וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: כך יפיקו חשמל מפסולת ביתית בישובי עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 11:19

המתקן החדש יהיה הראשון מסוגו בישראל יוכל לטפל בכ- 200,000 טון של חומר אורגני שהופרד מאשפה ביתית. עלות הקמת המתקן כ- 300 מיליון שקלים בתמיכת המשרד לאיכות הסביבה

העבודות להקמת מתקן טיפול בפסולת אורגנית בעלות של 300 מיליון ש"ח יוצאות לדרך - שוק הפסולת הביתית בישראל הינו בהיקף של מעל ל- 6 מיליון טון בשנה אשר ברובו המוחלט לא מטופל.

המתקן שצפוי להיות מתקן הטיפול בפסולת אורגנית מאשפה ביתית הראשון בישראל מסוגו ויכלול שימוש בטכנולוגיות חדשניות שיצמצמו זיהום אויר ויפיקו חשמל. בנוסף, המתקן החדש צפוי ליצור עשרות אלפי טונות לשנה של קומפוסט איכותי בתוך תאי בטון אטומים.

במשרד לאיכות הסביבה תמך בהקמת המתקן בעלות של 300 מיליון שקל, והוא יקלוט ויטפל בפסולת חקלאית ובפסולת ביתית במועצה האזורית, ובכך גם ייתן מענה מקומי ליישובי האזור.

מתקן הטיפול בפסולת אורגנית מאשפה ביתית הראשון בישראל. הדמיה באדיבות מועצה אזורית אשכול, אתר רשמי
מתקן הטיפול בפסולת אורגנית מאשפה ביתית הראשון בישראל/אתר רשמי, הדמיה באדיבות מועצה אזורית אשכול

חברת דקל, בבעלות קבוצת YSB בשליטת האחים יעקובי וחברת GES ,בשליטת ג'נריישן קפיטל, חתמה על הסכם עם מועצה אזורית אשכול להקמת מתקן לטיפול באשפה ביתית והפקת חשמל.

עם השלמת הקמת המתקן, צפויה דקל תשתיות לבסס את מובילותה בשוק המיון והטיפול בפסולת באמצעות בעלות במתקנים בעלי כושר טיפול של מאות אלפי טון בשנה המשלבים יכולות טכנולוגיות מתקדמות במיון אשפה ביתית לצד כלים לטיפול בחומר האורגני הנובע מכך.

מדובר במיזם סביבתי הגדול ביותר שנחתם בין גוף עסקי לרשות מקומית בישראל להקמה ותפעול למשך 25 שנה. במסגרת ההסכם מועצה אזורית אשכול, תהנה מתשלומי ארנונה ויזמות בהיקף של 200 מיליון ש"ח במשך 25 שנה אשר יבססו את עצמאותה הכלכלית.

העבודות להקמת מתקן טיפול בפסולת אורגנית בעלות של 300 מיליון ש"ח יוצאות לדרך. צילום: אייל בריברם, אתר רשמי
העבודות להקמת מתקן טיפול בפסולת אורגנית בעלות של 300 מיליון ש"ח יוצאות לדרך/אתר רשמי, צילום: אייל בריברם

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ברכות לראש מועצת אשכול גדי ירקוני על חתימת ההסכם להקמת מפעל מיחזור מתקדם לטיפול בפסולת אורגנית בסיוע המשרד להגנת הסביבה. מתקני קצה וטיפול בפסולת נמצאים בראש סדר העדיפויות. נמשיך לסייע לשלטון המקומי והאזורי לקדם מתקנים חדשניים לטיפול בפסולת בשטח המוניצפלי שלהם"

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "אנו גאים להוביל יחד שותפינו בחברת "דקל" את המהפכה הסביבתית של מדינת ישראל עם הקמת מתקן ראשון מסוגו בארץ לטיפול בפסולת אורגנית ביתית וייצור חשמל ללא הטמנה. ההסכם יגדיל בצורה ניכרת את הכנסות המועצה שישמשו לשיפור איכות חיי התושבים במכלול השירותים הניתנים"

פיני יעקובי, יו"ר חברת YSB - מקבוצת האחים יעקובי: "חברת YSB שמחה להוציא אל הפועל, לראשונה בישראל, פרויקט נוסף בתחום הסביבה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. במתקן החדש אנחנו ניישם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיאפשרו לנו לשמור על הסביבה ועל אויר נקי. אני מודה לשותפינו ג'נריישן קפיטל ו-GES אשר אפשרו לנו להשלים עוד נקודת ציון משמעותית בדרך להוצאת המיזם האדיר הזה אל הפועל.

ליהוא הכהן, מנכ"ל GES: החתימה על הסכם דיה עם מועצת אשכול הינה עוד צעד חשוב במסע לעבר המעבר מכלכלה לינארית לכלכלה מעגלית כל זה על מנת להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות של שרשרת הטיפול בפסולת. מתקן חלוץ זה הינו הוראשון מסוגו בישראל ונותן מענה ל- 200 אלף טון זרם אורגני המיוצר ע"י פסולת עירונית. הטיפול המתקדם מייצר חשמל נקי, מקטין פליטות מתאן ומונע פגיעה סביבתית בתושבי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully