וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RUN איתן RUN: המירוץ החברתי של תל אביב

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:03

מחר (שישי) יגיעו לפארק הירקון בתל אביב אלפי רצות ורצים להשתתף במירוץ איתן RUN - מירוץ חברתי המיועד לכל המשפחה. במירוץ איתן בין כל הרצים תוכלו למצוא מאות עם צרכים מיוחדים, או כמו שבאיתן אומרים "יכולות מיוחדות"

בעמותת איתן כל אחד יכול. צילום:דניאל נוביקוב, אתר רשמי
בעמותת איתן כל אחד יכול/אתר רשמי, צילום:דניאל נוביקוב

המירוץ, ביוזמת עמותת איתן - כל אחד יכול ובשיתוף עיריית תל אביב יפו מתקיים לקראת יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם ומטרתו לעורר את המודעות לכך שאנשים עם צרכים מיוחדים יכולים וצריכים להגיע לכל מקום אליו ישאפו.

עמותת איתן הוקמה ב- 2015 על ידי יניב בניאן והודאל יחזקאל, חברי ילדות שלאחר שחרורם מהצבא מיחידות מובחרות, החלו לאמן אנשים עם אוטיזם וצרכים מיוחדים במסגרת אימוני כושר."אחרי השחרור מהצבא חיפשנו מקום להתנדב בו והגענו למועדונית של בוגרים עם אוטיזם בתפקוד נמוך" מספר יניב, "משם המשכנו להתנדבות עם אוכלוסיות נוספות במקביל ללימודי אימון כושר וחשבנו למה לא לשלב. שאלנו את ההורים האם ילדיהם עושים ספורט וברוב המקרים התשובה הייתה שלילית. רוב היום הם בין ארבעה קירות. את האימון הראשון עם המתאמן הראשון אני זוכר היטב, משם החלה 'להתרוצץ השמועה' והצטרפו אלינו עוד ועוד מתאמנים".

המירוץ החברתי של תל אביב. צילום: עמותת איתן, אתר רשמי
המירוץ החברתי של תל אביב/אתר רשמי, צילום: עמותת איתן

בעמותת איתן כל אחד יכול, היום מתאמנים בה מאות מתאמנים בכל רחבי הארץ, מוכיחים כי השיטה שפיתחו מספקת למתאמנים הרבה מעבר לכושר. "האימונים עובדים על אתגרים רבים עמם המתאמנים מתמודדים. זה יכול להיות ביטחון עצמי, יצירת קשר עין ואפילו שיחה עם אדם זר" מספר הודאל "יש לנו מתאמנים שהגיעו כשהם בקושי מדברים ואחרי עבודה מול מאמן אישי מגיעים לאימון קבוצתי ויש כאלה שגם עושים צעד אחד קדימה ומעבירים בעצמם את האימון. כל פעם מחדש מדהים לראות כמה ספורט יכול לקדם ולהעצים"

סגל המאמנים באיתן כולל עשרות מאמני כושר שעברו הכשרה לאימון בשיטת איתן וביניהם גם מתאמנים שהפכו למאמנים. "המתאמנים שלנו מעלים לנו את הרף בכל פעם מחדש. זה התחיל קטן והתפתח. כך גם מסורת המירוץ השנתי שלנו שהחלה ממתאמן אחד שרצה לרוץ חצי מרתון בתקופה בשנה בה לא היו מרוצים בארץ, אז ייצרנו אחד בשבילו" למירוץ איתן הראשון שהתקיים ב2017 בתל אביב הגיעו 400 רצים ובו הבינו יניב והודאל כמה חשוב לייצר את המפגש השנתי הקבוע בין המתאמנים לבין הקהל הרחב במסגרת מירוץ חברתי.

"המשמעות של מירוץ חברתי היא שכולם רצים יחד, המטרה שלנו היא להוריד מחיצות, סטיגמות ולהוכיח שבאמת כל אחד יכול. המאמנים שלנו עובדים קשה כל השנה כדי להגיע למוכנות פיזית ומנטלית כדי להשתתף באירוע גדול כל כך ואנחנו רואים שכל מי שמשתתף במירוץ מרגיש את כוחו לשנות. המטרה שלנו באיתן היא כבר מזמן הרבה מעבר לכושר גופני. אנחנו מאמינים בשינוי סטיגמה, ביצירת אופק תעסוקתי ועצמאות בחיי היום יום. זה מה שאנחנו עושים כאן"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בפוסטר של המירוץ מצויר איקס על המילה צרכים מיוחדים ובמקומה כתוב 'יכולות מיוחדות' "כשאתה מדבר עם הורה על הילד שלו עם צרכים מיוחדים זה צובט את הלב, כל מיתוג כזה הוא משפיע הטרמינולוגיות וההגדרות האלה משתנות כל הזמן אז החלטנו לקחת את זה עוד צעד אחד קדימה. לכולנו, כל בני האדם, יש יכולות מיוחדות. כל אחד אחר, ושונה וטוב בדברים אחרים. כך גם אנשים עם אוטיזם או כל יכולת מיוחדת אחרת. בתקווה שבשנה הבאה לא נצטרך להסביר מה כוונה ביכולות מיוחדות".

מירוץ איתן RUN יתקיים מחר (שישי) בשטח פארק הירקון. ההתכנסות תחל בשעה 07:00 בחצר הוולודרום ברחוב שטרית בעיר. המירוץ יכלול ארבעה מקצים: 8 ק"מ, 5 ק"מ, 3 ק"מ ומקצה נוסף של 3 ק"מ הליכה

ההזנקה הראשונה תהיה בשעה 8:00. באזור ההזנקה יתקיים הפנינג שיכלול דוכנים, מוזיקה ופעילויות והוא יהיה פתוח לפני ואחרי המרוץ. משתתפי המרוץ יקבלו ערכת ריצה הכוללת חולצת מרוץ ומדליה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully