וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לפקקים: שישה נערים המציאו אפלקצייה לאיסוף תלמידים בתלת אופן חשמלי

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 10:11

האקתון התחבורה של גני תקווה הגיע לסיומו ואפשר לומר שיש תקווה בדרך. המיזם הנבחר במקום הראשון: CycleIt פרי יצירה של שישה נערים המציע אפליקציית איסוף תלמידים באמצעות תלת אופן ייעודי עם מגוון כלים טכנולוגים לדיווח להורים על מסלול הנסיעה

היוזמה להקאתון באה להציע וליזום פתרונות ברי-יישום לבעיות התחבורה באמצעות כלים טכנולוגיים ויזמות. ההקאתון התקיים בהובלת המועצה המקומית גני תקווה ובחסות ענקית הטכנולוגיה Yango, מרכז המחקר של פורד, חברת סיטי קאר ושותפים נוספים מהמגזר העסקי והציבורי. המתמודדים חולקו לקבוצות, חלקן היו אף רב דוריות המשלבות בין תלמידים מהתיכון ומחטיבת הביניים לבין, תושבים ואזרחים וותיקים.

מיטב המוחות התכנסו ליומיים של תחרות מקצועית, אליה שלחו החברות המובילות במשק נציגים שליוו את הקבוצות כמנטורים וחלקם כשופטים במעמד הכרזת הצוות הזוכה. בין החברות והארגונים ניתן למנות: מרכז המחקר של פורד בישראל, Waze, סיטי קאר, נתיבי איילון, כביש 6, Mobi, VIA, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מיזם ישראל 2050, אוניברסיטת בר-אילן ועוד.

תלמידי גני תקווה צופים את העתיד. צילום: איתמר אריאלי, אתר רשמי
תלמידי גני תקווה צופים את העתיד/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאלי

שלושת המיזמים הזוכים, מצביעים על הפוטנציאל של גני תקווה כעיר הליכתית. המיזמים מסתמכים על שימוש במשאבים הקיימים בדגש על המדרכות ברחבי היישוב תוך רתימת ההון האנושי והקהילה. הקבוצה הזוכה העלתה פתרון במסגרתו בני הנוער, במסגרת מעורבות חברתית, יעברו הכשרה לנסיעה על גבי תלת-אופן ייעודי תוך שימוש באפליקציה המדווחת בזמן אמת להורים על הגעת התלמידים למסגרות החינוך. מדובר תחילה בפיילוט ראשוני שיבוצע ברחוב דרך הים החוצה את גני תקווה ממזרח למערב, בו שביל אופניים קיים העובר דרך שני בתי ספר יסודיים, בהם לומדים למעלה מ-1,500 תלמידים וקריית חינוך הכוללת חטיבת ביניים ותיכון.

עשרות המוחות הכי טובים לפתור את בעיית התחבורה והפקקים. צילום: איתמר אריאלי, אתר רשמי
עשרות המוחות הכי טובים לפתור את בעיית התחבורה והפקקים/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאלי

ליזי דלריצ'ה ראש מועצת גני תקווה: "חיבור התושבים והקהילה שגרה ביישוב לאירוע, הניבה יוזמות יצירתיות אותן נשלב בתוכנית העבודה הרשותית. גני תקווה תמשיך להיות כר פורה לעידוד מיזמים חברתיים, ערכיים וחדשניים. אני גאה בתושבים שבחרו להיות מעורבים בעשייה למען הקהילה, ובמיוחד לראות מגוון רחב של תלמידות, תלמידים, סטודנטים, הורים ואזרחים וותיקים במפגש רב דורי מיוחד, מגבש, מלמד ומאתגר. ההאקתון הוא לא במקום פעולות הרשות למול משרדי הממשלה לטיפול בתשתיות המועצה. אך בהיעדר פתרונות מיידים, החלטנו ליזום תחרות האקתון נושאת פרסים עם שותפים רבים. אני מקווה ששרת התחבורה, מירי רגב תראה בנו השקעה ולא רק הוצאה. גני תקווה היא הלב של בקעת אונו, ואנחנו מחכים ומצפים לשיתוף הפעולה איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully