וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד השכונתי: שוק המשרדים משנה את פניו ויוצא ממרכזי הערים

2.3.2023 / 13:26

יותר ויותר משרדים מתמקמים מחוץ למרכזי הערים הגדולות ושוק המשרדים כפי שאנחנו מכירים משתנה. אז האם בקרוב המשרדים במגדלים במרכזי הערים ידירו את רגליהם לשכונות? האם נרכב לעבודה עם אופניים, או נחצה את הכביש ונגיע למשרד?

משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי/עוזי פורת

בימים אלה שוק המשרדים משנה את פניו. הבניה של מגדלי משרדים במרכזי הערים לא נעצרת, אך יחד עם זאת הולכת ומתחזקת המגמה של בניית משרדים ברובעי מגורים בפריפריה.

"ישנה מגמה שצפויה לשנות את שוק המשרדים בישראל - בנייה מואצת של רובעי מגורים הכוללים אזורי תעסוקה", מסבירה טלי דראל, אדריכלית שותפה ב -V5 אדריכלים, "אמנם פרויקטים של בנית מגדלי משרדים שכבר החלו לא נפסקים, אבל בהחלט אפשר לראות הססנות בכל הנוגע להתחלה של פרויקטים חדשים, בעיקר בשל הפיטורים בחברות גדולות והמיתון העולמי. ישנן תכניות לאומיות לבנייה מואצת בכל הארץ של רובעי מגורים עם אזורי תעסוקה. אלפי יחידות דיור שיהוו הזדמנות לאנשים לעבוד קרוב לבית שלהם, דבר המהווה פתרון אולטימטיבי ונוח".

תכנון ועיצוב אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
תכנון ועיצוב אדריכל רון שפיגל/אלעד גונן

העבודה מהבית שהפכה להיות לגיטימית מאז פרוץ הקורונה, הנוחות שבה והחסכון בזמן הנסיעה, בעיקר במדינה פקוקה כמו ישראל, השפיעו על המגמה שמשלבת בין הבית למשרד.

"עירוב שימושים היא תשובת הביניים בין העבודה מהבית לעבודה במגדל במרכז העיר", מסביר אדריכל רון שפיגל, "זו אכן מגמה שקיימת ואני סבור שהיא תלך ותגדל. יש יתרון גדול להקמת משרדים לצד יחידות מגורים, בעיקר לעסקים קטנים שמצד אחד רוצים ליצור ניתוק מהבית ומצד שני לא רוצים לנסוע לעיר הגדולה. הצפיפות והפקקים יביאו לחיזוק המגמה הזאת".

"אלו לא משרדים המתנשאים אל על למגדלים רבי קומות. מדובר על מבנים השומרים על הצביון השכונתי והופכים להיות חלק מהשכונה. הרעיון הוא לקיים את כל שגרת החיים בשכונה- מגורים לצד עבודה", אומר אורי הלוי, אדריכל שותף ב'אורבך הלוי' אדריכלים.

יתרון נוסף של משרדים לצד מגורים הוא הפחת חיים באזורי התעשייה. "ישנם לא מעט אזורי תעשייה שהתחילו לבנות בהם יחידות מגורים. עירוב השימושים הזה מעניק חיים לאזור גם בשעות שאחרי יום העבודה. אזורים תעשייתיים שהיו עד עכשיו נסגרים לחלוטין בערב, קמים לתחייה בזכות המגורים". מוסיף שפיגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אז האם בעתיד הלא רחוק עוד ועוד חברות ינטשו את המגדלים וידירו את רגליהן ממרכזי הערים השוקקות לפריפריה?

אדריכל אורי הלוי: "ישנן חברות, גם חברות גדולות שמדירות את רגליהן ממרכזי הערים הסואנות גם כצעד ציוני, לחיזוק הפריפריה. יחד עם זאת, לא נראה מגדלי משרדים ריקים בתל אביב וסביר שחברות רבות ימשיכו את פעילותן משם. לעומת זאת, עסקים קטנים יעדיפו לחסוך את הנסיעה לעיר הגדולה ולעבוד במשרד בסמוך לבית".

"המשרדים האלה לא יחליפו לחלוטין את המגדלים, וענפים מסוימים יישארו במרכזי הערים, גם מתוך הצורך בקרבה לעסקים אחרים איתם הם באים במגע במסגרת העבודה וגם מבחינת הנראות והיוקרה שהמגדל משדר. עדיין יש יתרון גדול למשרדים שנמצאים בקרבת תחבורה ציבורית ובנוסף ישראל שהולכת ונהיית יותר ויותר גלובלית צריכה את גורדי השחקים, יש להם משמעות. לדעתי רוב החברות הגדולות עדיין יעדיפו להישאר במרכזי הערים. הראייה לכך היא הבניה המאסיבית של משרדים בערים הגדולות", מסכם אדריכל רון שפיגל.

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully