וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחות גדולות: מתחם ביג בנס ציונה צפוי לצאת דרך

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 17:33

תוכנית בינוי מתחם ביג הינה תוכנית חדשנית ומתקדמת, הכוללת עירוב שימושים אשר יוצרים מתחם ייחודי ובו גם מגוון עשיר של אפשרויות מסחר ופנאי, לצד מקומות תעסוקה, דיור לצעירים ודיור מוגן

תוכנית הבינוי אשר הוגשה לעיון חברי הועדה המקומית לתכנון ובניה אתמול כוללת שיפורים ושינויים במבני המתחם, בניהם: בינוי מדורג בבנייני מעטפת המתחם, הורדת שטח המבנים בלב המתחם לשתי קומות בלבד, גגות ירוקים לרווחת הציבור והגדלת גודל ממוצע של יח"ד דיור בדיור המוגן ל 65 מ"ר.

התוכנית המתקדמת, בהמשך לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובניה ולתב"ע המאושרת, כוללת המרה של 10% משטחי התעסוקה לשטחי מסחר בחלקו הצפון מזרחי של המתחם.

על מנת להתאים את המתחם לצביון העיר ולשמור על בינוי נמוך וחלל פתוח וירוק בלב המתחם, על פי התוכנית החדשה, ירד הגובה של ארבעת המבנים בלב המתחם ל 2 קומות בלבד. גג המבנים הנמוכים יעוצב כגג ירוק ויהיה פתוח לרווחת הציבור.הבניה הנמוכה בלב המתחם תשפר את נראות המתחם כולו ותגדיל את תחושת המרחב. דירוג חדשני של בנייני המעטפת במתחם יאפשר תוספת של שטחי מסחר, ללא עליה נוספת בגובה הבניינים, המותר בתכנית ותשדרג את נראות המתחם כולו.

עוד בתוכנית הבינוי החדשה: יחידות הדיור המוגן יבנו בגודל של 65 מ"ר בממוצע, ויוקם מעבר הולכי רגל בגובה, אשר יאפשר גישה נוספת ונוחה בין המבנים השונים במתחם.

הדמייה ביג נס ציונה. הדמייה, אתר רשמי
הדמייה ביג נס ציונה/אתר רשמי, הדמייה

ראש העיר שמואל בוקסר אמר לחברי הועדה אתמול: המתחם החדש יעלה את איכות החיים בנס ציונה. הפרויקט החדש מביא איתו בשורה אמיתית וסטנדרטים חדשים של בילו, קניות ותעסוקה - בתוך תחומי העיר. עירוב שימושים הוא צו השעה וכורח המציאות. זו הדרך שלנו להתפתח באופן אחראי, גם לדאוג עבור הדורות הבאים למקומות תעסוקה, בילוי ומגורים בתוך תחומי העיר וגם לשמור על צביון העיר ועל השטחים הפתוחים.

תוכנית מתחם ביג, אושרה על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובניה בחודש פברואר 2022, המתחם החדשני עתיד לכלול מרכז קניות בסגנון לייף סטייל פתוח, מסעדות, בתי קפה, ומתחמים שונים למסחר ובילוי בניהם: מתחם קולנוע, פארק משחקים רחב ואטרקציות שונות. המתחם שישתרע על כ 46 דונם צפוי לכלול גם קומפלקס משרדים רחב, מתחם לדיור מוגן, מבני ציבור ושני בנייני מגורים עם דירות קטנות לצעירים. בניית המתחם בעלות כוללת של כ 2 מיליארד שקלים צפויה להתחיל כבר בחודש מאי השנה ולהסתיים בשנת 2026.

  • עוד באותו נושא:
  • נס ציונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully