וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ממש לא piece of cake

27.2.2023 / 17:00

ענף עיצוב העוגות צבר תאוצה בשנים האחרונות. להצליח בו דורש אהבה לתחום אבל גם המון עבודה קשה. איה תמם היא סיפור על ילדה קטנה מהוד השרון עם חלום גדול שלא עצרה בדרך כדי להפוך לשם דבר. וכן, גם המון מתוק יש כאן

איה תמם. סטודיו מאיסה,
עצרה רגע לחשוב באדום/סטודיו מאיסה

כשאיה תמם הייתה בת 12 בלבד, היא כבר נחשפה לעולם העסקים. מאז, היא רק משתדרגת ועובדת ללא הפסקה: "אני זוכרת שברעננה היה מתקיים יריד ובו אפשרו לבני נוער להקים דוכנים, בתור ילדה הייתי מכינה תכשיטים וצעיפי משי ומוכרת אותם בודכן משלי", היא מספרת.

תמם, 40 +3, נשואה לאלעד מהוד השרון, מעצבת עוגות וקינוחים מיוחדים מעל ל-17 שנים. היא הגישה את תוכנית הטלוויזיה "מעוצבות" בערוץ האוכל, כיום היא בעלת המפעל הראשון מסוגו בארץ שמתמחה בקינוחים מעוצבים וממותגים בשם Art of desserts.

אז איך ילדה קטנה מהוד השרון הצליחה להפוך לסיפור הצלחה בענף עיצוב העוגות הפופולארי? התשובה היא הרבה אהבה ועבודה קשה: "תמיד אהבתי והתחברתי ליצירה ואמנות. בגיל 12 ההורים שלי קנו לי את הספר 'ילדים מבשלים', דרכו התחלתי להתאהב גם באפיה. החיבור בין השניים היה עבורי פשוט חיבור מושלם. זה היה עוד היה לפני שבצק סוכר (הבצק ממנו מכינים את הקישוטים לעוגה) עוד לא היה נפוץ בארץ, אלא היה ממש בתחילת דרכו".

איה תמם. סטודיו מאיסה,
היו מכשולים בדרך, אבל היא לא עצרה בצהוב/סטודיו מאיסה

למרות החיבור לאמנות וליצירה, לאחר השחרור מהצבא היא דווקא עסקה בתחום אחר שמגיע מעולם העשייה החברתית. היא עבדה כרכזת נוער במועצה האזורית השרון, אך במקביל פיתחה את תחביב האפייה ומכרה קינוחים מעוצבים מהבית. "זה התחיל בתור תחביב, לאחר מכן שילבתי את עבודת האפיה יחד עם העבודה במועצה. מאוחר יותר פתחתי חנות קטנה בהוד השרון על מנת שהלקוחות יוכלו להגיע ולאסוף עצמאית את ההזמנות, עם הזמן ובעבודה קשה הפכתי את החנות לסטודיו מושקע מאוד בו העברתי סדנאות, ואז השתדרגתי עוד קצת והפכתי את המקום לבית קפה לקאפ קייקס".

לפני כחמש שנים, תמם עשתה שדרוג בפן התדמיתי, כאשר החלה להגיש את "מעוצבות", תוכנית קינוחים טלוויזיונית בערוץ האוכל: "זה היה נורא מביך בהתחלה, היו ניגשים אלי ילדים וביקשו להצטלם. אנשים רנדומליים היו נכנסים לחנות לחפש אותי. אבל סה"כ זה היה מאוד נחמד וכיף לקבל פירגון ואהבה מהרבה מאוד אנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ואז, בשלהי 2019, ממש עם התפרצות מגפת הקורונה, תמם פתחה את מפעל הייצור בבעלותה ברעננה. זמן קצר לאחר מכן באה הקורונה, ובתקופה בה בעלי עסקים רבים נכנסו לסחרור, חוסר ודאות וחששו ממה שהולך להגיע, איה עשתה את הצעד העסקי הגדול בקרירה שלה ללא פחד וללא מחשבות לעצור: "זאת הייתה תקופה די מאתגרת בדרכה אבל לא נכנסתי ללחץ, פשוט המשכתי תוך כדי תנועה. התקופה הזו הובילה לכך שאת המפעל נאלצתי להקים בשתי הידיים שלי שכן כי לא היה מי שיעזור לי. הייתי צובעת לבד, קודחת לבד, כולם היו בסגר ופשוט אף אחד לא יכל לסייע לי להקים את העסק. מצאתי את עצמי עם מברשת ושפכטל במשך כל תקופת השיפוצים. אבל בסוף אחרי חודשים ארוכים אני מסתכלת אחורה ומרגישה סיפוק גדול מזה שהצלחתי להתגבר על הקשיים ולהרים עסק גדול ומצליח בעצמי".

איה תמם. סטודיו מאיסה,
ומאז היא טסה על ירוק/סטודיו מאיסה

כאמור, תמם עובדת כיום עם לקוחות עסקיים בעיקר ומשלחת את מרכולתה לכל רחבי הארץ. אך היזמית לא עוצרת, תמיד חושבת איך להתקדם ומנתחת כבר את השלב הבא: "השאיפה שלי היא להתרחב והלקים רשת לעיצוב עוגות בפריסה ארצית. על הקונסטלציה המדויקת אני עדיין לא סגורה אבל המטרה היא שאנשים יגיעו אל כל מקום בארץ לחנויות שלי ויקנו את המוצרים פיזית. הכיף הכי גדול שלי הוא כל הזמן ליצור משהו חדש, בין אם זה לקדם רעיון, עיצוב או סתם גימיק, פשוט להמציא את עצמי מחדש. כל הזמן להיות בתנועה יצירתית זה מה שמניע אותי".

היא פועלת בשוק רווי מתחרים. תחום האפייה ועיצוב העוגות צבר פופולאריות ורבות מהנשים בוחרות לעסוק בו בעיקר כהשלמת הכנסה: "זה אמנם שוק עם תחרות, שכן זה הוא תחום שהוא מאוד ביתי וכל אחת יכולה לפתוח עסק כזה מהבית שלה, אבל היתרון שלי הוא שאני עסק מקצועי והיחיד שמייצר עוגות מעוצבות ברישיון יצרן של משרד הבריאות ומחזיקה גם בתעודת כשרות".

היא מספרת על מה נדרש להצלחה: "צריך המון מוטיבציה, המון נחישות, ללכת אחרי הלב. לא להקשיב לרעשי הרקע, לא להקשיב לאנשים שאומרים שאת חיה בפנטזיות. הטיפ השני שאני יכולה לתת לבעלי עסקים בתחילת דרכם הוא להקיף את עצמם באנשי מקצוע איכותיים ואמינים. אנשים שיעזרו לך בתחומים שהם טובים בהם. יש לי כיום גם צוות עובדות, אני מעסיקה 4 עובדות קבועות ועוד 6 עובדות שהן חלק 'ממערך המילואים' שבאות לסייע ממש כמו בצו 8 כשצריך", היא מספרת עם חיוך וגאווה גדולה, "אני מעסיקה רק נשים גם כי זה עסק מאוד נשי, זה כוח נשי ויש בינינו הרמוניה מעולה. למרות שכן עלתה מחשבה להעסיק גבר. בכל זאת אנחנו צריכים לפעמים עזרה בעבודה הפיזית. בבית אפשר להגיד שהסנדלר הולך יחף. עוגות אני פחות מכינה עבור הבית אלא אם יש ימי הולדת לילדים. דווקא הם אלו מבקשים ממני את העוגות הכי סטנדרטיות ולא משהו מיוחד מתוך הרפרטואר העשיר".

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully