"רעידת השכמה - מדובר בצורך ביטחוני ולא נדל"ני"

רועי לוי, ראש עיריית נשר

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 12:03

בעקבות רעידת האדמה, רועי לוי ראש עיריית נשר בטור מיוחד לוואלה! מקומי: "אני קורא לכלל משרדי הממשלה ולשלטון המקומי לעשות כל שניתן על מנת להאיץ את יוזמות ההתחדשות העירונית.מדובר בצורך בטחוני ולא נדל"ני!"

תמונות הזוועה ממשיכות לזרום מטורקיה ומניין ההרוגים עומד על 600 ועוד אלפי נעדרים. זה לא חלום בלהות זו המציאות. מציאות שתתרחש גם בישראל, השאלה היא מתי ומה עשינו כדי להיות מוכנים לכשהרעש יפגע.

לפנות בוקר התעוררו אלפי אזרחים ברחבי הארץ לרעש אדמה אשר התרחש 500 ק"מ מישראל בשכנה מצפון- טורקיה. הרעידה המשמעותית הבאה בישראל היא עניין של זמן וכל מה שיש לרשויות לעשות בנידון הוא לקדם ככל שניתן התחדשות עירונית.

בזמן שהדיונים נסובים סביב הרווח הקבלני, מיליוני ישראלים נותרים בסכנת קריסת מבנים על ראשם. אני קורא לכלל משרדי הממשלה ולשלטון המקומי לעשות כל שניתן על מנת להאיץ את יוזמות ההתחדשות העירונית.מדובר בצורך בטחוני ולא נדל"ני!

רועי לוי ראש העיר נשר. דוברות עיריית נשר, אתר רשמי
רועי לוי ראש העיר נשר/אתר רשמי, דוברות עיריית נשר

בימים אלו העיר נשר חוגגת 100 שנים להוויסדה, מצריפים לצד מפעל המלט לעיר משגשגת. כבכל עיר עם היסטוריה כה ארוכה ישנם בתים בעיר בני 60 ו-70 התלויים על קומת עמודים רעועה שברעש אדמה אחד יכולים להתמוטט. חשוב לזכור כי את העיר חוצה שבר יגור שהוא חלק מהשבר הסורי אפריקאי, כלומר הסיכון להיות במרכז הרעש הבא באזור הוא משמעותי ביותר.

עיריית נשר בהובלתי עושה כל שביכולתה, לסייע לכל יזם באישורים הנדרשים על מנת לחדש את השכונות הותיקות מתוך הבנה כי מדובר בהצלת חיי אדם ולא רק עסקה נדל"נית רווחית.

אבל זה לא מספיק! יש צורך במדיניות ממשלתית אשר תאיץ את תהליכי ההתחדשות העירונית במקביל לבנייתן של שכונות חדשות. ניצול השטח הבנוי הקיים גדל, הסיכוי לשרוד את רעש האדמה הבא גדל פלאים ועוד לא דיברנו על המלחמה הבאה שגם היא עניין של זמן. הרעידה בטורקיה צריכה להוות קריאת השקמה לכולנו, גם לתושבים וגם למקבל ההחלטות בממשלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully