וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקעה של 100 מיליון ש"ח: המהפך של שוק עלייה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 12:00

קאנטרי שוק עלייה, הממוקם בין הרחובות צ'לנוב והעלייה, עוצב בקפידה ומשתרע על שטח של 6500 מ"ר, על פני 5 קומות

קאנטרי שוק עלייה נבנה על ידי עיריית תל אביב-יפו בשיתוף מפעל הפיס, בהשקעה של כמאה מיליון שקלים, בצמוד למבנה לשימור שהיה בעבר שוק העלייה בין הרחובות העלייה, צ'לנוב, מטלון ווולפסון.

הקמת הקאנטרי, יחד עם פרויקט המגורים הכולל את "בית המורה" והגינה הציבורית הסמוכה מהווה מהפך של ממש לטובת תושבי האזור כולו. מחירי המנויים לתושבים מסובסדים על ידי העירייה ונמוכים משמעותית מקאנטרים אחרים במרכז וצפון העיר.

שוק העלייה נרכש לפני כ-100 שנים על ידי ויצ"ו שהקים בית ספר למשק בית וחקלאות לנשים צעירות אשר ישמש לא רק מגורים, אלא גם הכשרה ראשונה בחקלאות ובכלכלת בית. עם השנים נמכר המגרש לעיריית תל אביב-יפו שהקימה במקום שוק קמעונאי מודרני חדש ראשון, שיהווה חלופה לשווקים מסביב. שוק העלייה בנה בשנות השלושים על שטחי העירייה ומכספיה והיה שוק לתפארת ששימש בזמנו כמרכז קניות מפואר שכלל מדרגות רחבות, תקרה גבוהה ועליה מאווררים גדולים.

שוק עלייה 2015-2023. צילום: תומס סלייפר, אתר רשמי
שוק עלייה 2015-2023/אתר רשמי, צילום: תומס סלייפר

קאנטרי שוק עלייה, הממוקם בין הרחובות צ'לנוב והעלייה, עוצב בקפידה ומשתרע על שטח של 6500 מ"ר, על פני 5 קומות. המקום מציע מתחם של 3 בריכות מקורות ומחוממות כולל בריכת ילדים, אולם כושר מתקדם, חדרי סטודיו לשיעורי ספורט וסטודיו ילדים , אודיטוריום להרצאות, מתחם עבודה שיתופי, מגוון עשיר של פעילויות ספורט ותרבות לילדים ומבוגרים, קפיטריה וכן מרפסת גג ענקית לאירועי ספורט למנויי הקאנטרי.

מתחם שוק העלייה עבר בשנים האחרונות תהליך של התחדשות עירונית, כאשר בימים אלה, סיימה העירייה לשפץ את מתחם שוק העלייה באמצעות החברה העירונית עזרה ובצרון. במקום הוקם פרויקט הכולל 164 דירות בשלושה בניינים, כאשר בניין אחד המכונה "בית המורה" כולל 70 דירות המיועדות לדיור בר השגה, ואוכלס בשנה האחרונה תוך מתן עדיפות למורים בעלי חוזי העסקה בעיריית תל אביב-יפו. בפרויקט הוצעו לזוכים בהגרלה דירות בנות 3 חדרים לפרק זמן של חמש שנים.
כמו כן כולל המתחם גינה ציבורית גדולה וחניון עירוני ציבורי של כ- 260 מקומות חניה.

תפארתו של השוק ירדה יחד עם דעיכת המקום, רבים עזבו לצפון העיר והשוק הפך שומם. בשנת 2010 אושרה התכנית הנוכחית למתחם, אשר כללה הקמת בנייני מגורים, כולל דיור בר השגה והגדילה את השטחים המיועדים לטובת הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully