וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנתיים האחרונות למדנו שיציבות שלטונית - חשובה יותר מהכל!"

חובב צברי, ראש המועצה המקומית קריית עקרון

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 7:11

מיוחד לוואלה! מקומי חובב צברי, ראש המועצה המקומית קריית עקרון ויו"ר ועדת הביטחון והחירום בשלטון המקומי קורא לאיחוי השסע בחברה הישראלית: "כולנו ישראלים"

בימים אלה אנו נכנסים לפרק חדש, אחרי בחירות נוספות שנערכו במדינתנו, קמה ממשלה חדשה. כראש רשות יש משמעות גדולה מאוד לכל ממשלה שקמה, ולשינויים במשרדי הממשלה השונים, תקציבי החינוך, הרווחה, תכניות התחבורה ויוזמות נוספות, הכל יכול להשתנות בין מעבר שלטון אחד לשלטון אחר. יציבות שלטונית הייתה תמיד חלק משמעותי ועיקרי במדינתנו - ואולי החשוב ביותר. מדינת ישראל משגשגת ומצליחה כשהשלטון שלה יציב והממשלה מאריכה ימים.

נוהגים לומר שלכל סיפור 3 צדדים: צד אחד, צד שני והאמת. שמאל וימין, חילונים ודתיים, ספרדים, אשכנזים, כולנו ישראלים בסופו של דבר, כולנו אחים וכולנו ישראלים, הציונות והאהבה לארץ שלנו ושימור המורשת והסיפור שלנו גדולים יותר מהכל, מכל פילוג, אי הסכמה או דעה פוליטית.

אני מאמין במדינה יהודית ודמוקרטית ומאמין כי כל שליח ציבור תפקידו קודם כל לדאוג ולשמור על הקיום שלנו כאן, כל אחד בתחומו. אני מברך את הממשלה החדשה מאחל לה שתאריך ימים ותדאג לכולנו בצורה שווה, יש בחברה שלנו הרבה מאוד פערים, יוקר המחייה שרק עולה, המגזר הציבורי שנחלש עקב נטישה של אנשים טובים ואיכותיים והביטחון האישי שלא השתקם מאז "שומר חומות" - המלאכה מרובה, ואני קורא מכאן לממשלה החדשה לטפל קודם כל בחיי היום יום של האזרח.

חובב צברי, ראש המועצה המקומית קריית עקרון. צילום: אופיר חדד, אתר רשמי
חובב צברי, ראש המועצה המקומית קריית עקרון/אתר רשמי, צילום: אופיר חדד

אנו ראשי הרשויות, חיים את השטח, מכירים את הבעיות היומיומיות של התושבים, מבינים איפה קיימים פערים. אין מה להשוות בין רשות אחת לרשות שנייה שהרי כל רשות מיוחדת בדרכה שלה ו"האתגרים" שלנו ייחודיים. במשך תקופת הקורונה ניכר היה כי רמת האמון בראשי הרשויות גדולה משמעותית מרמת האמון של התושבים בכל מערכת סמכותית או ממשלתית אחרת. ראשי הרשויות נתנו מענה ויצרו פתרונות ייחודיים לתושבים שלהם לאורך תקופת הסגרים.

בתקופה הזו יותר מתמיד למדנו כי אנו פועלים טוב יותר בתחום שלנו, מול התושבים, ויתרה מזאת, התושבים מקשיבים לנו, ורוצים שאנו נהיה אלה שנעדכן אותם בנעשה. אנחנו הערוץ הישיר שלהם לממשלה, להחלטות וליישומן בשטח. לאור כל אלה הגיע הזמן שהממשלה תתן לראשי הרשויות סמכויות נרחבות הרבה יותר וזאת על מנת שנוכל לפעול ביתר שאת בשטח המוניציפאלי שלנו, הרי ברור כי אם האחריות אצלנו אנו צריכים גם סמכויות, סמכות ואחריות הולכים ביחד.

נושא הביטחון האישי במרחב הציבורי הוא הנושא הראשון שלנו כראשי רשויות, חייבים לתת את הכוח והסמכות לפעול. הצורך לשיטור עירוני הממומן ע"י הממשלה בכל רשות, הוא הכרחי מכורח המציאות בעיקר לאחר 'שומר חומות'. חייבים לתת לנו עצמאות לפעול מול דורשי פרוטקשן, המשילות שלנו בתחומנו הינה הכרחית, לא ייתכן שרשות עם 12 אלף תושבים כמו קריית עקרון, הנמצאת בלב הארץ, למשל, תתנהל ללא שיטור עירוני.

הממשלה החדשה קידמה משמעותית בשיח הציבורי את נושא המשילות ולכן יש לנו ציפייה עצומה שתפעל בנושא, אנו מברכים על כך, במקביל חשוב לי לציין כראש מועצה של כולם וכולן, חייבים לשמור על הסטטוס קוו בנושאים מסויימים, אני פוסל כל אפלייה על רקע מין, גזע ודת. לא ייתכן שבשנת 2023 עדיין ננהל דיונים על העדפות החיים של כל אדם באשר הוא אדם. כולנו נולדנו בצלם, בואו נעשה טוב לעולם זה מה שחשוב, בואו נשמור על המדינה היקרה שלנו ונמנף אותה קדימה.

אני מסתכל על ילדיי ונכדתי ורוצה להשאיר להם פה חלקת ארץ שתהיה להם לבית, הבית היהודי של כל יהודי העולם - בואו נדע לשמור על הארץ הזו שלנו. האיום האיראני ואויבנו מטרידים אותנו מספיק, בואו לא נכנס למריבות פנימיות, יהיה לנו זמן לריב בנינו לבין עצמנו בהמשך. יש לדאוג שאיראן לא תהווה איום ביטחוני על האזור והשיח הזה הוא השיח שצריך לעניין אותנו, את כולנו ובעיקר את הממשלה החדשה.

כראש רשות אני רוצה לפנות בפנייה אישית לממשלה, לאחר 100 ימי החסד, ההתאקלמות והכניסה לתפקיד החדש של כל שר ושרה, אנא - הכינו תכנית לחיזוק המגזר הציבורי והרשויות המקומיות, לאורך השנים, השכר במגזר הציבורי ובפרט ברשויות המקומיות נשחק, אנשים טובים עזבו את המערכת והקושי לגייס עובדים טובים הינו עצום משבר הסייעות הינו דוגמא טובה לכך. המגזר הציבורי נחלש בין יתר בגלל דרישות סף גבוהות ושכר נמוך משמעותית מהשכר בשוק, הדבר נכון גם למשטרה, לחיזוק מעמד השוטר - אנא דאגו למגזר הציבורי וחזקו אותו - בסוף, אנו, ראשי הערים מהווים את הגורם המקשר שבין הממשלה לאזרח.

אני אומר לממשלה - רוצים לבנות בתים ברשויות? קדמו את המהנדסים, האדריכילים ואגפי ההנדסה.
בואו נעבוד בשיתוף פעולה למען האזרחים, והתושבים הנהדרים שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully