וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

33 אלף הרוגים ברעידת אדמה בטורקיה, אלו המספרים שנראה בישראל"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 13:21

האם ישראל ערוכה לרעידת אדמה? בדיון שנערך בכנסת, נחשפים מימדי חוסר המוכנות, נציג הממשלה: זה לא רק 10 ישובים שנמצאים בסיכון, במיפוי שערכנו השבוע, גם חיפה והקריות, ירושלים ודרום הארץ נמצאים בסיכון"

אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית: "אני מקווה שהמדינה תתעורר ותשקיע יותר בנושא הזה"/דוברות הכנסת

בעקבות רעידות האדמה בטורקיה וסוריה ועשרות אלפי האנשים שנהרגו ואיבדו את ביתם, התכנסה וועדת הפנים והגנת הסביבה לדיון מיוחד על היערכות מדינת ישראל לרעידות אדמה.

האם ישראל ערוכה לרעידת אדמה? על פי הנתונים שעלו בדיון המיוחד, ישראל נמצאת במצב רע מאוד בהתארגנות לאירועי אסון, כדוגמת רעידת אדמה, כמה הנושא לא נמצא על סדר היום, בשנת 2016 נערך דיון דומה בוועדת השרים לעניני רעידות אדמה.

"אם תהיה אצלנו רעידת אדמה כמו שהתרחשה בטורקיה בסולם 7, המצב של 33 אלף הרוגים, זה הצפי שאנחנו חושבים שייקרה בישראל, אנחנו נמצאים על אותו ציר", את הדברים אמר אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בישיבה מיוחדת בוועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר, שהוקדשה להיערכות המדינה לרעידות אדמה. "מיפוי שערכנו השבוע גילה שגם ירושלים בסיכון, גם אזורים בחיפה, בקריות, ובדרום הארץ"

"חיפה והקריות וגם ירושלים נמצאים בסיכון"

ילד מחולץ מההריסות אחרי רעידת האדמה בטורקיה, 9 בפברואר 2023. רויטרס
ילד מחולץ מההריסות אחרי רעידת האדמה בטורקיה, 9 בפברואר 2023/רויטרס

800 אלף דירות בסכנה

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר וועדת הפנים ואיכות הסביבה: "אם רוצים להביא פתרון אמיתי ממשלת ישראל צריכה להעביר מיליארדים. אחרת זה לא יעבוד. הפריפריה לא תוכל להתקדם מטר בלי תקציבים מהממשלה לחיזוק מבנים. היום יש כ-800 אלף יחידות דיור שנמצאות בסכנה. ללא תקצוב של מיליארדים לא נוכל לטפל במבנים ישנים במקרה של רעידות אדמה או התקפות טילים".

מסתבר כי המיפוי האחרון שעשתה המדינה נערך בשנת 2015. אמיר יהב, אמר בוועדה: " ב-2015 נעשתה עבודה על ידי ועדת ההיגוי ואותרו ישובים שהקריטריונים שלהם אובייקטיבים ובסוף זוקקו 10 ישובים שנמצאים בסיכון במצב של רעידת אדמה. עשינו בשבוע האחרון עבודה נוספת ומדובר בהרבה יותר מ10 ישובים שנמצאים בסיכון, וביניהם חיפה והקריות וגם אזורים אחרים בדרום ובירושלים, מעבר למה שהכרנו".

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה: "אנחנו במרוץ אחרי הזמן. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתמודד עם המראות שרואים בטורקיה ובסוריה. הממשלה היא זו שחייבת לקחת אחריות, לשנות סדרי עדיפות תקציביות ולהערך מול כל הרשויות המקומיותבהתמודדות מול רעידות אדמה".

ראש עיריית טבריה, בועז יוסף: כיום בטבריה גרים כ-20 אלף תושבים שנמצאים בסכנה מתמדת. צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. הפתרון למצב הוא רק באמצעות חקיקה ועל ידי העברת סמכויות שינתנו לעירייה או לוועדה לתכנון ובנייה המקומית לטיפול באותם מבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully