וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפסטיבל 'דרום אדום': עוצרים לטעום את שדרות

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 13:03

חוויה לכל המשפחה: כמדי שנה, שדרות פותחת את שעריה לאלפי המבקרים שמגיעים לפסטיבל דרום אדום. בין הפעילויות המוצעות סיורים קולינריים, שישי חגיגי ב'מצפה שדרות', ביקור בבית המייסדים, סדנת רוקמות, אירוח ביתי, 'דואט באדום'

חג הכלניות כבר כאן וכמדי חודש פברואר, צפון הנגב נצבע באדום ומתמלא בפריחת הכלניות המרהיבה. על רקע המרבדים האדומים מתקיים פסטיבל 'דרום אדום' זו השנה ה-18. כאמור, בתקופה הזאת העיר שדרות נערכת לאלפי המבקרים שמגיעים מכל רחבי הארץ.

השנה, מרכז המבקרים של שדרות - 'בית המייסדים' פתוח לכולם וניתן יהיה ניתן לשמוע ולחוות את סיפורה הייחודי של העיר מאז ועד היום, דרך החלוצים שהקימו את העיר, המוזיקה המדהימה שיצאה משדרות ועד הפיכתה למקום של חוסן והתמודדות מול טרור ומשברים נוספים. המוזיאון פתוח בימות השבוע (למעט שבת) והביקור מותנה בהדרכה מקומית ובהרשמה מראש.

'ביס שדרותי' פנקס טעימות שבאמצעותו ניתן לצאת לחוויה קולינרית פרטית ומפנקת בין העסקים במרכז העיר שדרות. צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות, אתר רשמי
'ביס שדרותי' פנקס טעימות שבאמצעותו ניתן לצאת לחוויה קולינרית פרטית ומפנקת בין העסקים במרכז העיר שדרות/אתר רשמי, צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות

שדרות ידועה גם בשל התושבים החמים, האוכל הטעים והאירוח הביתי. כעת ניתן להכיר את שדרות דרך הבטן והלב. 'ביס שדרותי' הוא פנקס טעימות שבאמצעותו ניתן לצאת לחוויה קולינרית פרטית ומפנקת בין העסקים במרכז העיר שדרות. בין הטעימות בפנקס ניתן למצוא סביח ב"פי-תסביך", פיצוחים אצל דני סוויסה, בוריקה, כנאפה, קציצות ירק ועוד.

דרום אדום קולינרי בשדרות. צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות, אתר רשמי
דרום אדום קולינרי בשדרות/אתר רשמי, צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות

את פנקס הטעימות 'ביס שדרותי' ניתן לממש בימי א'-ה' בשעות 10:30-19:30 ובימי שישי וערבי חג בשעות 10:30-14:00. בנוסף, יתקיימו גם סיורים קולינריים במרכז העיר- שילוב טעימות ומפגש מרתק עם בעלי עסקים מקומיים. הסיור יכלול ביקור במאפייה שלא נכנעה לטרור, סטריט פוד בחצר ביתו של הזמר והיוצר חיים אוליאל, בוריקה אסלית וקינוח מתוק. זאת ועוד, אירוח ביתי במתחם מרוקאי לקבוצות מאורגנות.

בתי המזון בשדרות מגוונים מאוד וכוללים, בין השאר את "לה בוריקה" - קציצות ירק, בוריקה עם תפו"א וביצה, סיגרים, סלט תוניסאי, ערק לימונים, "פי-תסביך" ובו מרק חרירה מחמם וטעים, סביח בפיתה, שניצל, "סבא שמחה" עם מנות צמחוניות מגוונות, "החומוס של טחינה" עם החומוס שכבש את המדינה, "פיצה ארטישוק" ובו פיצה במגוון תוספות, "המטעמים של סילביה" - מסעדה אותנטית עם אוכל מבושל ועל האש, "כנאפה על אוסול" עם בקלאוות אסליות וכמובן כנאפה, "מאפיית חורי" ובה, לצד המאפים הטריים, פריקסה טעים, "פיצוחי דני סוויסה" עם פיצוחים הקלויים במקום, כולל טעמים מיוחדים ועוד ועוד...

בדרך לדרום אדום עוצרים לטעום בשדרות. צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות, אתר רשמי
בדרך לדרום אדום עוצרים לטעום בשדרות/אתר רשמי, צילום: טליה אוחיון ותיירות שדרות

סיור נוסף הינו סיור 'דואט באדום' המתאים לקבוצות מאורגנות. הסיור משלב בין טבע פתוח לשדרות הכפרית. היום יחל בחגיגת הכלניות בעוטף וימשיך לסיור מודרך בעיר הכולל ביקורים באתרי החובה בעיר וכמובן אוכל טעים ומפנק. עוד סיור מומלץ הינו מפגש עם "הרוקמות", נשים יוצאות אתיופיה המתגוררות בשדרות, עוסקות בקירוב התרבות האתיופית לציבור הישראלי אשר יוצרות יחד רקמה אתיופית מרהיבה ואותנטית בעבודת יד.

כמו כן, בימי שישי בחודש פברואר בשעות 09:00-12:00, תתקיים הדרכה לקהל הרחב ב'מצפה שדרות' בכל שעה עגולה! 'גבעת קובי' הינה נקודת תצפית מרהיבה על עזה. בהדרכה מקומית ומקצועית של 'תיירות שדרות' ללא עלות יהיה ניתן לשמוע את סיפורה של התצפית שראתה הכול.

שדרות ממוקמת במקום הראשון בדרום באחוז הזכאות לבגרות, כבר 7 שנים ברציפות. צילום: גולן סבג, עיריית שדרות, אתר רשמי
שדרות ממוקמת במקום הראשון בדרום באחוז הזכאות לבגרות, כבר 7 שנים ברציפות/אתר רשמי, צילום: גולן סבג, עיריית שדרות

למידע, רכישה ופרטים נוספים ניתן להיכנס אל האתר 'תיירות שדרות' ולהתעדכן בסיורים השונים.

ראש העיר, אלון דוידי: "שדרות הינה עיר מיוחדת, עיר שבה תושבי העיר נמצאים בלב העלילה. כמדי שנה אנו פותחים את שערי העיר למבקרים מכל רחבי הארץ שיגיעו ויגלו את הסיפורים, הטעמים והתרבויות השונות. בואו להנות מנוף מדהים, מפריחת הכלניות ומאוכל ייחודי ומגוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully