וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מחזקת את הישובים הדרוזים בצפון: אושרו כ-4,200 דירות חדשות בחורפיש וכיסרא

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 9:58

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, אישרה את תוכנית המתאר ליישוב הדרוזי כיסרא ואישרה להפקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ביישוב הדרוזי חורפיש

חורפיש 15 במאי 2022. יואב איתיאל
חורפיש 15 במאי 2022/יואב איתיאל

ביישוב כיסרא, אישרה הוועדה למתן תוקף את תוכנית המתאר ליישוב, הכוללת תוספת של כ-3,700 יחידות דיור, שייתנו מענה לאוכלוסייה של כ-13,300 תושבים. תוכנית המתאר שקודמה על ידי המועצה המקומית ונערכה על ידי משרד יהלום בגליל, כוללת תוספת של כ-1,100 דונם לפיתוח היישוב. התוכנית מאפשרת הקמת מבני מגורים של עד 4 קומות שניתן לשלב בהם תעסוקה מקומית, מסחר מקומי, תיירות מקומית וגני ילדים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת כביש חדש המקשר בין השכונות והמתחמים החדשים ויאפשר תנועה לתחבורה ציבורית ותנועה זורמת בין היישוב הקיים להרחבתו. כמו כן, התוכנית מקצה שטח של כ-20 דונם, בבעלות המדינה, לטובת הקמת קריית חינוך שתשרת את כלל היישוב. היישוב כיסרא שוכן בגליל העליון, בסמוך לפארק תעשייה תפן, ומהווה חלק מהמועצה המקומית כיסרא, ומתגוררים בו כיום כ-6,300 תושבים.

בתוך כך, בחורפיש אישרה הוועדה להפקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-500 יחידות דיור. מדובר בתוכנית המהווה תכנון מפורט של מתחם שלישי מתוכנית המתאר הכוללנית של חורפיש.

התוכנית שהוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי משרד גורדון אדריכלים, הינה על שטח כולל של כ-228 דונם והיא ממוקמת במערב היישוב. התוכנית כוללת הקמת כ-500 יחידות דיור, מבני ציבור, שטחי מסחר, ושטחים פתוחים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-470 יחידות דיור ייבנו על קרקע מדינה, למתן מענה למחוסרי דיור בישוב.

התוכנית מציעה סוגי בינוי שונים להתאמה מרבית והתחשבות בתנאים הטופוגרפיים והנופיים של המתחם. בנוסף, התוכנית כוללת מערך של שטחים פתוחים לרווחת תושבי השכונה, לשימור שטחי יער קיימים ולשיפור הנגישות וההליכתיות. בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה דרך על בסיס המשך כביש הטבעת המותווה בתכנית המתאר הכוללנית, לכיוון צומת כביש 8944 עם כביש 891 (צומת אלקוש). לעת תכנון ופיתוח מתחמים 4 ו-5 מתוכנית המתאר הכוללנית, יתווספו לשכונה חיבורים אל הישוב ממזרח ואל אזור התעסוקה מדרום. היישוב חורפיש ממוקם בגליל העליון, והוא מונה כיום כ-6,000 תושבים.

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, ערן ניצן: "קידום תוכניות מפורטת לאלפי יחידות דיור ביישובים הדרוזים הוא הישג שמצביע על מגמות השינוי בתכנון ביישובים אלה. המשאבים הרבים שהוקצו להסדרת תחום התכנון ביישובי המיעוטים ובהם ביישובי הדרוזים, לצד חקיקה אינטנסיבית ומחוייבותו של מחוז צפון - כל אלו מאפשרים לחולל המהפכה שתאפשר בסופו של יום להסדיר את הבניה בישובים אלו ואת תכנונם לרווחת כלל התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully