וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך בראש!

עופר סלע ראש המועצה האזורית יואב

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 7:02

מיוחד לוואלה! מקומי, עופר סלע ראש המועצה האזורית יואב: "עם השבעת הממשלה החדשה ימים מורכבים עוברים עלינו כחברה וקהילה, החרדים לעתידה של המדינה, והמרקם העדין והשברירי המלווה אותנו מאז קום המדינה"

פסקת התגברות, הפרדת רשויות, מערכת המשפט, חוסנה של הדמוקרטיה, אמירות בלתי אחראיות, ממשלה מנופחת, חוקים פופוליסטים והרגשה כללית כי הדמוקרטיה שלנו שברירית מאי פעם, הינם נושאים אשר נמצאים בראש סדר היום הציבורי, ובצדק רב. אולם, בסוף, מאחורי כל האמירות, הפסיקות, החוקים והתקנות עומדים יחידים ופרטים, שמרכיבים את החברה הישראלית ואליהם עלינו להתייחס, לטפל ולשרת כאנשי ציבור במדינה.

חינוך ילדינו הוא בראש ובראשונה ליבת העשייה של כל אחת ואחד מהמנהיגים והמנהיגות בשלטון המקומי. עלינו לנטרל את כל הרעש וההמולה מסביב ולתת את האפשרות לכל ילד וילדה למצות את הפוטנציאל שלהם ולהעניק את החינוך הטוב ביותר באופן ממלכתי וישר דרך.

רבות מדובר היום על מחאת השלטון המקומי כנגד החלטות הממשלה, במיוחד בנושאי תקצוב זרמים לא ממלכתיים בחינוך והתערבות בתוכניות המקדמות ערכי שוויון והכלת האחר, אולם ככל שנושאים אלה חשובים וקריטיים אני רוצה לדבר על ילדי החינוך המיוחד ודרך הטיפול הראויה בכל אחת ואחד מהם.

עופר סלע, מ"מ ראש המועצה האזורית יואב. באדיבות המצולמים
עופר סלע, מ"מ ראש המועצה האזורית יואב/באדיבות המצולמים

כמי שמייצג את המרחב הכפרי ובמועצה בשטח של כ- 200,000 דונם בעלת אוכלוסייה יחסית קטנה, אני רואה במשפחות החינוך המיוחד את הגורם אליו יש להתייחס במלוא הרצינות והחשיבות. הילדים והילדות האלה באים ממשפחות עם תעצומות נפש גדולות אך בסוף זו אוכלוסייה חלשה ופגיעה שדורשת הרבה יחס.

אנחנו כחברה מחויבים להעניק להם פתרונות הנעים בין פתיחת כיתות קטנות ומותאמות בקהילה, המשך שילוב בכיתות רגילות ומתן פתרונות נאותים בהתאם לצרכים של כל ילד וילדה.

אין סיבה שילד או ילדה, להם לקות מכל סוג שהוא, לא יזכו לפתרון בתוך הקהילה. בימים אלה אנו יושבים על המדוכה למצוא פתרונות ראויים לשנה הבאה על מנת שכולם ימצאו את מקומם בתוך הבית ולא יצטרכו לנדוד למקומות אחרים בהם הם לא מרגישים חלק מהקהילה.

בסוף מדובר על תפיסה חינוכית הרואה בשילוב הילדים בתוך הקהילה ערך עליון, כאשר בשילוב הקצאה כספית נאותה והבנה של הממשלה ומשרד החינוך כי יש להכיר במצוקה זו ולסייע לנו להעניק פתרונות ראויים.

בג"ץ, דמוקרטיה, משילות, הפרדת רשויות ואוירה ציבורית עכורה, כל אלה נושאים חשובים שראוי לדון בהם, אבל לטעמי אין דבר ראוי יותר מטיפול באוכלוסיית החינוך המיוחד, והרי אמרו כבר חז"ל "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלאו".

כל ילד זה עולם ומלואו - בואו עזרו לנו לתת להם את הפתרונות בקהילה, בבית, במועצה שלהם יחד עם חבריהם ונוכל לומר ביושר כי לכך הם ראויים.

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully