וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לרעש המטוסים משדה התעופה הרצליה: בית המשפט אסר על טיסות נמוכות

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 16:52

בית המשפט המחוזי קיבל את עתירת העירייה לשינוי נתיב המטוסים הקלים, כך שהטיסות לא יעברו בגובה נמוך מעל בתי תושבי כפר סבא

עיריית כפר סבא רושמת ניצחון במאבק בנושא חריגה ממגבלות גובה הטיסות המזעריות, במסגרת עתירה שהגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, יחד עם מועצת דרום השרון. מדובר בעתירה נגד רשות התעופה האזרחית, במסגרתה נתבקש בית המשפט להורות לרשות התעופה האזרחית לאסור טיסות מטוסים קלים אשר חורגות מן הגובה המזערי המותר בתקנות הטיס מעל שטחים מאוכלסים של שתי הרשויות.

על פי העתירה, במפת אזורי האימון של שדה התעופה הרצליה, קיימים נתיבי טיסה ואזורי אימונים מעל השטחים המאוכלסים של כפר סבא ויישובים בדרום השרון, אשר הגובה המזערי לטיסה בהם נמוך באופן משמעותי מזה המצוין בתקנה - מה שעלול לסכן את בטיחות תושבי האזור כולו. עוד נטען בעתירה, כי פניות עיריית כפר סבא לרשות התעופה האזרחית בנושא לשינוי גובה הנתיבים וציון הגובה המזערי באזור הטיסה - נענו בשלילה, וזאת לאחר התכתבות ארוכה בנושא, תוך שרשות התעופה האזרחית, על פי העתירה, חוזרת בה מהתחייבותה לתקן את הגובה.

מטוס קל בדרך לנחיתה בשדה התעופה הרצליה. צילום: דוברות כפר סבא, אתר רשמי
מטוס קל בדרך לנחיתה בשדה התעופה הרצליה/אתר רשמי, צילום: דוברות כפר סבא

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בסוף השבוע שעבר, התקבלה עתירת העירייה בנושא נתיב הטיסות, והנתיב ישונה כך שיוזז מספר ק"מ צפונה ולא יעבור מעל בתי התושבים. בנושא גובה הטיסות, בהמלצת בית המשפט תתקיים הידברות בין הצדדים - לצמצום הבעיה. יודגש, כי המדובר בטיסות המטוסים הקלים משדה התעופה הרצליה בלבד.

ראש העיר, רפי סער: "לא ניתן לפגיעה ויצירת סכנה בטיחותית לתושבינו להימשך ולא נתפשר על נושא חשוב זה. אני שמח שבית המשפט ומדינת ישראל הבינו את חשיבות הנושא, ושהוחלט לבצע תיקון במפת הטיסות, ואני מקווה כי גם נושא גובה הטיסות המזעריות יגיע לכדי הסכמות. עיריית כפר סבא מציבה את בטיחות ואיכות חיי תושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully