וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: סנסורים מיוחדים למניעת הצפות בהרצליה

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 10:54

טכנולוגיה חדשנית למניעת הצפות - פרויקט ראשון מסוגו בישראל, עיריית הרצליה התקינה במערכות הניקוז בעיר מערך חיישנים מתקדם שמטרתו למנוע הצפות בימי החורף

בהרצליה ממשיכים במהלכי החדשנות והטרנספורמציה הדיגיטלית במסגרת "עיר חכמה". אחרי פריסה של סנסורים לניטור איכות הסביבה, החל פיילוט להתקנת מערך חיישנים מתקדם במערכות הניקוז בעיר שמטרתו למנוע הצפות בימי החורף. עד כה הטכנולוגיה הזאת נוסתה רק בניו יורק וכעת היא מגיעה לראשונה לישראל - לעיר הרצליה.

החיישנים שהותקנו במערכות הניקוז בעיר, מחוברים, בעזרת רשת אלחוטית, למערכת הניהול במוקד העירייה. מערכת הניטור עוקבת באופן רציף אחר מפלס המים ומאפשרת לעירייה לדעת מה קורה במערכת הניקוז התת קרקעית - בכל רגע נתון. בעזרת מערך החיישנים, ינוטר גובה הניקוז, ובמקרה של סתימות והצפות, תתקבל התרעה בגופי התפעול העירוניים אשר יוכלו לטפל ולתת פתרון לבעיה לפני שתהיה פגיעה במרחב הציבורי.

מערכת סנסורים מיוחדת לניטור הצפות. צילום: SMBIT, אתר רשמי
מערכת סנסורים מיוחדת לניטור הצפות/אתר רשמי, צילום: SMBIT

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הרצליה היא עיר חכמה, מהמובילות בארץ. העירייה משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיה ומחשוב, ואנו ממשיכים כל העת לנקוט בשורה של צעדים לשיפור איכות החיים של התושבים. מיזם החיישנים לניטור המפלס בגובה הניקוז בעיר הוא נדבך נוסף - וייחודי בארץ - לשיפור איכות החיים של התושבים."

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "עיריית הרצליה שמה על סדר יומה את נושא החדשנות העירונית שתתאים עצמה לאתגרים העומדים בפנינו בעת הזו, בהם: שינויי האקלים, מצבי קיצון וניהול משברים וחוסן. את כל זה אנו עושים באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר והחדשנית ביותר, בהשקעה עצומה שמציבה את העיר הרצליה בחוד החנית של "עיר חכמה" בישראל."

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully