וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידת המודיעין 8200 כובשת את טירת כרמל

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 9:08

במסגרת התוכנית להזדמנות שווה בין כל תלמידי ישראל ללמוד ולהעמיק במקצועות טכנולגיה וסייבר, פרויקט גשרים יכנס לראשונה לטירת הכרמל

תוכנית הטכנולוגיה והסייבר היוקרתית של צה"ל מגיעה לטירת כרמל - תוכנית "גשרים" של חיל החינוך והנוער ויחידת 8200 של צה"ל תתחיל לפעול החודש בטירת כרמל. בשיעורים התלמידים יתנסו וילמדו תכנים טכנולוגיים מעולמות התיכנות, הסייבר והקוד ויפתחו אפליקציות תוך כדי למידה עצמאית חוויתית.

מטרת התוכנית, אותה מובילים עיריית טירת כרמל וצה"ל, היא להעניק הזדמנות שווה לתלמידי העיר, להגדיל עבורם את אפשרות הבחירה, ולהקנות להם כלים שיסייעו להם להשתלב בתפקידי ליבה בצה"ל, בלחימה ובטכנולוגיה, ולאחר מכן להשתלב בתעשיית ההייטק, במקצועות הצמיחה במשק הישראלי, ובכלל בעולם התעסוקה העתידי.

התוכנית הוקמה ביוזמת חיל החינוך והנוער, אגף כח האדם, יחידה 8200 והמרכז לחינוך סייבר ושותפים נוספים והיא מופעלת בשיתוף שורה של גורמים - המרכז לחינוך סייבר, מערך הסייבר הלאומי, מרכז השלטון המקומי, מפעל הפיס, קרן רש"י ומשרד החינוך.

חולמים להגיע ל 8200 - תלמידי טירת הכרמל בתוכנית החדשה. צילום: דובר צה"ל, אתר רשמי
חולמים להגיע ל 8200 - תלמידי טירת הכרמל בתוכנית החדשה/אתר רשמי, צילום: דובר צה"ל
8200 מגיע לטירת הכרמל. צילום: דובר צה"ל, אתר רשמי
8200 מגיע לטירת הכרמל/אתר רשמי, צילום: דובר צה"ל

ב"גשרים" לומדים התלמידות והתלמידים בצורה ידידותית וחווייתית קורסי מבוא להייטק ולטכנולוגיה, במהלכה הם מתנסים בעולמות טכנולוגיה מגוונים, מפתחים בעצמם אתרים ואפליקציות, לומדים יסודות של הגנה בסייבר ובינה מלאכותית, וכן יסודות תכנות בלוקים ותכנות בפייתון. נוסף על התכנים, הדגש המשמעותי ביותר בתוכנית כולל פיתוח מיומנויות, כגון יסודות החשיבה החישובית ופתרון בעיות, ובעיקר חיזוק תחושת המסוגלות והאמונה העצמית אצל התלמידים.

בצה"ל מדגישים, כי תוכנית "גשרים" אינה דורשת מיון ופתוחה לכל תלמידי החטיבה, זאת על מנת להשפיע על כמה שיותר תלמידים ולהעניק הזדמנויות שוות לכל המעוניינים במקצועות הטכנולוגיים. הלימוד הוא במסגרת הכיתה האורגנית של חטיבת הביניים והתוכנית איננה דורשת תשלום מצד התלמידים, במטרה להעניק הזדמנות שווה לכל ילד ללא קשר לרקע הסוציו-אקונומי שלו.

עוד מוסיפים בצה"ל, כי מטרת "גשרים" היא לא להגדיל את כמות המשרתים מהפריפריה ביחידה זו או אחרת בצה"ל וכי לא מדובר בתוכנית הסללה ליחידה 8200; אלא לחזק ולהעצים את אפשרויות הבחירה של ילדי הפריפריה, ולצמצם פערים על ידי פתיחת אפשרויות בחירה והגדלת הסיכוי להשתלבותם במקצועות ההייטק, הטכנולוגיה ועולם התעסוקה העתידי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully