וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקוקים למנהיגים ומנהיגות לבחירות המקומיות

אלירן אליה, סגן ראש עיריית אור יהודה

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:45

אלירן אליה, סגן ראש העיר אור יהודה קורא: אנחנו זקוקים לכם, פעילים חברתיים, יזמים, אזרחים ואזרחיות שמחוברים למקומות שבהם צמחתם. תצטרפו לשלטון המקומי. אין מקום חשוב יותר לעיצוב פני העתיד שלנו. המעורבות והמנהיגות שלכם חשובות יותר מאי פעם

באחד הכנסים של "פורום סגני ראש העיר" שהשתתפתי בהם בשנים האחרונות, ישב לידי סגן ראש עיר ממרכז הארץ. הוא קבלן מקומי ותיק, לא גדול או מצליח במיוחד. עד לבחירות של 2018 מעולם לא חשב על האפשרות להיכנס לפוליטיקה. גם לא היה לו שום ניסיון בעשיה ציבורית או מוטיבציה לשינוי חברתי כלשהו. מה שכן היה לו בשפע זה קשרים עם תושבים. בזכות הקשרים הללו השיג מנדט אחד, נכנס למועצה וקיבל תפקיד של סגן ראש עיר בשכר.

הסיפור של סגן ראש העיר הזה לא חריג במיוחד. לצד מנהיגים מצוינים ומעוררי השראה שמובילים רבות מהרשויות המקומיות בארץ יש גם רבים אחרים שפשוט התגלגלו לתפקיד מכוח האינרציה והאופורטוניזם. בשביל להגיע לשם הם לא היו צריכים לעמוד בדרישות סף כלשהן. הם לא נדרשו להציג אג'נדה או לגבש חזון או תפיסות עולם כלשהן. לאף אחד לא שינה גם אם השלימו בגרות או שירות צבאי. כל מה שהיו צריכים זה להביא קולות. עם ההשלכות של ההתמודדות שלהם כולנו נצטרך להתמודד.

אין ספק שמדובר בזמנים טקטוניים שטרם ראינו כמותם במדינת ישראל - יותר ויותר אזרחי ישראל הולכים והופכים למעורבים ומעורים בנעשה בפוליטיקה הארצית. מאות אלפים, מימין ומשמאל, מתעמקים בחוקה ונלחמים מדם ליבם על הדברים שחשובים להם באמת, אך בעוד כולם מתעסקים בנעשה בממשלה, דווקא הפוליטיקה המקומית היא זו שנשארת מאחור.

אלירן אליה, סגן ראש עיריית אור יהודה ויוצר הסדרה ״העיר הטובה״. צילום - אוהד רומנו, אתר רשמי
אלירן אליה, סגן ראש עיריית אור יהודה ויוצר הסדרה ״העיר הטובה״/אתר רשמי, צילום - אוהד רומנו

ישראל מצויה בתוך שנת בחירות דרמטית. נכון שזה משפט שיכול היה להיאמר בכל אחת מהשנים האחרונות, אבל כסגן ראש עיר אני מרשה לעצמי לומר שהבחירות לשלטון המקומי שייערכו ב31 באוקטובר ישפיעו על חייהם של אזרחי ישראל לא פחות ואף יותר מהבחירות לכנסת.

לראשי הרשויות והסגנים יש כוח אדיר ואחריות עצומה ואף גדולה יותר מאשר השלטון המרכזי, אחריות שנוגעת בכל תחומי החיים שלנו: ביטחון, בניה, בריאות, תחבורה, חינוך, רווחה ועוד. כל אלה דורשים ניסיון, רעננות חומר ותשוקה שלא נותנת לאף חבטה לעצור בעדה.

אך למרות ההשפעה האדירה של השלטון המקומי על המציאות שלנו, אנחנו כמעט לא שומעים על הבחירות המקומיות בתקשורת. זה קשור גם לירידה המדאיגה במספרם של מנהיגים בעלי ניסיון ושיעור קומה שמבקשים לעמוד בראש הרשויות או להשתלב במועצות העיר. המצב הזה מייצר ואקום מדאיג שמתמלא על ידי יותר מידי אנשים בינוניים, חסרי כישורים ויכולות. בדיוק ההפך מסוג המנהיגות שאנחנו כל כך זקוקים לה.

דווקא בתקופה שבה אמון הציבור בפוליטיקה הארצית נמצא בשפל, אנחנו מחויבים לשפר את האיכות האנושית בשלטון המקומי, לייצר מנהיגות חזקה ודומיננטית שמורכבת מאנשי עשיה מנוסים וחדורי תחושת שליחות, משרתי ציבור במובן העמוק של המילה שיאבקו למעננו, למען העתיד שלנו ולמען הערכים שחשובים לנו.

הכותב הוא סגן ראש עיריית אור יהודה, יוצר הסדרה "העיר הטובה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully