וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקנעם זה כבר מתגבש: תוכנית על לקידום הסייעות

1.3.2023 / 17:20

התוכנית אותה מקדמת בחודשים האחרונים יו"ר מתנס יקנעם לאה פדידה, ביחד עם צוות ההנהלה של המתנ"ס, נותנת מענים לכמה מהבעיות הנקודתיות הבוערות בשכרן ותנאי עבודתן של הסייעות בצהרונים ביקנעם

לאה פדידה. יחצ,
לאה פדידה/יחצ

נושא תנאי עבודתן של הסייעות בצהרונים והמחסור הארצי בסייעות, הגורם לפגיעה חמורה במערכת החינוך - מצוי לאחרונה על סדר היום הציבורי. ההערכות מדברות על כ-3,000 סייעות החסרות במערכת החינוך הארצית, מחסור אשר גרם לאי פתיחתם של צהרונים בשנת הלימודים הנוכחית ואף לסגירת צהרונים פעילים.

עבור אשת הציבור והחינוך לאה פדידה, יו"ר מתנ"ס יקנעם והח"כ בעבר, לא מדובר בחדשות טריות. כמי שיודעת לקרוא את השטח היא מודעת זה מכבר למשבר הסייעות ועקבה אחריו בדאגה. "צריך להבין עד כמה סייעות הצהרונים תורמות לדור העתיד שלנו, הן הפנים המחייכות שרואה כל ילד לאחר בית הספר, הן שמקבלות את פניו במאור פנים, האוזן בקשובה, היד התומכת, זו שיודעת לחבק ואף למחות דמעה כשצריך", היא אומרת, ומוסיפה: "אסור היה להמתין עם משבר הסייעות עד לנקודת השבר. אך עדיין לא מאוחר לפעול כדי לשנות את המצב".

כל מי שמכיר את לאה פדידה ומודע לפעילותה לאורך השנים יודע שהיא לא נותרה בחיבוק ידיים ומיד נרתמה כדי להוציא לפועל תוכנית לקידום ושיפור מעמדן ושכרן של סייעות הצהרונים בעיר. "חייבים לדאוג לחינוך טוב יותר גם לאחר שעות בית הספר. השכר הזעום והתנאים של הסייעות מורידים את המוטיבציה לסייעות הקיימות ומקשה לשמר את כח האדם הראוי", אומרת פדידה.

התוכנית אותה מקדמת בחודשים האחרונים לאה פדידה, ביחד עם צוות ההנהלה של המתנ"ס, נותנת מענים לכמה מהבעיות הנקודתיות הבוערות בשכרן ותנאי עבודתן של הסייעות בצהרונים ביוקנעם. התוכנית מקודמת מהר ככל האפשר, כאשר החל מחודש הבא היא כבר תבוא לידי ביטוי וזאת מכיוון שכח האדם האיכותי בצהרונים נוטש ו"בורח" למקצועות אחרים בעקבות השכר הזעום.

בכנס שנערך לאחרונה עבור הסייעות פנתה לאה פדידה לסייעות ואמרה: "אתן ראויות ליותר, במיוחד לאור העובדה שרובכן הגדול מגיע אל הגנים במסירות אין סופית ומתוך אהבה לילדים".

התוכנית תכיל בתוכה כמה מסגרות מענקים כגון: מענק אי היעדרות, מענק מאמץ ותוספת שעה בונוס לסייעות ותיקות. כמו כן אישרה היו"ר תוספת שכר לסייעות אשר יעברו קורסים והשתלמויות וזאת מתוך ראיה שהילדים הם אלה שירווחו סייעת מקצועית יותר ומחייכת יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • יקנעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully