וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפייק ניוז הורס כל חלקה טובה"

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:05

כשד"ר מפיצים פייק ניוז במטרה להכפיש פוליטית בהקשר רחב, בלי לבדוק עובדות פשוטות, ובלי שיהיה אכפת להם כמה אנשים ייפגעו בדרך, זה מכוער ובעיקר לא מקצועי

הבעיה הגדולה בהפצת "פייק ניוז", זאת הפגיעה באנשים שמאמינים לו ולעיתים מקבלים החלטות שגויות על סמך השקרים שהם שומעים. כשילד מפיץ "פייק ניוז", מילא.

לומר שעצרתי את התקציב לתוכנית למיגור הפשע בחברה הערבית, רק כי הארגון שמסייע הוא "שמאלני" זה שקר גס. כמו בעשרות החלטות שקיבלתי ואנשים שפחות אהבו הוציאו שקרים, גם פה המציאו שקר והפיצו להנאתם.

עוד דוגמה טריה היא כמובן חוק "האיזוק האלקטרוני" שהפיצו לגביו שקר שאישרתי איזוק רק אחרי הרשעה שלישית, כשברור שזה שקר אידיוטי: איש לא שמע עדין את פרטי החקיקה שאני מתכוון להגיש, ערכתי במשרדי דיונים עם ארגוני נשים וארגוני גברים, מתכוון לשבת גם עם משרד הרווחה ועם הסנגוריה הציבורית אך שואל את עצמי מה הקשר הרשעה שלישית?! איך הגיעו למסקנה שכזאת.

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי בטקס חניכת תחנת המשטרה החדשה בשגב שלום, בכניסה ליישוב שגב שלום. יניר יגנה, אתר רשמי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי בטקס חניכת תחנת המשטרה החדשה בשגב שלום, בכניסה ליישוב שגב שלום/אתר רשמי, יניר יגנה

אז למה עצרתי את המימון לעמותה שאמורה לעצור את הפשיעה?

כמו באיזוק האלקטרוני, גם במקרה הזה של בחינת הקמפיין במגזר הערבי: אני הבטחתי לעשות הכל כדי לדאוג לביטחון האישי ברחובות, ולצמצם את הפשיעה בחברה הערבית. הבטחתי וכבר התחלתי לקיים: רק אמש, ח"כ יצחק קרויזר מסיעתי, העביר חוק שיאפשר את הוצאת כלי הנשק הלא חוקיים במגזר הערבי, שאיתם נרצחו בשנים האחרונות אנשים ונשים רבים, רבים מידי.

אז למה עצרתי את המימון לאותה עמותה שאמורה לפעול לעצירת הפשיעה? לא כי היא "עמותה שמאלנית", תודה ששאלתם. עצרתי את המימון כי כשארגון מבטיח פעילות מסויימת, אבל לא מגיש דו"חות על התקדמות הפעילות ולא מראה כל התקדמות (לא דרשתי הוכחת הצלחות! מי כמוני יודע ששינויים בשטח לוקחים זמן), אין טעם לממן אותו סתם, רק כדי לספר לעצמנו כמה אנחנו הומניים, כי הנה, שפכנו הרבה מאוד כסף על פעילות עמותה, גם אם יש חשש שאין כל כך פעילות בשטח, ולא בטוח שהמעט שקיים יעיל וטוב.

אולי לד"ר שיושבים במגדל השן ועוסקים בתאוריות רוב חייהם, מספיקה תוכנית תאורטית שנשמעת יפה, אבל בשבילי ובשביל כל אדם שגם חי את חיי המעשה והשטח, חשוב שתהיה גם עבודה מעשית, אמיתית.

עצירת הפשיעה במגזר הערבי חשובה לי מאוד

אני יודע שבעמותות השונות התרגלו שהשר הקודם לא ממש תפקד והיה קל לקבל תקציבים ואישורים בלי הוכחות על פעילות מעשית, והספיק שיהיה שם יפה לתוכנית, אבל אצלי צריך להתרגל שאני בודק, מברר, מבקש תשובות, שואל בלי להאמין ל"ציטוטים" שקריים ולפייק ניוז, בלי לבנות תאוריות שלמות על משפט מצוץ מהאצבע, ומעדיף להשקיע תקציבים על תוכניות מעשיות, מדוייקות ויעילות.

עצירת הפשיעה במגזר הערבי חשובה לי מאוד. עד היום בחלק מהמקומות שם המשטרה לא הייתה קיימת והמערב הפרוע בעיצומו: חייבים לחשוב מחוץ לקופסה כדי לעצור את הדם וכך אני עושה בחודשיים האחרונים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully