וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "ערב ירושלמי חם" למען דרי הרחוב

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 17:06

במהלך ערב חורפי ירושלמי, יצאו בני נוער בעיר לחמם את ליבם של דרי הרחוב, חילקו להם מזון ושתייה חמה והעניקו להם כמה רגעים של טוב אנושי. החלוקה נעשתה בשיתוף פעולה עם מספר עסקים בירושלים

חניכי התוכנית "מתגייסים לתעסוקה", המעניקה מסגרת תעסוקתית חינוכית לצעירים העתידים להתגייס בחודש מרץ, הוציאו לפועל את "ערב ירושלמי חם" - מבצע מרגש למען דרי הרחוב בעיר. רגע לפני שהם מסיימים את פעילותם בתוכנית ומתחילים את שירותם הצבאי, יצאו החניכים בשעות הערב לחלק מרקים, מאפים ושתייה חמה לאלו אשר עוברים את החורף הירושלמי הקר ללא קורת גג, תחת כיפת השמיים.

המזון האיכותי אותו חילקו, הגיע ממסעדות בעיר בהן הם עבדו לכל אורך תקופת התוכנית: "קפה גן סיפור", "קפה רימון", "מצלה" ו-"טלביה פטיסרי" - אשר היו כולן שותפות פעילות במיזם.

לצד חלוקת המזון, נפגשו החניכים עם דרי הרחוב מקרוב, שוחחו איתם ונתנו להם להרגיש חלק בלתי נפרד מהחברה ומהמרחב הירושלמי. גם החניכים קיבלו הזדמנות לתרום ולהשפיע בסביבה בה הם חיים, עובדים ומתפתחים בעצמם, ולפקוח את עיניהם כלפי אלו שלעיתים "שקופים" בה, כשהמיזם מחזק את תחושת האחראיות האישית של בני הנוער ומעודד אותם להמשיך לפעול בעיר.

בני נוער ירושלמים עושים חם בלב לדרי הרחוב. צילום: מתגייסים לתעסוקה, אתר רשמי
בני נוער ירושלמים עושים חם בלב לדרי הרחוב/אתר רשמי, צילום: מתגייסים לתעסוקה

תוכנית "מתגייסים לתעסוקה", במסגרתה התקיים המבצע עבור דרי הרחוב, היא תכנית עבודה מועדפת קדם צבאית, שהחלה לפעול בעיר בחצי השנה האחרונה בהובלת עיריית ירושלים, באמצעות בית נחמיה של עיריית ירושלים. במהלך תקופה זו, לקחו חלק בתוכנית כ-21 בני ובנות נוער מרחבי העיר שהשתלבו במגוון מקומות עבודה, והשתתפו במפגשים ופעילויות חינוכיות שונות שהתקיימו במסגרתה. בסיום התוכנית, עם מועד גיוס החניכים במהלך חודש מרץ 2023, יוענק לזכאים מענק או מלגה על סך 3,000 שקלים.

התוכנית, שנועדה להעניק לצעירים הממתינים לגיוסם מסגרת עוטפת עם ערך מוסף, נולדה בעקבות פנייתו של צעיר ירושלמי, נדב רחבי, אשר מספר: "החניכים בחצי שנה האחרונה נחשפו לירושלים על כל רבדיה, נפגשו ולמדו מדמויות מפתח בעיר. אנחנו שמחים שהם זכו להוסיף עוד טוב לירושלים, וברור לי שבזכות התקופה האחרונה תחושת השייכות והזיקה שלהם לירושלים התחזקה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "בני הנוער הירושלמים ממשיכים להשפיע, ליזום ולהיות חלק משמעותי בעיר שלנו ובקרב אנשיה. בפעילות המרגשת והמבורכת למען דרי הרחוב, אתם מהווים דוגמא ומופת לאזרחות טובה וערכית. היוזמות החברתיות המגוונות שצומחות ופועלות בשטח, הן שמחזקות את הקהילה ורותמות אליה את הדור הצעיר - ואנו נמשיך להוביל ולטפח אותן בכל בדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully