וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

140 לראשון לציון: מסלול טיול מיוחד לאתרים ההיסטוריים

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:58

"אורי עיר": עיריית ראשון לציון משיקה מסלול שיאיר את האתרים ההיסטוריים בעיר במסגרת חגיגות 140 שנה

אירוע ההשקה הייחודי יתקיים לאורך יומיים והוא יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. המסלול, המותאם לכל המשפחה, ייקח אתכם למסע קסום בזמן אל ראשיתה של המושבה הראשונה ויעבור בין מבנים היסטוריים שיוארו לצד מייצגים אמנותיים, הקרנות וידאו ארט מרשימות, סצנות מימי המושבה שיתעוררו לחיים, הרכבים מוזיקליים, מופעי רחוב ועוד.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "חגיגות ה-140 נותנות לכולנו הזדמנות לחזור אחורה בזמן כדי להכיר ולהוקיר את פועלה של המושבה הקטנה וחשיבותה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מייסדיה של המושבה יצקו את התשתיות שלימים הפכו את עירנו האהובה לעיר עם תנופת פיתוח אדירה בכל התחומים"

29-30.3.23, מרכז ראשון לציון, בין השעות 17:00 -21:00

מסע בזמן אל העבר: במסגרת חגיגות 140 שנה לראשון לציון, העיר הרביעית בגדולה בישראל, תשיק עיריית ראשון לציון בסוף חודש מרץ מסלול היסטורי רומנטי לכל המשפחה שחוזר בזמן אל ימי הקמת המושבה הראשונה בארץ ישראל, על רקע המבנים ההיסטוריים של העיר שיוארו בתאורה ייחודית.
המסלול ההיסטורי-הרומנטי ממחיש את ההיסטוריה העשירה של העיר ואת תרומתה לעיצוב הישראליות והעבריות החדשה.

המסלול הינו מסלול הליכה לכל המשפחה, שייקח אתכם למסע קסום בזמן אל ראשיתה של המושבה הראשונה בארץ ישראל. המסלול כולל, בין היתר, את בית הכנסת הגדול, מוזיאון ראשון לציון, בית הספר העברי הראשון - "חביב", הפעמון, הבאר, בית העם ומבנים היסטוריים נוספים שכולם יוארו באופן דקורטיבי. האירוע ישלב בתוכו מייצגים אמנותיים, הקרנות וידאו ארט מרשימות, דמויות היסטוריות, סצנות מימי המושבה שיתעוררו לחיים, הרכבים מוזיקליים, מופעי רחוב ועוד.

מבנה עיריית ראשון לציון. 23 באוקטובר 2022. אביב הרץ, TPS
מבנה עיריית ראשון לציון. 23 באוקטובר 2022/TPS, אביב הרץ

לאורך המסלול יוארו מבניים היסטוריים בעבודות אומנות ואור, שייקחו את כולנו למסע בזמן. עבודות וידאו ארט מרהיבות יוקרנו על מבנים, לאורך ציר האירוע נפגוש דמויות שיקשרו את סיפור המסלול ויהפכו אותו לחוויית מציאות במנהרת הזמן. המבקרים ייהנו ממופעי רחוב של הרכבים מוזיקליים, משחקים של פעם, ריקודי עם ברחובות המושבה ועוד חוויות.

תאורת המבנים אשר נמצאים לאורך המסלול, שרטוט המסלול על המדרכות לאורך כל הציר, יחד עם אפליקציה אשר פותחה במיוחד לכבוד השקת המסלול, ישמשו את המבקרים - תושבים ותיירים - לאורך השנים הבאות וישדרגו את חוויית הביקור.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "חגיגות ה-140 נותנות לכולנו הזדמנות לחזור אחורה בזמן כדי להכיר ולהוקיר את פועלה של המושבה הקטנה וחשיבותה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מייסדיה של המושבה יצקו את התשתיות שלימים הפכו את עירנו האהובה לעיר עם תנופת פיתוח אדירה בכל התחומים".

אות הפתיחה לחגיגות 140 שנה לראשון לציון, ניתן בט"ו באב (11.8) - התאריך שבו נוסדה העיר. ב-140 שנותיה הפכה ראשון לציון ממושבה לעיר הרביעית בגודלה בישראל, והיא עתידה להפוך בשנים הקרובות לעיר השלישית בגדולה עם כניסתם של כ-100 אלף תושבים חדשים. העיר אף זכתה לכינוי "עיר זהב", לאחר ששלושה מתושביה - לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט ופיטר פלצ'ק - זכו במדליות זהב וארד באולימפיאדה האחרונה בטוקיו. אירועי ה-140 שנים לעיר שהחלו בט"ו באב, יתקיימו לאורך השנה הקרובה בסימן "ראשון שלי, ראשון שלנו, ראשון שלכם" - עידוד השייכות, גאוות היחידה, הקהילתיות והמעורבות - ויתפרסו על פני כל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully