וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל וברכה: גני תקווה הוכרזה רשמית כעיר בישראל

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 11:39

עיר חדשה בישראל: במסגרת חגיגות ה-70 שנה להקמתה, גני תקווה הוכרזה הבוקר באופן רשמי כעיר במעמד שר הפנים. ליזי דלריצ'ה: "רגע היסטורי שיהווה מצפן לטווח הארוך של היישוב".

שר הפנים וראש עיריית גני תקווה עם מפתח העיר. צילום: איתמר אריאל, אתר רשמי
שר הפנים וראש עיריית גני תקווה עם מפתח העיר/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאל

היום (שני), התקיים טקס במעמד שר הפנים, ח"כ משה ארבל, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראשי רשויות, חברי מועצה ועובדיה, תלמידות ותלמידי מסגרות החינוך והגנים ותושבים.

במהלך המפגש הכריז שר הפנים ארבל, על שינוי מעמדה של גני תקווה ממועצה מקומית לעיר בשיא חגיגות ה-70 להקמתה. הנימוקים להמלצת הוועדה התבססו בין היתר על מאפייניה הדמוגרפיים של הרשות אשר תואמים את אלה של עירייה. האוכלוסיה בגני תקווה מונה כיום כ- 24,000 תושבים, זאת בדומה לרשויות האחרונות ששינו מעמדן בשנתיים האחרונות - באר יעקב (כ-28,000 תושבים), מע'אר (כ-22,000) וחריש (כ-26,000).

בנוסף, הוועדה התרשמה כי גני תקווה מקדמת פיתוח אינטנסיבי ומנהלת תקציבי פיתוח בסדר גודל של עיר, ובהיקפים של עשרות מיליוני שקלים וכן מתנהלת בצורה מקצועית ואחראית, תוך איזון תקציבי, מחויבות עמוקה לתושביה ויכולת לייצר פתרונות יצירתיים לאתגרים בפניהם היא ניצבת.

גני תקווה הופכת לעיר בישראל. צילום: איתמר אריאל, אתר רשמי
גני תקווה הופכת לעיר בישראל/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאל
אחרי 70 שנה - גני תקווה הפכה לעיר. צילום: איתמר אריאל, אתר רשמי
אחרי 70 שנה - גני תקווה הפכה לעיר/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאל

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה: "מעבר לכך שזהו רגע היסטורי, זו היא תולדה של עשייה מאומצת לאורך שנים, התעקשות מול משרדי הממשלה על בניית תכניות אסטרטגיות ומותאמות לקצב הגדילה של היישוב תוך התעקשות על תכנון לטווח הארוך. הקהילתיות והערכים שמביאה גני תקווה, עם גיוון האוכלוסייה שלה היא הוכחה שאפשר לחיות זה לצד זו. אני מברכת את שר הפנים על ההכרה שלו בנו כעיר בישראל. גני תקווה ממשיכה להסתכל לעתיד, המחויבות שלה לחינוך, לקהילה ולייעול השירותים לתושב, תמשיך למשוך משפחות ותושבים חדשים בעשורים הבאים.

שינוי המעמד לעיר בעיקר יאפשר לנו לשנות, אך בלי להשתנות - נשמור על איכות החיים ועל האופי הקהילתי הייחודי של גני תקווה. העצמאות הניהולית מול משרד הפנים תאפשר לנו להמשיך ולספק לכם תושבות ותושבי העיר, שירותים ברמה מיטבית יותר מול משרדי הממשלה והרשויות הסטטוטוריות. המהלך הזה, יאפשר לנו גם להבטיח את עצמאות היישוב, במבט צופה פני עתיד".

שר הפנים והבריאות, ח"כ משה ארבל: "היכולת המיוחדת של העיר ותושביה לחיות יחד, קהילות ושבטים בהרמוניה נפלאה היא תודות למנהיגות שלך ראשת העיר ולעובדי הרשות גם יחד. קיבלתי את המלצת מנכ"ל משרד הפנים בעיקר על רקע ההתנהלות הכלכלית הנכונה שמיושמת בגני תקווה ועל כך הקרדיט להנהגת ועובדי המועצה שהפכה לעירייה ואני מקווה ומאמין שהתנהלותה תהווה דוגמא לרשויות נוספות".

מנכ"ל משרד הפנים עו"ד רונן פרץ: "ההתנהלות המקצועית שלכם הובילה את הרשות לשינוי מעמדה המוניציפאלי ואני סמוך ובטוח כי תמשיכו להוביל את העיר באותה רמת מקצועיות ומסירות מול אתגרי הפיתוח העומדים לפניכם תוך מתן שירות איכותי לתושבים".

  • עוד באותו נושא:
  • גני תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully