וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ ספארי רמת גן: גילוי מוקדם לסרטן השד

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 9:30

מרוץ בשטח גן החיות של הספארי, שאורכו כארבעה ק"מ למען העלאת המודעות לבדיקות לגילוי המוקדם לסרטן השד, בין הרצות 20 נשים אשר חלקן חולות במחלת הסרטן וחלקן כבר החלימו ממנה

בספארי ברמת גן התכנסו למירוץ למען העלאת המודעות לבדיקות לגילוי מוקדם לסרטן השד. המרוץ- פרי שיתוף הפעולה של המטפלת מיכל לוי מהסוואנה בספארי יחד עם מיכל דוידסון קציר מאמנת קבוצת הרימה 'גמאני רצה תל אביב' הוא מיזם חברתי ארצי של קבוצות ריצה חברתיות קהילתיות ללא עלות לנשים שמתמודדות או מחלימות מסרטן השד או סרטן נשי אחר (שחלות, רחם וצוואר הרחם). את הקבוצות מובילים מאמנות ומאמני ריצה וכושר מוסמכים מתנדבים .

הפעילות הגופנית בכלל והריצה בפרט, הוכחה מדעית כתורמת לבריאות של כולנו בריאים וחולים כאחד, אבל לנשים המתמודדות עם סרטן השד זה תורם באופן יוצא דופן: הפחתה משמעותית של תופעות הלוואי המתלוות לטיפולים הקשים, שמירה על משקל גוף תקין בזמן שחלק מהטיפולים גורמים להשמנה, חיזוק הגוף והנפש.

מירוץ הספארי ברמת גן. צילום: שי פרי, אתר רשמי
מירוץ הספארי ברמת גן/אתר רשמי, צילום: שי פרי

ע"פ סטטיסטיקה שפורסמה בכתב העת הבינלאומי לסרטן, מי שהתחילה לרוץ לאחר הגילוי הפחיתה את הסיכון שלה לתמותה מהמחלה ב-95%-87%. מנתונים חדשים על סרטן השד שפורסמו ב 2022 ע"י הרישום הלאומי לסרטן במשרד הבריאות, עולה כי מספר הנשים שחלו בישראל באותה שנה הוא 5,316 ורק 69% מהחולות החדשות אובחנו בשלב מוקדם.

טל חוגה קפטנית קבוצת גמאני רצה: "בעקבות הקשר ההדוק שלנו עם מיכל לוי מטפלת בספארי והצטרפות של הספארי לתו הורוד, החלטנו כי נעשה ריצה משותפת להעלאת המודעות ולחשיבות לגילוי מוקדם למחלות הסרטן . גמאני רצה מאמינות שאין כמו ספורט כדי לעודד את הגוף ואת הנפש . זה דבר ידוע כי ספורט תורם להתמודדות עם מחלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully