וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את אורי אורבך ז"ל ומוקירים את האזרחים הוותיקים

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 10:30

בשבת הקרובה תצוין שבת "והדרת" המוקירה את האזרחים הוותיקים במוקדים שונים בארץ ובעולם. בקהילות וביישובים, מבוגרים ובני נוער כאחד יערכו מגוון מחוות המוקירות את פועלם של האזרחים הוותיקים, כגון חלוקת פרחים או מאפים בצירוף ציורי ילדים או כרטיסי ברכה

רגע אחרי יום העצמאות ה-75 למדינה מוקירים את האזרחים הוותיקים ואת דור המייסדים. השר אורי אורבך ז"ל הגה את שבת "והדרת" כמועד שנתי להוקרה לאזרחים הוותיקים כשנכנס לתפקידו לפני עשור, וקבע אותו בשבת פרשת "קדושים", שבה מופיע הפסוק "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" (ויקרא י"ט). בהתאם לכך בבתי הכנסת ברחבי הארץ מוקדשים דברי תורה לנושא, וזקני המתפללים מכובדים בעלייה לתורה או נושאים דברים בעצמם.

"במסגרת השבת, כל ארגון, קהילה ויחידים, בארץ ובעולם, מוזמנים לבחור בדרך המתאימה להם ליישום הרעיון, לכבד ולשמח את זקנינו. רעיונות לפעילויות, תכנים לכל גיל וגלויות ברכה לחלוקה מרוכזים באתר המיזם." ציינה מיכל אורבך.

השנה נערך לראשונה ערב חגיגי לקראת השבת, בשיתוף פעולה בין משפחת אורבך, עיריית מודיעין והאגף לתרבות יהודית, שמקדם את השבת בפעילויות ברשויות השונות.

בחלקו הראשון של הערב צפה הקהל בהצגה "שנת חיי היפה ביותר", העוסקת בקשר בין-דורי מחויך ומרגש. בחלקו השני של הערב נערך פאנל "ספר לסבתא", עם ג'קי לוי שהנחה, מספר הסיפורים הוותיק יהודה עצבה, שרה בלאו וקובי אריאלי. הפאנל הונגש לחירשים וכבדי שמיעה בידי מתורגמנית לשפת הסימנים וזמין לצפייה באינטרנט.

במסגרת זו אגף ותיקים במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מוביל את פרויקט והדרת שבמסגרתו בנות ובני השירות האזרחי לאומי מפיגים את בדידותם של אזרחים ותיקים בביקור חברתי. ולקראת "שבת והדרת" אפו עוגות, וערכו סדנאות לשזירת פרחים שחולקו לזקני העיר.

ממשיכים את המסורת של השר לשעבר אורי אורבך ז"ל. צילום: ברוך גרינברג, אתר רשמי
ממשיכים את המסורת של השר לשעבר אורי אורבך ז"ל/אתר רשמי, צילום: ברוך גרינברג

מיכל אורבך, אלמנתו של אורי אורבך ומובילת המיזם: "אנחנו לא מגדירים את שבת 'והדרת' כפרויקט לזכרו של אורי אלא רוצים פשוט לאפשר לרעיונות הטובים שהוא הגה להתקיים בעולם. אורי קיווה שהשבת תיכנס כמסורת ללוח השנה באופן טבעי ואנחנו משתדלים להגשים את החלום הזה. השאיפה היא גם להגיע לעולים, לאוכלוסיות בשכונות, לפריפריה החברתית"

"הביקוש לכרטיסים היה עצום ומשמח", אומרת אורבך, "הרבה מעבר לקיבולת האולם. היינו עסוקים עד לרגע האחרון בבירור מי מבטל ומי מחכה לכרטיסים. בעזרת תרומה נדיבה למימון הצילום, העלינו לאינטרנט את סרטון הפאנל - שהוא כאמור גם מונגש לדוברי שפת הסימנים. אני מקווה שאירועים כאלה ישמשו ערב-שיא שנתי לאזרחים ותיקים, שיהיה גם אטרקטיבי לכל גיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully