וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייקאובר של חדרה: תוספת של כ-12,000 דירות

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 23:31

מרכז העיר חדרה מקבל חיזוק משמעותי: ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה החליטה על הפקדת תכנית "לב חדרה" לתוספת של 11,752 דירות חדשות במרכז העיר הוותיק.

מתחם לב חדרה מחולק ל 17 מתחמים, חלקם מיועדים לפינוי בינוי במסגרת תכנית מפורטת עתידית . התכנית החדשה כוללת מעל 400 אלף מ"ר של שטחי מגורים וכן חצי מיליון מ"ר של פרויקטים הכוללים שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים, בניה בגובה של בין 8 ועד מעל 21 קומות בחלק מהמתחמים וכן כ 167 אלף מ"ר של שטחים למוסדות ציבור.

תכנית הענק מתחם "לב חדרה" תשתרע על שטח של כ-1,665 דונמים בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, ובין רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח לכביש 4 ותחנת הרכבת במערב, ומייצרת פרוגרמה לתוספת של כ-11,752 דירות מעבר למה שקיים כבר בתכניות התקפות לאזור זה, תוך הנחת מימוש של 50% מהיקפה של התוכנית.

בדברי ההסבר של התכנית שהוגשה לוועדה המחוזית חיפה נכתב כי מטרת התכנית היא עידוד התחדשות עירונית במרכז העיר חדרה, זאת באמצעות תוספת ושינוי ייעודי קרקע, ושינוי בחתכי הרחוב ליצירת היררכיה ברורה של רחובות ראשיים ומשניים. כמו כן, התכנית נועדה להוסיף זכויות בנייה למגורים, למסחר ולתעסוקה, הכל תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים המקומיים ומיתוגם, חיזוק הגריד העירוני תוך פיתוח במוקדים המשמעותיים, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי ויצירת עירוניות מיטבית שתגרום לתושבים ולכלל המשתמשים לצאת ולהשתמש ברחובות מרכז העיר ולהפוך את מרכז העיר למקום "ששווה להיות בו".

"על פי כל התחזיות תוך 15 שנה נכפיל את עצמנו לכרבע מיליון תושבים". צילום: עיריית חדרה, אתר רשמי
"על פי כל התחזיות תוך 15 שנה נכפיל את עצמנו לכרבע מיליון תושבים"/אתר רשמי, צילום: עיריית חדרה

התכנית , אשר החלה את דרכה כתוכנית מתארית, מתקדמת היום כתכנית מפורטת ברובה המקנה זכויות ואשר מכוחה ניתן יהיה להוציא היתרי בניה מיד עם אישורה. בכך, צפויה התוכנית "לשחרר" לפיתוח והתחדשות מיידים, איזורים רבים במרכז העיר. בחלקים מסוימים שלה נותרה התכנית מתארית ומסמנת אזורים שהם במסלול "מוקדי ענין" המיועדים לפינוי בינוי ויקודמו במסגרת תכניות מפורטת עתידיות, חלקן כבר מתקדמות בימים אלה, במקביל להליך אישור התוכנית כדוגמת השוק העירוני ומתחם הפיאצה.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: "תכנית לב העיר חשובה ומשמעותית ותביא לחידוש פני מרכז העיר הותיק תוך שימור האתרים ההיסטורים של חדרה וחיבור לטבעת הירוקה המקיפה את העיר. התוכנית תוסיף אלפי יחידות דיור חדשות למרכז העיר, לצד מוסדות חינוך ומבני ציבור, תשתיות חדשות, מסחר ותעסוקה ומרכז העיר צפוי לשנות פניו ולהפוך למתחם אורבני שוקק. נמשיך את תנופת ההתחדשות במטרה להעניק איכות חיים גבוהה לתושבי העיר היום ותושביה בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully