וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפריצת הדיסק: אולגה חוזרת לרוץ

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 13:01

השבוע נערך במרכז רפואי צפון (פוריה) הליך רפואי נדיר במיוחד שבוצע עד היום פעמים ספורות בלבד בישראל: ניתוח להוצאת דיסק פרוץ דרך בית החזה בגישה זעירה פולשנית

אולגה מייזל, אישה בשנות החמישים שלה, אמא לשניים וסבתא לנכד, נהנתה עד לפני שנה מפעילות ספורטיבית: רצה, שחתה, טיילה ותרגלה יוגה. לפני כשנה החלה לאבד תחושה ברגל אחת ובשניה חשה דקירות. שנה שלמה הסתובבה אולגה עם הבעיה שהלכה והחמירה. היא החלה גם ליפול ולא יכלה יותר ללכת בחופשיות.

שני רופאים מומחים מהמרכז הרפואי שיתפו פעולה על מנת לבצע את הניתוח המורכב ד"ר ליאור מרום מנהל שירות ניתוחי עמוד שדרה וד"ר אורי ויזל מנהל יחידת כירורגית חזה.

ד"ר מרום מספר: "בהדמיית ה MRI נמצא דיסק ענק ומסוייד שלוחץ על עמוד השדרה - מצב הנקרא "מיאלופטיה גבית". במקרה כזה אין מנוס מניתוח כדי למנוע החמרה עד כדי שיתוק מלא".

אולגה מספרת שחששה, אך הבינה שאין ברירה: "אני רוצה ללכת, זה חלק מהחיים שלי. שנה שלמה חיפשתי עזרה, ברגע שהבנתי שיש ניתוח שיכול לעזור, רציתי כמה שיותר מהר לעשות אותו."

בתמונה מימין לשמאל: ד"ר נטליה צ'סניק, אולגה מייזל, ד"ר ליאור מרום וד"ר אורי ויזל. צילום: מרכז רפואי צפון, אתר רשמי
בתמונה מימין לשמאל: ד"ר נטליה צ'סניק, אולגה מייזל, ד"ר ליאור מרום וד"ר אורי ויזל/אתר רשמי, צילום: מרכז רפואי צפון

ד"ר מרום מספר: "בחרנו בגישה המומלצת בספרות הרפואית במצב כזה של דיסק מסויד, להכנס דרך בית החזה. חשפנו את חוט השדרה, הוצאנו את הדיסק, עשינו קיבוע ושמנו כלוב מתכת בחלל הדיסק שהוצא. אני שמח על שיתוף הפעולה בין היחידות השונות, ביצוע הניתוח המורכב מעיד על היכולת הגבוהה של מרכז רפואי צפון במגוון המחלקות."

ד"ר אורי ויזל מוסיף: "הניתוח עושה שימוש בגישה זעיר פולשנית. הכניסה מבית החזה בחתך קטן וללא כריתה של צלע מצמצמת את הכאבים בהחלמה ואת התחלואה הנילוות."

אולגה מספרת שהיא מרגישה כל יום יותר טוב, כבר יושבת ויכולה ללכת עם עזרה ומצפה לפיזיותרפיה שתאפשר לה לחזור לפעילות הגופנית הרגילה שלה: "לטייל, לטוס לחו"ל לריצות הבוקר, לשחיה וליוגה. תודה רבה לרופאים שגילו את הבעיה וטיפלו בי, החזירו אותי לרגליים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully