וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש המודעות למחלת האנדומטריוזיס: באשקלון יטפלו במחלה שתוקפת אחת מעשר נשים

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 13:41

חודש המודעות למחלת האנדומטריוזיס הפוגעת באחת מכל עשר נשים: מכבי שירותי בריאות ורשת מכבי טבעי פותחות שירות באשקלון עבור נשים הסובלות מהמחלה במטרה לשפר את איכות חייהן

מכבי שירותי בריאות ורשת מכבי טבעי, פותחות שירות אינטגרטיבי ייחודי לטיפול במחלת האנדומטריוזיס באשקלון. השירות החדש, הנפתח במרפאת מכבי לבריאות האשה באשקלון, משלב טיפול ומעקב גניקולוגי קונבנציונאלי עם טיפולי רפואה משלימה - דיקור סיני ורפלקסולוגיה.

בחודש מרץ מציינים את חודש המודעות למחלת האנדומטריוזיס. אנדומטריוזיס היא מחלה גניקולוגית כרונית הגורמת לכאבים אגניים ולבעיות פוריות, וכן לפגיעה משמעותית באיכות החיים של נשים הלוקות בה. בממוצע, אחת מתוך עשר נשים ונערות תסבול מאנדומטריוזיס.

במרפאה החדשה שנפתחת בימים אלו באשקלון, יוכלו תושבות האזור לקבל טיפולי דיקור סיני, צמחי מרפא ורפלקסולוגיה שמטרתם לעזור בהתמודדות עם אנדומטריוזיס לשיפור איכות החיים. ניתן לשלב טפולים אלו עם טיפולים נוספים במרפאת מכבי טבעי באשקלון, שעשויים להיטיב את המצב, כמו ייעוץ נטורופתי והומיאופתי, טיפולי שיאצו וסדנאות מיינדפולנס.

פתיחת המרפאה הינה שיתוף פעולה של מכבי טבעי עם הרופאה המחוזית במכבי, ד"ר ורד קלייטמן, הגניקולוג הראשי במחוז הדרום, ד"ר יוסף גוהר, יחד עם אברהם כהן, מנהל המרכז לבריאות האישה במרחב אשקלון.

באשקלון יטפלו במחלה שתוקפת אחת מעשר נשים. צילום: מכבי טבעי, אתר רשמי
באשקלון יטפלו במחלה שתוקפת אחת מעשר נשים/אתר רשמי, צילום: מכבי טבעי

הטיפול הקונבנציונאלי במחלה כולל טיפול תרופתי ולעיתים גם כירורגי, אך הסיכון להישנות גבוה. מחקרים מחמש עשרה השנים האחרונות מלמדים על יעילות ובטיחות של הטיפול בדיקור סיני, ברפלקסולוגיה ובצמחי מרפא להפחתת תסמיני המחלה ובכללם: כאב אגני, חרדה, דכאון ותחושת עקה נפשית (סטרס). כן מצביעים המחקרים על צמצום הצורך בטיפול תרופתי נוגד כאב ושיפור בתפקוד בחיי היומיום בנשים שטופלו בדיקור סיני.

דבורה חסיד, מנכ"לית רשת מכבי טבעי: "אנו שמחים ונרגשים לפתוח את המרפאה האינטגרטיבית לטיפול בחולות אנדומטריוזיס באשקלון. מדובר במחלה ממנה סובלות נשים רבות, לעיתים קרובות ללא ידיעתן. מטרת המרפאה החדשה היא לאפשר לאותן נשים לנהל שגרת חיים איכותית יותר לצד המחלה. פתיחת המרפאה נובעת מהביקוש הנרחב לטיפולי רפואה משלימה בקרב נשים והיא ממשיכה את מגמת הצמיחה וההתרחבות שלנו ברמה הארצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully