וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים, תבחרו צד

זיו שמע, יועץ תקשורת ואסטרטגיה

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 8:45

מאז הבחירות המקומיות האחרונות ב- 2018 השתנו דברים רבים והבחירות הקרובות הולכות להתנהל ולהיראות אחרת ממה שרוב השחקנים הפוליטיים הקיימים מכירים, אם בשינויים בפלטפורמות בהן יתנהל הקמפיין ואם בנושאים שיצטרכו המועמדים להתמודד איתן

הרשויות המקומיות הפכו בארבע השנים האחרונות להיות כלי משמעותי בלוח השחמט של השמרנות נגד הליברליות. לעיתים הן אף היו אלה שפרצו את החומות ולקחו בעלות על חלק מהנושאים.

בעוד עם ישראל עסוק בממשלה החדשה והמדיניות השמרנית שהיא מביאה איתה, יושבים אלפי פוליטיקאים מקומיים ברחבי הארץ וכאלה המבקשים להיכנס לזירה המוניציפלית, בין אם כחברי מועצה ובין אם כראשי רשויות, ומתחילים לגבש את המצע שלהם.

זיו שמע. צילום: דורון נחמני, אתר רשמי
זיו שמע/אתר רשמי, צילום: דורון נחמני

מועמדים לראשות יצטרכו לצייר בפני התושבים את המדיניות שלהם סביב הקהילה הגאה, נישואים אזרחיים, תכני חינוך ליברליים, פתיחת עסקים בשבת ועוד.

בחלק מהנושאים נתקלנו גם במערכת הבחירות הקודמת, אך לא בעוצמות האלה. הנושא הליברלי והתפקיד של הרשות המקומית בקידום והגנה על נושאים שהיו מצויים בעבר בסמכותו הכמעט בלעדית של השלטון המרכזי, יהיו הנושא החם של הבחירות. שאלות בנושאים האלה יעלו בכל חוג בית, בקמפיינים של המועמדים, במהלכים שיקדמו עמותות וארגוני חברה אזרחית משני הצדדים, ברשתות החברתיות ובעיקר - ברגע המכריע, בו יעמוד התושב מול הפתקים בקלפי, ויצטרך להחליט למי הוא נותן את המושכות לחמש השנים הבאות.

כל עיר והאופי שלה, כל אוכלוסייה מקומית והנושאים שחשובים לה יותר ופחות. לכן יש חשיבות קריטית בניצול החודשים הקרובים למחקר ובחינת השטח בנושאים האלה, במטרה לגבש את המדיניות המדויקת ביותר, שתואמת את רצון התושבים.

אל תטעו לחשוב שאתם כבר יודעים, שאתם קוראים את השטח ומכירים את העמדות הציבוריות. אל תתייגו את הקהילה הדתית בעירכם באופן אוטומטי כשמרנית ואנטי ליברלית. תהליכים חברתיים עמוקים מאוד התרחשו בארבע השנים האחרונות מתחת לפני השטח וטעות בניתוח המצב תעלה לכם בכיסא ראש העיר.

אם מועמדים לראשות העיר צריכים להיות מדויקים, זהירים ומחושבים, למועמדים לכיסאות חברי המועצה יש חופש פעולה רחב בהרבה, והנושאים של חופש וליברליזם יהיו נושאי דגל בולטים של חלק מהרשימות המתמודדות למועצה. הן אלו שיאתגרו באופן הבולט ביותר את המועמדים לראשות העיר, והתמקדות בנושאים האלה יכולה להבטיח להם קהל נאמן שיביא אותם לשולחן מקבלי ההחלטות במועצת העיר הבאה.

יש דרכים לשמר את היחסים הפוליטיים עם המנהיגים השמרנים ברשות, תוך כדי קידום מהלכים ליברליים, אבל כל ראש עיר יודע - אין עשייה בלי התנגדות מסוימת. החוכמה היא להתכונן מראש, לייצר חיבורים אסטרטגיים, להוביל שיח והידברות עוד לפני השבר, ובעיקר - להיות נאמנים לערכים אותם אתם מקדמים ולא לפחד מעימותים. אם מנהלים את המשבר נכון, אפשר לצאת ממנו חזקים יותר.

מועמדים, השעון מתקתק והדרישה לדעת את עמדתכם תגיע בקרוב. נצלו את הזמן לחקור, לבדוק ולהגיע לקו הזינוק מגובשים.

זיו שמע הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, המלווה בין היתר מועמדים בבחירות המקומיות

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully