וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון לארצות הברית או דרכון לחיים טובים בישראל - מה יותר חשוב?

שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 15:35

מיוחד לוואלה! מקומי, שי חג'ג' יו"ר השלטון האזורי: "אחד הנושאים בהן עוסקות הכנסת והממשלה באינטנסיביות רבה הוא הפטור מדרכונים לארה"ב. חשוב מזה פי כמה להסדיר את הדרכונים של ילדינו לכניסה לעתיד"

המורים בתיכונים שבתו השבוע, ביום ראשון, כמעט בלי התראה. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי השביתה היא במחאה על תנאי שכרם והיא באה לאחר שפקידי האוצר לא גילו שום עניין בדרישות המורים לשפר את שכרם. שביתה בת יום אחד שלא נחטא לאמת אם נאמר שלא זעזעה את אמות הסיפים.

אם להשתמש בקלישאה המוכרת - שביתת מורים הייתה בחזקת "כלב נשך אדם". אירוע שכמוהו כבר היו לא מעט - וכנראה עוד יהיו.

ואומר מיד אין בדברים האלה כדי לומר שדרישת המורים לא הייתה צודקת. היא צודקת בהחלט. כראש רשות מקומית המעסיקה מורים ומפעילה מערכת חינוך שאני גאה בה, אני יכול להעיד כי דרושה מהפכה במערכת השכר למורים. ובכול זאת, אינני מאמין שהכרזת שביתה תזרז את הממשלה לדון בענייניי המורים ובמצוקותיה של מערכת החינוך כולה.

יותר מזה.

מצוקת השכר לעובדי הוראה חמורה אף יותר במערכת החינוך לגיל הרך. שכרן של המטפלות במעונות היום ושל הסייעות בגני הילדים מחייבים תיקון מיידי ויסודי. במערכת הבחירות האחרונה שבו ראשי מפלגות הקואליציה והכריזו על מהפכה בחינוך - חינוך חינם לילדים ולילדות מן הלידה ועד גיל 3.

שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי. צילום - יחצ, אתר רשמי
שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי/אתר רשמי, צילום - יחצ

מהפכה חיונית ונכונה שתשפר את מערכת החינוך ותסייע גם לשוק העבודה. אבל לפני כן, יש לפתור את מצוקת החינוך לגיל הרך, את המחסור ההולך וגדל במטפלות ובסייעות, מחסור הנובע מן השכר העלוב שאיננו הולם את תנאי העבודה הקשים של העובדות בענף.

ובכלל, לצד הסוגיות החשובות מאוד הנערמות על שולחנה של הממשלה - הרפורמה במערכת המשפט; המאבק בפשיעה ובעיקר ברחוב הערבי; ההיערכות הביטחונית והמאבק באיום מאירן ועוד - יש חשיבות גדולה מאוד לטיפול יסודי במערכת החינוך. לא מכבר הכריזו הסייעות על סכסוך עבודה ואף על שיבושים בפעוטונים, אבל הסוגיה כמעט שלא זכתה לסיקור בתקשורת. מורי התיכונים זכו גם הם להתעניינות דומה בתקשורת. וגם הממשלה, למרבה הצער, לא גילתה עניין גדול יותר.

אמור לי במה עוסקות הכותרות ואומר לך במה יעסקו משרדי הממשלה מחר או מוחרתיים.

ולסיום, אחד הנושאים שבהם עוסקות הכנסת והממשלה באינטנסיביות רבה הוא הפטור מדרכונים לארה"ב. חשוב מזה פי כמה להסדיר את הדרכונים של ילדינו לכניסה לעתיד.

*הכותב: שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully