וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההידרדרות ביחסים: בחיפה החליטו לשלב כוחות להשבת הדו קיום

9.2.2023 / 14:45

העיר חיפה  חוותה בשנתיים האחרונות טלטלה בשל אירועים אלימים והפגנות בין יהודים וערבים, שאיימו לפלג את העיר הנחשבת סמל לחיים משותפים. ראשי הדתות בישראל החליטו לפעול ביחד להשבת האחדות לעיר

דו קיום בחיפה. ראובן כהן,
למען השבת הדו קיום/ראובן כהן

אירועי מאי 2021 ייזכרו כשבר הגדול ביותר שידעה העיר חיפה. עיר הנחשבת לסמל לחיים משותפים התמודדה עם אירועי אלימות בין ערבים ויהודים שגרמו לכעסים ואיבוד האמון בין תושבי העיר בני הדתות השונות.  כמעט שנתיים אחרי ובעיר מנסים לאחות את השסעים.
המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות שם לו למטרה להיכנס לערים המעורבות שחוו טלטלה בניסיון לאחות את השברים.

בכנס לא שיגרתי גדול שהתקיים היום בחיפה בהשתתפות ראשי כל הדתות בעיר, יהודים, מוסלמים,  נוצרים, דרוזים ואחמדים. כ500 תושבי העיר והאזור  מכל הדתות , הגיעו במטרה לזעוק די לאלימות ולגזענות. כל הנוכחים  הסכימו שהמציאות כיום במדינת ישראל קשה, מורכבת וכי האלימות בחברה הערבית ובכלל מסכנת חפים מפשע וגורמת לחוסר ביטחון כללי.

ראשי הדתות בחיפה. ראובן כהן,
ראשי הדתות בכנס/ראובן כהן

"אנו חיים בחברה של גזענות, גזל, גניבה, רצח אנחנו כאנשי דת חייבים לשנות את המצב הקיים. במסגד בכנסיה ובבתי הכנסת להטיף להפסיק את האלימות" אמר הקאדי איאד זחלאקה לדבריו הצטרף השיח' מואפק טריף מנהיג העדה הדרוזית ששיתף בתחושותיו הקשות על האלימות בחברה:
"אני מודאג מהמציאות, בה אנו חיים מהאלימות רק בהתגייסות של כולנו ובהכרת האחר נצליח לצאת מהמציאות הקשה שלנו".

בכנס שהוא הצעד הראשון בפרויקט ענק שנועד להשיב לעיר את האחווה בין התושבים השתתפו גם הארביכשוף, ראש העדה הקתולית בישראל, יוסוף מתא, שריגש את המשתתפים כשאמר:"באתי לזעוק זעקה מהלב ממה שקורה במדינה שלנו, פשע, רצח, מלחמת אחים, אזרחים חפים מפשע נפגעים, די בואו נעצור את זה". לדבריו הצטרף הרב ד"ר איתי מור יוסף שאמר לנוכחים יש לנו אלוהים אחד, כולנו שווים. די לאלימות".

את הכנס סיכם מנכ"ל המכון היהודי ערבי מבית ההסתדרות, פארוק עמרור" דווקא כעת, דווקא עכשיו יותר מכל זמן אחר, נגיע לכל עיר ומקום ונחבר בין אנשים בין הדתות. אין לנו ארץ אחרת זה הקיום שלנו פה".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully