וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוד הפסיקה לחכות לממשלת ישראל: הכירו את הפרויקטור הביטחוני המיוחד

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 23:21

במסגרת המאמץ לחיזוק הביטחון האישי של תושבי לוד, שכרה עיריית לוד את שירותיו של תנ"צ (בדימוס) מוטי אדרעי אשר יוביל תכנית פעולה למיגור הפשיעה והאלימות

הפשיעה הפלילית והאלימות הקשה בלוד ובחברה הערבית בפרט, אינו יורד מסדר היום. בחודש האחרון בלבד אירעו 7 מקרי רצח קשים בלוד, בשיאם של האירועים הוביל ראש העיר יאיר רביבו מחאה עם למעלה מ-1,000 איש מתושבי לוד, יהודים וערבים יחד ועובדי עירייה, שעלו בשבוע שעבר לירושלים והביעו זעקה ומחאה מול ישיבת הממשלה בירושלים, במטרה להעלות את המודעות על מצב הביטחון האישי ממנו סובלים כ-90,000 תושבים בלוד.

אחד הצעדים המרכזיים שהוביל ראש העיר יאיר רביבו, הוא מינויו השבוע של תנ"צ (בדימוס) מוטי אדרעי , מי ששימש כמפקד הימ"ר - היחידה המרכזית של מחוז מרכז והיה עד לאחרונה כמפקד מרחב שפלה, כיועץ ביטחוני מיוחד לעיריית לוד לטיפול בפשיעה הפלילית והאלימות החמורה בלוד.

תחת פיקודו של אדרעי התנהלו חקירות רצח מורכבות במגזר הערבי והיהודי, לחימה בארגוני פשיעה, הפעלת סוכנים סמויים שהפלילו פושעים רבים בעבירות סחר באמל"ח וכן בפרשייה של הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות. בשנת 2016 עם קבלת דרגת התת ניצב מונה למפקד מרחב שפלה, בתפקיד זה ביצע תהליכים ארגוניים חשובים תוך שילוב ופריצת דרך בתחום הטכנולוגי, ועד לתפקידו האחרון כסגן מפקד מחוז דרום במשטרה.

זירת ירי בלוד, 5 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת ירי בלוד, 5 בספטמבר 2022/דוברות משטרת ישראל

מוטי אדרעי אשר ישמש כאמור כיועץ מיוחד לעיריית לוד, יפעל להעלאת הביטחון האישי של תושבי לוד ולגיבוש תוכנית פעולה לטיפול בפשיעה ובאלימות בכלל ובחברה הערבית בפרט, כמו כן להפחתת האמצעים הכלכליים העומדים לרשות ארגוני הפשיעה, וביצוע מאבק עיקש לאיסוף כלי הנשק המוחזקים באופן בלתי חוקי בידי אזרחים בחברה הערבית.

התוכנית תבוצע במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק עם משטרת לוד בפיקודו של סנ"צ ששי שלמה, בין היתר תוך חיזוק החוסן הקהילתי, הגברת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק והשיתוף עם נציגים מהחברה הערבית.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו והפרויקטור הביטחוני המיוחד, תנ"צ מוטי אדרעי. צילום: דוברות עיריית לוד, אתר רשמי
ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו והפרויקטור הביטחוני המיוחד, תנ"צ מוטי אדרעי/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית לוד

בתוך כך, תתייחס תפיסת ההפעלה גם לשיפור מערכי האכיפה העירוניים ועיבוי פריסת מצלמות הביטחון בעיר, הגברת הנוכחות של גורמי האכיפה בעיר, ובמקביל במעורבות ישירה של ראש העיר לקידום תיקוני חקיקה לטיוב פעולות האכיפה, חיזוק המשילות וההתרעה.

מוטי אדרעי: "אני רואה בתפקיד שליחות ורוצה מאוד לשנות את המשוואה נוכח התעצמות גלי הפשיעה בלוד. גודל האתגר הוא עצום. אני משוכנע ביכולתה של משטרת ישראל לטפל בכל הקשור בפשיעה החמורה, עם זאת אני מאמין גדול בזכותם של התושבים לביטחון ולחיזוק תחושת הביטחון האישי תוך פריסת מקסימום ניידות שיטור, מג"ב ויס"מ בכל חלקי לוד, בשילוב אמצעים טכנולוגיים ומצלמות ברחבי העיר" .
ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "אני רואה חשיבות ראשונה במעלה בחיזוק הביטחון האישי של תושבי לוד ומשוכנע ביכולתו של מוטי אדרעי ליישם תכנית פעולה, כמי שהטביע חותם בתפקידיו במשטרת ישראל במספר תפקידי מפתח משמעותיים, כקצין בכיר ומוערך, מקצועי, ערכי ונחוש אשר הינו בעל ניסיון רב ומכיר היטב את הזירה המקומית, ואני מאחל לכולנו הצלחה רבה במשימות חשובות אלה".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully