וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 מטוסים בצי הכיבוי של טייסת 'אלעד'

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 19:39

המשרד לביטחון לאומי חתם עם אלביט מערכות על הארכת הסכם לאספקת שירותי טייסת כיבוי אש בעוד כשמונה שנים עבור הרשות הארצית לכבאות והצלה לישראל

המשרד לביטחון לאומי חתם עם אלביט מערכות על הארכת הסכם לאספקת שירותי טייסת כיבוי אש בעד כשמונה שנים. בתוך כך הודיעה היום אלביט כי חתמה על הארכת ההסכם לאספקת שירותי כיבוי אש אווירי למשרד לביטחון לאומי בישראל באמצעות טייסת הכיבוי הלאומית.

במסגרת ההסכם אלביט מערכות תמשיך לספק שירותי כיבוי אווירי באמצעות צי הכולל 14 מטוסים, את מכלול מרכיבי היכולת המבצעית ובהם, תחזוקת המטוסים השוטפת והכנתם לטיסה בכשירות מבצעית אווירית. הטייסת תופעל על ידי אלביט מערכות בהתאם לצרכי המפעיל המבצעי משטרת ישראל בתיאום עם הרשות הארצית לכבאות והצלה.

טייסת הכיבוי "אלעד" המופעלת על ידי המערך האווירי של משטרת ישראל בשיתוף הרשות הארצית לכבאות והצלה לישראל. משימתם העיקרית של 14 מטוסי הכיבוי המופעלים באירועי שריפות היא הצלת חיים, מניעת התפשטות שריפות ושמירה על משאבי טבע ורכוש.

הטייסת הוקמה בשנת 2011 על ידי חיל האוויר ומשרד הביטחון בעקבות אסון השריפה בכרמל בו נספו 44 סוהרים, שוטרים ולוחמי אש וביניהם צופה האש אלעד ריבן ז"ל,על שמו קרויה הטייסת.

14 מטוסים בצי הכיבוי של טייסת 'אלעד'. צילום: כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
14 מטוסים בצי הכיבוי של טייסת 'אלעד'/אתר רשמי, צילום: כבאות והצלה לישראל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני מברך על הארכת ההתקשרות להפעלת טייסת הכיבוי הלאומית שמסייעת במניעת התפשטות שריפות ענק ותרומתה חשובה עד מאד. מטוסי ה AT802 מסוגלים לשאת 3 קוב של חומרים מעכבי בערה המוטלים מגובה נמוך ישירות על שריפות, על ידי טייסים מיומנים. בן גביר הוסיף: "לצד זאת, טייסת הכיבוי האווירית השלימה לאחרונה את האימונים ואת ההכנות לעונת הקיץ ולשריפות שעלולות לקרות בה, לראשונה מערך הכיבוי האווירי נערך להפעלת כיבוי אווירי גם בלילה באמצעות מטוסי השמשון ובסיוע משטרת ישראל ומטוסי חיל האוויר".

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי: "לטייסת הכיבוי תרומה משמעותית לזרוע המבצעית של מערך הכבאות בשגרה ובחירום, והיא מסייעת במניעת התפשטות שריפות ענק, הגנה על חיי אדם, רכוש וערכי טבע. ברצוני להודות לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ולמנכ"ל המשרד מר שלמה בן אליהו שהעמידו לרשותנו זרוע כיבוי אווירית מהטובות בעולם שתאפשר לנו מענה מהיר,עוצמתי ומיטבי למציאות המשתנה ולאתגר משבר האקלים העולמי".

מפקד גף כיבוי במערך האווירי במשטרת ישראל, סנ"צ גדי ויינר: "משימת הכיבוי האווירי היא מהמסוכנות והמאתגרות ביותר בעולם התעופה בתוך כך מטוסי הטייסת משתתפים בין היתר בסיוע בינלאומי שמדינת ישראל מוציאה באירועי שריפות וסייעו בכיבוי שריפות ענק בקפריסין ויוון".

יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות, חטיבת כלי טיס: "אלביט מערכות שותפה של מערך הכיבוי האווירי הלאומי מיום הקמתו. אני מברך את בחירת המשרד לביטחון לאומי במימוש הארכת ההסכם עד לסוף שנת 2031, החלטה המבטאת אמון בחברה ושביעות רצון מהיכולת ומהשירות. הטייסת ערוכה ומוכנה למשימותיה בארץ ובמתן סיוע בין לאומי למדינות שכנות ככל שנידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully