וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מתנגד לסרבנות מכל סוג שהוא של אנשי מילואים"

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 14:38

מיוחד לוואלה! - טור דעה של תא"ל במיל' שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין ויו"ר ועדת החינוך של השלטון המקומי

הרפורמה המשפטית -הרבה נאמר עליה. לא מעט עוסקים בנושא וגם אני כראש עיר וכיו"ר ועדת החינוך של השלטון המקומי, רואה חשיבות רבה לדיון בנושא. אני עוקב בדאגה אחר השיח בחברה הישראלית סביב הרפורמה המשפטית.

השבוע, נפגשנו בבית הנשיא, חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי ושי חג'ג' יו"ר המרכז לשלטון אזורי יחד עם חבריי ראשי הרשויות מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית: יהודים, ערבים, דרוזים, בדואים, חילוניים, דתיים, חרדיים ועוד למפגש חירום בהתראה קצרה של 24 שעות בנושא הידברות והרפורמה המשפטית.

כראשי ערים, אנחנו מרגישים שהמדינה שלנו נמצאת במצב חרום לאומי ואנחנו חייבים לפעול יחד בכדי לקדם את מתווה הנשיא להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית.

שלום בן משה, ראש העיר ראש העין. צילום: שרית צרפתי, אתר רשמי
שלום בן משה, ראש העיר ראש העין/אתר רשמי, צילום: שרית צרפתי

יחד עם חבריי ראשי הערים, אני תומך במתווה הנשיא. אנו מקבלים את אמירת הנשיא כי אנו נמצאים במשבר היסטורי שכבר היום מפלג את העם ועלול לגרום לאסון גדול ואני מחזק את הנשיא בתהליך ההידברות אותו הוא מוביל.

כמי ששירת בצה"ל כ-30 שנה בתפקידי פיקוד שונים, אני מכיר באופן אישי לא מעט ממשתתפי ההפגנות, בהם מפקדיי, פיקודיי וחבריי ואני מבין את הדאגה העמוקה שלהם לעתידה ודמותה של מדינת ישראל. השינוי הוא חשוב ומתחייב וכך הוא צריך להיקרא ולהיעשות: רפורמה ולא מהפכה ובהידברות.

אני מוחה על האמירות והביטויים שאינם ראויים כנגד חיילי צה"ל, האמונים על ביטחון המדינה. עלינו כחברה לשמור על כבודם ומעמדם ולהשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח או שיח עם חילוקי דעות.
בנוסף, אני מתנגד לסרבנות מכל סוג שהוא של אנשי מילואים. יש לנו החובה והזכות לשמור ולהגן על מדינתנו ועל תושבי ישראל וכך עלינו לחנך את ילדינו. עמוד האש מבחינתנו הוא מגילת העצמאות, המכריזה על הקמת מדינת ישראל. היא הבסיס הקיומי, המוסרי, החברתי והחוקי.

אני תומך ביוזמת נשיא המדינה להידברות ומחזק אותו בברכת אלוקים ליהושוע בן נון לאחר מות משה המנהיג: "רק חזק ואמץ, אל תערץ ואל תחת"(יהושוע א', ט')

מכאן, אני קורא יחד עם חבריי ראשי הרשויות לכל מנהיגי המדינה באשר הם, לקחת אחריות ולהגיע להבנות מוסכמות בנוגע לרפורמה. עליכם לפתוח בשיח משותף ומעמיק בכדי ללבן את הפילוג ולהגיע לאחדות, זו החובה שלנו.

אין לנו ארץ אחרת וחייבים למצוא ביחד את המאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully