וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא 'מפעל טקסטיל' - מטריקס תקים מרכז פיתוח בדימונה

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 10:08

בדרך לאלפי משרות היי-טק בדרום: חברת מטריקס מקימה מרכז פיתוח במתחם ההייטק החדש בדימונה. בני ביטון, ראש העיר: "מרכז הפיתוח הינו סנונית ראשונה של מיזמי החדשנות המקודמים בדימונה ואבן דרך משמעותית בצמיחת העיר והמרחב!"

כחלק מהפיכתה של דימונה למובילה בתחומי התעשייה המתקדמת והקמתם של מרכזי חדשנות וטכנולוגיה, נענתה חברת פיתוח התוכנה קמביום, מבית מטריקס לפניית עיריית דימונה ותנועת אור להרחיב את פעילותה.

אחרי שנים של פעילות והתפתחות בעיירה ירוחם, קמביום, עוברת למשרדים חדשים במתחם דימרי סנטר במרכז דימונה. מדובר באירוע היסטורי, שכן זו הפעם הראשונה שחברת הייטק בסדר גודל כמו של מטריקס מקימה משרדים דרומית לבאר שבע. המעבר צפוי להתבצע בחודש מארס הקרוב.

קמביום נוסדה בשנת 2010 על ידי דוד ושירה זלצר. כיום החברה מעסיקה כ-80 אנשי צוות - כולם תושבי הנגב (ירוחם, באר שבע, דימונה, נתיבות, אופקים, ערד, רמת הנגב ועוד). מעצם היותה ממוקמת בדרום הארץ החברה מביאה רוח חלוצית לאזור ונהנית מכוח אדם איכותי וממגוון אנושי המורכב ממהנדסי תוכנה מובילים, מהנדסי מערכות מידע, מעצבים, מנהלי פרויקטים ומפתחים מיומנים המורכבים מכוחה של הקהילה המקומית.

דמרי סנטר דימונה. הדמייה יח"צ,
דמרי סנטר דימונה/הדמייה יח"צ
בדרך למאות משרות היי-טק בדרום: מטריקס מקימה משרדים בדימונה. צילום - סנאפ המרכז החברתי לצילום, אתר רשמי
בדרך למאות משרות היי-טק בדרום: מטריקס מקימה משרדים בדימונה/אתר רשמי, צילום - סנאפ המרכז החברתי לצילום

בני ביטון, ראש העיר דימונה: "כשהגעתי לתפקיד צחקו ואמרו דימונה וירוחם לא יגיעו לשום מקום! היום הן ערים מתפתחות. הנגב עם חזון אדיר! רק תנו לנו לעבוד. הרשויות המקומיות יודעת להתנהל ואנחנו לא רוצים להיות תלויים לעד ברשות הארצית. אני שמח להיות נוכח במעמד הנחת אבן הפינה למרכז הפיתוח והמשרדים של חברת קמביום בדימונה! מרכז הפיתוח הינו סנונית ראשונה של מיזמי החדשנות המקודמים בדימונה ואבן דרך משמעותית בצמיחת העיר והמרחב! המרכז עתיד להעסיק כ-100 עובדי פיתוח ולהכשיר את הדור הטכנולוגי הבא של הנגב.

קמביום, חברת בת של מטריקס, הינה חברת תוכנה מובילה שצומחת בנגב ומקימה את הבית החדש שלה בדימונה. החברה מומחית לפיתוח מערכות תוכנה מקצה לקצה, החל משלב האפיון, המשך בפיתוח התוכנה וכלה בבדיקות, אוטומציה ותמיכה. בהובלתה מפותחים מיזמים גדולים בעולם העסקי, הממשלתי והפרטי. אני מאחל לחברה בהצלחה ואני רואה בה מעסיק מרכזי בדימונה. אין לי ספק, כי אחריה תגענה לכאן כוד ועוד חברות דומות לה ויחד נצעיד את העיר קדימה לעבר עולם ההייטק".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "הכרתי את דימונה בשנות ה-80 כשהכרתי את אשתי לעתיד. הייתי מגיע לבסיס לחזר אחריה. היום אני נמצא פה ורואה עד כמה העיר התפתחה. אני מתרגש במעמד הזה, משמח אותי לבנות כאן השקעה בקמביום. הפירות נקצרים די מהר! בשנת 2005 התחלנו ביוזמה קטנה להכשיר 30 נשים חרדיות לענף ההיי-טק, היום אנחנו עומדים על 1,000 נשים חרדיות במודיעין עלית ובית שמש . גם בגליל אנחנו מצמיחים נשים דרוזיות כבודקות תוכנה. מטריקס מעסיקה למעלה מ-10 אלף עובדים ועובדות ונמשיך לצמוח ולהשקיע בעובדים - לא משנה איפה אתה גר - כישרונות נמצאים".

רוני פלמר, מנכ"ל ומייסד תנועת אור: "כחלק ממיזם 'עיר שווה', שנולד בתנועת אור ובשותפות עם עיריית דימונה, משרד השיכון, הפנים, ההתיישבות, שיוויון חברתי והרווחה, הושם דגש על צמיחה כלכלית עצמאית של כל עיר בנגב ובגליל. דימונה מובילה את הנגב המזרחי ואת קלסטר התעשייה המתקדמת, האנרגיה והפיתוח המדברי. אנו מצדיעים לאנשי הרשות וחברת קמביום מבית מטריקס שקפצו למים להוביל את חלוציות ההייטק בלב העיר, זוהי הצעת ערך לדור הצעיר, שיוכל לקבל בחבילה אחת; קהילה, משרה נחשקת, דיור מוזל, אפשרויות בילוי ותרבות ויזכו לעשות היסטוריה ולהשפיע על המצב בישראל ולדורות. דימונה בדרך להיות עיר עם 300 אלף תושבים, והחיבור הזה הוא מסוג החיבורים שיביאו איחוד בעם בימים הסוערים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully