וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאוות הנגב: תבליני מימון מחזיקים 100 שנה - ולא מתכוונים לזוז מבאר שבע

4.4.2023 / 12:49

התקרבות למרכז? מציאת מקום זול יותר? במפעל התבלינים הגדול במדינה מתהדרים במיקומם בפריפריה וגם בהזדמנות תעסוקתית שווה בין גברים לנשים: "זו אג'נדה, אבל גם כישרון ויכולת"

תבליני מימון. יחצ,
נצמדים לעקרונות. האנשים שמאחורי תבליני מימון/יחצ

מזה קרוב לחודש שממפעל התבלינים "תבליני מימון" באזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, יוצאות משאיות עמוסות בטונות של סחורה כשרה לפסח לכל נקודה במדינה. זה לא חדש - החברה הוותיקה החולשת על למעלה מ-50% מנתח שוק התבלינים בארץ, פועלת וטורחת להתאים את המוצרים שלה לקהל הצרכנים הנאמן שלה.

אז במה שונה יום מקודמו? הרי מדובר לכאורה במובן מאליו, אבל האמת רחוקה מכך - מדובר בחברה עם היסטוריה של מעל 100 שנים, המפעילה באופן תלת ראשי שלוש חברות, יחד עם מותג האפייה "מימונס" וחטיפי הבריאות "אקסטרה", כולן מספקות תוצרת באופן תדיר ההולך וגדל בזכות ההיצע ועוד יותר בזכות הביקוש.

תבליני מימון. יחצ,
כ-100 סוגי תבלינים וחברות בת. תבליני מימון/יחצ

החברה יכולה להתהדר במיקומה בפריפריה. אמנם באר שבע כבר מזמן לא נקודה רחוקה במפה, אבל כאשר מביטים פנימה לתוך הכוורת הניהולית, הבחירה באנשים המובילים את החברה (או, במקרה הזה, לא מעט מובילות) וההתאמה העדכנית של המוצרים לעידן החדש (תבלינים ללא גלוטן) הם הסיבה לכך שהיא שורדת כל כך הרבה שנים למרות התחרות.

המודל העסקי היה ברור אבל גם הערכי. המשפחה שנולדה בבאר שבע ממאנת להעתיק את המפעל והמחסנים שלו למקום זול או מרכזי יותר כדי להתקרב כפי שעשו לא מעט מפעלים וחברות. את חלק מחומרי הגלם והתבלינים שלה היא מביאה ובוחרת בקפידה מ-21 מדינות ברחבי העולם, למעלה מ- 100 סוגי תבלין נמכרים תחת המותג "תבליני מימון", אבל תמיד נשמר הקשר לדרום ובעיקר לבירת הנגב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תבליני מימון. יחצ,
הניחוח מורגש כבר מהרכב/יחצ

אבי המשפחה, אברהם מימון, יודע כי לצד גדילה והתפתחות יש להישאר נאמן לאנשים שלך ולמקום ממנו באת, ולכן ההחלטה להישאר בבאר שבע נובעת מהרצון ליצור עוגן בעיר וגם לספק פרנסה ללא מעט תושבי הנגב. שלושת ילדיו של אברהם גם הם מוצאים עצמם נשאבים לחברה וממלאים את זמנם כל העת להשאיר את שלוש החברות על שלל המוצרים בקדמת הבמה, כולם תושבי הדרום ומאושרים מכך - ליאור סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה חברה, כפיר האחראי על המותג "אקסטרה" (חטיפי בריאות על בסיס אורז מלא וללא קמחים) ואוריה, סמנכ"לית השיווק. לכולם גאוות יחידה דרומית מובהקת, ולכולם מכנה משותף - להמשיך למנף את החברה, לא לקפוא על השמרים, תרתי משמע, וגם להעלות את קרנו של האזור.

"מאז שהייתי ילד, מסתובב בין שקי התבלינים בחנות בשוק העירוני בבאר שבע, אני זוכר את עצמי מסתכל בגאווה על אבא", מספר הבן ליאור, "אחר כך עברנו למפעל הראשון בקרית יהודית, שם אבא שלי המשיך את מפעל חייו. גדלנו לתוך העבודה במפעל ובייצור התבלינים, לכל אחד מהאחים יש את התפקיד שלו, כפיר בפיתוח עסקי, אני בתפעול ואוריה בשיווק".

האב אברהם מוסיף: "כל חיי גדלתי בבאר שבע, החנות הראשונה של המשפחה היתה בשוק הצריפונים בבאר שבע, ועכשיו כשאני עומד ברחבת המפעלים שלנו אני נדהם ותוהה מה אבא שלי היה חושב על זה. אני גאה במוצרים שאנו מייצרים ומשווקים ונושאים את שנינו וגאה בשלושת ילדיי שממשיכים את המורשת של אבי וסבי".

לאחרונה, מי שהגיע לרחוב הפלדה באזור התעשייה בעיר מיד שם לב להתחדשות - קומפלקס חדשני ופרקטי כמשרדי המפעל, ממש בצמוד למפעל עצמו, כך שאפשר להרגיש את ניחוח התבלינים מחלון המשרד ואפילו לארח בחנות המצויה בקומת הכניסה. בחג הפסח הרבה משפחות מחדשות את מלאי התבלינים שלהן, הן מטעמי כשרות והן מטעמי ניקיון, אבל בעיקר מטעמי בישול.

תבליני מימון. יחצ,
מה תשימו היום באוכל שלכם?/יחצ

אוריה כהן מימון, הבת הקטנה במשפחה וסמנכ"לית השיווק, כאמור, הביאה רוח רעננה לתוך הארגון ודאגה לתת דגש ובמה לכוח הנשי. עולם מוצרי האפייה הוא "הבייבי" שלה, היא מטפחת ושואפת לייצר עוד ועוד מוצרים ובמעגלים של בעלי ההשפעה. בכל המחלקות יש קרוב לחמישים אחוז נשים בתפקידים ניהוליים, סוגייה שאינה דבר המתקיים במשק, למרות כל הרצון לשוויון ומתן הזדמנות שווה. נכון שחלק ניכר מהמחויבות נוצר כשעובדים יחד כמשפחה, אבל לא רק.

"יש לנו נשים מוכשרות מאוד בחברה", פוסקת אוריה בנחרצות, "גם אם העולם לכאורה הולך לכיוון שוויוני, לא נמצא את זה בכל מקום, ואצלנו זה קיים גם כאג'נדה אבל גם כפועל יוצא של כישרון ויכולת. אפשר למצוא הרבה נשים בתפקידי מפתח, זו העצמה נשית בהדרה בעיני".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully