וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הערים בגליל: שדה התעופה הבינלאומי יקום רק אצלנו

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 9:58

ראשי הערים הגדולות בצפון, יצאו לאחרונה בקריאה לראש הממשלה, בנימין נתניהו להחזיר לשולחן את תכנית הקמת שדה התעופה בגליל

איפה יקום שדה התעופה הבינלאומי הנוסף של ישראל, בנבטים בנגב או ברמת דוד בצפון? ראשי הערים הגדולות בגליל החלו בקמפיין להחזיר את האופציה הצפונית לשולחן ואף פנו לראש הממשלה, לשר האוצר לשר הבטחון ולשרת התחבורה בדרישה לפעול באופן מיידי לקידום התכנית המקורית להקמת שדה תעופה בינ"ל בגליל. עשור חלף מאז אושרה החלטת הממשלה אשר קבעה כי שדה התעופה הבינ"ל הנוסף וההכרחי לישראל, צריך לקום בחלופה הגלילית שנמצאה עדיפה.

על פי נתונים שנמסרו מארגון 'לב בגליל' עולה כי שדה התעופה הוא מנוע כלכלי משמעותי שיכול לשנות את המציאות באזור מקצה לקצה תוך הוספת כ-6,500 משרות באופן ישיר ועוד כ-7,500 מועסקים באופן עקיף.
פורום ראשי הערים הגובלות בשדה התעופה העתידי יחד עם ראשי הערים המובילים, הזהירו כי אם גם הפעם לא תקודם התכנית אזי מדובר בגזר דין מוות לאזור אשר סובל מזה שנים מהגירה שלילית ולכן בכוונתם לפעול כבר היום ובכל הכח אל מול כל שרי הממשלה.

הקמת שדה התעופה הוא מנוע כלכלי משמעותי של הוספת כ-6,500 משרות באופן ישיר. צילום: לב הגליל, אתר רשמי
הקמת שדה התעופה הוא מנוע כלכלי משמעותי של הוספת כ-6,500 משרות באופן ישיר/אתר רשמי, צילום: לב הגליל

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ממובילי המהלך: "הקמת שדה תעופה בגליל הוא מיזם שיחולל שינוי דרמטי באזור ובעל חשיבות גבוהה בחיזוק ערי הצפון. הקמת השדה בגליל יהווה מנוע צמיחה אשר יספק אלפי מקומות תעסוקה לתושבי האזור".

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט:"הקמת שדה התעופה יחזק את ערי ויישובי הצפון ויהווה עוגן כלכלי מחולל שינוי. זה מגה פרויקט שהצפון זקוק לו כמו אוויר לנשימה ושיספק אלפי מקומות תעסוקה ויהווה מנוע כלכלי עצום לספקים ולעסקים המקומיים. אני רואה את זה כאינטרס לאומי שיניע גם זוגות ומשפחות צעירות מהמרכז להתיישב בגליל."

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ: "הקמת שדה התעופה באזור תביא למקומות תעסוקה רבים ותגרום לשינוי חיובי באזור כולו. טרם הקמתו נדאג ונוודא שהיתרונות הרבים שיביא עימו שדה תעופה יעלו על החסרונות".

אלי ברדה ראש העיר מגדל העמק: "המסר שלנו הוא - הגיע זמן גליל. תמיד פרגנו לראשי הרשויות בדרום, הגליל זקוק למנופים ומנועי צמיחה לחיזוק הגליל. אני סבור שגם תסקיר ההשפעה על הסביבה להקמת שדה תעופה בגליל יראה תוצאה טובה".

ג'קי לוי ראש העיר בית שאן: "שד"ת בגליל יקום -הכל יעבוד. תהיה תיירות, תהיה כלכלה ועלייה במספר האוכלוסיה. שד"ת זה מעגלים רחבים של השפעה כלל גלילית. השדה חייב לקום רק אצלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully