וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפים על החיים: הטייסים שעוזרים לילדים המתמודדים עם סרטן לפרוס כנפיים

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 20:05

כל שבוע מגיעים אל בית החולים תל השומר אנשי צוותי אוויר מתנדבים מאל על וחיל האוויר, להעביר שיעורי טיסה לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן. החיבור המיוחד בין הטייסים לילדים מדגיש לכולם שהשמיים אינם הגבול

טייסי חיל האוויר ואל על ביחד עם ילדים בבית החולים תל השומר/צילום ועריכה: מיכאל מזרחי,יוני זוננשיין

ילדים חולי סרטן מתמודדים לצד הטיפולים הרפואיים, עם קשיים, מגבלות, חרדות ודאגות. הפחד על החיים, אובדן חברים למחלה, הניתוק מהכיתה והחברים, חרדות וכאבים, הופכים את המסע אל החיים למסע מורכב, קשה ומאתגר.

בפרויקט המרגש, בשיתוף טייסת "325- לזכרו של הרצל שי קלעי", מגיעים מידי שבוע אנשי צוות אוויר מתנדבים מחיל האוויר וחברת אל-על, ומדריכים ילדים חולי סרטן בבית רחשי לב בשיעורי טיסה על סימולטור טיסה מקצועי. בשיעורים, הילדים לומדים להטיס מטוס, להנחית, צלילה במצבי חירום - אבל בעיקר, לומדים שהשמיים אינם הגבול. שהם מסוגלים ויכולים לפרוץ גבולות, לחוות ולהצליח בגדול!
השיעורים מקנים לילדים פסק זמן מרענן מהטיפולים והאשפוזים, חווית למידה והקניית מיומנויות וכישורים, ופותחים להם צוהר לחלום קדימה לעתיד תעסוקתי ומקצועי.

ארגון רחשי לב, מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן, נמצא איתם שלב שלב לאורך כל הדרך, במעטפת תמיכה המסייעת להם למצוא את הכוחות להתגבר על האובדן והפחדים, למצוא חלומות ואתגרים חיוביים לשאוף אליהם - שיתנו להם תחושת משמעות, כוחות וסיבה להמשיך להילחם על הקושי והכאב.

השמיים אינם הגבול, ילדי רחשי לב עפים על החיים. צילום: רחשי לב, אתר רשמי
השמיים אינם הגבול, ילדי רחשי לב עפים על החיים/אתר רשמי, צילום: רחשי לב

בערב הוקרה לאנשי צוות האוויר, שהתקיים בבית רחשי לב, נכחו אנשי צוות האוויר המשתתפים בפרויקט לצד בני נוער חולי סרטן. הנוכחים נהנו מכיבוד קל, מצגת והופעה של אומן החושים רן גפנר.
יניב קלעי יוזם הפרויקט שיתף: "הטסת מטוס בסימולטור משמש להפחתת רגעי המתח של הילדים המאושפזים, מאפשר להם לשכוח מהמחלה ולחלום קדימה"

ישי, המחלים ממחלת הסרטן, גילה כישרון נדיר בשיעורי הטיסה, והגשים חלום כשהטיס מטוס אמיתי בעצמו עם טייס שליווה אותו בסימולטור, מהתאוריה למעשה. ישי שיתף את הנוכחים בחוויה האישית שלו, הודה להם על מתן ההזמנות והביע את חלומו להיות טייס מקצועי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אמונה פנחסי, משנה למנכ"ל רחשי לב מעניקה תעודה הוקרה למתנדבים. צילום - רחשי לב, אתר רשמי
אמונה פנחסי, משנה למנכ"ל רחשי לב מעניקה תעודה הוקרה למתנדבים/אתר רשמי, צילום - רחשי לב

אמונה פנחסי, משנה למנכ"ל רחשי לב: "להוציא את הילד מהמחלה - זה האתגר שלקחנו על עצמינו ברחשי לב. פרויקט הטיסה הוא חלק מהמשימה החשובה הזו. לראות את הילדים שוכחים לרגע מהמציאות הקשה בה הם נתונים, מפתחים מיומנויות וכישורים, לומדים להאמין בעצמם ובמסוגלות שלהם, מעיזים לחלום על עתיד מקצועי ותעסוקתי - זו הדרך הטובה ביותר להילחם בסרטן ולנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully