וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בשחיתות: המחזור השני למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי יוצא לדרך!

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 11:13

התנועה לאיכות השלטון פותחת מחזור נוסף של תכנית ההכשרה למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי. "בעקבות ההצלחה של המחזור הראשון ושביעות הרצון של כ-70 משתתפים, אנחנו שמחים להודיע על פתיחה של מחזור הכשרה נוסף לקראת הבחירות המקומיות, שיתקיים במהלך חודש מאי"

חולמים להיות חברי מועצה או ראשי ערים? לקראת מערכת הבחירות בעוד כחצי שנה ברשויות המקומיות, תוכנית הכשרה לפעילים מקומיים הרוצים להיות נבחרי ציבור.

התנועה לאיכות השלטון פותחת מחזור נוסף של תכנית ההכשרה למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי, המיועדת בעיקר לפעילים מקומיים שרוצים להיבחר למועצת העירייה או המועצה המקומית בישוב מגוריהם, וכן לחברי מועצה מכהנים. מטרת ההכשרה היא כפולה: האחת, להכשיר חברי מועצה מכהנים ועתידיים לקיום מערכת בחירות לשלטון המקומי שתהיה איכותית יותר, והשנייה - לייצר קהילה של חברי מועצה ופעילים עירוניים.

המחזור הראשון של קורס ההכשרה יצא לדרך בתחילת חודש ינואר 2023, והשתתפו בו כ-70 מועמדים ומועמדות, מאוכלוסיות מגוונות ומרשויות מקומיות מכל רחבי ישראל. הקורס הוגדר כהצלחה אדירה, ונתן למשתתפיו כלים איכותיים וידע רלבנטי ומקצועי לקראת ההתמודדות בבחירות. המפגשים עסקו בעבודת חברי המועצה בשלטון המקומי, בעבודה מול ועם אמצעי התקשורת, בלו"ז הבחירות, במימון בחירות, ובתעמולה אסורה בשלטון המקומי.

עו"ד תומר נאור, ראש המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון: "לצערנו הרב, בעשורים האחרונים נדמה שהשלטון המקומי הפך לחצר האחורית של מדינת ישראל, כר פורה לשחיתות המצמיח מתוכו גידולי פרא שפוגעים בכולנו. כדי לעקור את אותם הגידולים מהשורש, וכדי לוודא שלא ישובו לצמוח, יזמנו את ההכשרה שתיתן כלים וידע שיאפשרו לנבחרי ציבור עתידיים בבחירות, ובהמשך, לשרת כנבחרי ציבור שפועלים כחוק ולטובת הציבור ששלח אותם."

ההכנות למערכת הבחירות הקרובה בעיצומה. צילום: התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
ההכנות למערכת הבחירות הקרובה בעיצומה/אתר רשמי, צילום: התנועה לאיכות השלטון

התנועה רואה חשיבות רבה בהכשרת מועמדים לשלטון המקומי, שכן השלטון המקומי אחראי על היבטים רבים מאד ביום יום שלנו, ואיכות חברי המועצה וראש הרשות המקומית עשויים להשפיע דרמטית על התחבורה הציבורית בעיר, על תוכניות מיוחדות בתחום החינוך, על התשתיות הגדולות והקטנות - תיקון בורות בכביש, פחי זבל, גינות משחקים ואפילו ועל האיכות של המוקד העירוני.

ההכשרה השנייה תתחיל בחודש מאי 2023, ותכלול 5 מפגשים, במתכונת היברידית, בעלות בסיסית של 200 שקלים, תתמקד במתן כלים מעשיים וידע משפטי לקראת הבחירות המקומיות באוקטובר 2023, ותועבר על ידי עורכי דין מומחים לתחומם, ואנשי תקשורת מובילים.

עו"ד גילי גוטווירט, מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה לאיכות השלטון: "בעקבות ההצלחה של המחזור הראשון ושביעות הרצון של כ-70 משתתפים, אנחנו שמחים להודיע על פתיחה של מחזור הכשרה נוסף לקראת הבחירות המקומיות, שיתקיים במהלך חודש מאי. השלטון המקומי הוא זה שמכריע את החיים עצמם, ולנו האזרחים יש יכולת השפעה אדירה על כך בבחירות לרשויות המקומיות. התנועה לאיכות השלטון התגייסה כדי להקנות כלי עבודה למועמדות ולמועמדים השונים על מנת שיוכלו לשרת טוב יותר את הציבור שבוחר בהם ולהעמיק את האמון בנבחרי הציבור".

עו"ד דר' אורית רישפי יו"ר פורום אח"מ, ארגון חברי וחברות המועצות ברשויות המקומיות: "באוקטובר הקרוב יש לכולנו הזדמנות כמעט חד פעמית להשפיע לטובה על הדמוקרטיה המקומית, כל אחת ואחד במקום מגוריו/ה, בהשתתפות פעילה בבחירות המוניציפאליות. אפשר להתמודד, אפשר לסייע למתמודדות ומתמודדים. התנועה לאיכות השלטון חברה לפורום אח"מ וביחד אנחנו פועלים לתיקון הדמוקרטיה המקומית, שתהיה מאוזנת, שקופה, יעילה והוגנת. דמוקרטית על מלא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully