וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור נשיאותי: שוברים את הטאבו בחברה החרדית

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 10:08

רעיית נשיא המדינה הגיע לביקור בעמותת לבריאות הנפש בבני ברק. "בית חם מוביל יוזמות מרגשות בתחום בריאות הנפש והביא שינוי מבורך בהתייחסות למתמודדי הנפש בעיקר בחברה החרדית"

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, הגיעה לביקור בעמותת בית חם לבריאות הנפש בבני ברק. במהלך הביקור פגשה את הרב אריה מונק, מנכ"ל עמותת בית חם, ואת ראשי המחלקות השונות, ביניהם עובדים סוציאליים קליניים ופסיכולוגים שהציגו את המענים הטיפוליים והשיקומיים שניתנים לאלפי מתמודדים ומתמודדות נפש מהמגזר החרדי, הדתי והכללי, את המענים המקיפים לנפגעי טראומה מינית, ילדים ובגירים, ואת המערך המשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בשוק התעסוקה.

א', בת 38, לא השאירה אף עין יבשה כשסיפרה על מחלת המאניה דיפרסיה איתה היא מתמודדת שנים, ועל תהליך השיקום שהיא עברה ועוברת בזכות בית חם. ד', בן 55, תושב הדרום, מתמודד עם צרכים מיוחדים, נפלט ממקומות תעסוקה רבים במהלך חייו, כשהגיע לבית חם זכה לקבל מעטפת תומכת ויציבה וליווי צמוד, וכיום הוא משולב בתעסוקה ומרגיש שווה ומוערך.

שוברים את הטאבו בחברה החרדית, רעיית הנשיא מיכל הרצוג עם הרב אריה מונק. צילום: יעקב כהן, אתר רשמי
שוברים את הטאבו בחברה החרדית, רעיית הנשיא מיכל הרצוג עם הרב אריה מונק/אתר רשמי, צילום: יעקב כהן

הרב אריה מונק, מנכ"ל עמותת בית חם הציג בפני רעיית הנשיא את הפעילות בנושאים רגישים ששנים היו בגדר טאבו במגזר החרדי והדתי, ואת מלחמתו ארוכת השנים על מנת להגדיר מחדש את נושא הטיפול בבריאות הנפש והפחתת הסטיגמה. ואמר: "ביקורה של רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, אצלנו בבית חם, היא אמירה חשובה ובעלת ערך. מיכל הרצוג ריגשה אותנו כשבחרה לשים זרקור על האנשים השקופים ביותר במדינה, ולהביא לקדמת הבמה את נושא בריאות הנפש שחשוב לה וקרוב לליבה"

מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה: "אני שומעת את זעקתם של מתמודדי הנפש שאני פוגשת, הם מדברים איתי על הצורך במענה רגיש תרבות, ועל כך שאין מענה מתאים לשבר האמוני אותו הם חווים, המענה של בית חם הוא חשוב והכרחי. היוזמות הרגישות שמובילה עמותת בית חם בראשות הרב אריה מונק מביאות לשינוי מבורך בהתייחסות למתמודדי הנפש ומוסיפות מענים מגוונים ונאותים הרבה יותר לטיפול בהם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully