וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוזבים את הכסא: הכירו את ראשי הערים הכי וותיקים בישראל

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:16

חלקם נמצאים בתפקיד 30 שנים ויותר, אחרים צעירים ורק מחזיקים את הכסא הכי חשוב בעיר 20 שנים לפחות. בישראל אין הגבלה לכהונת ראשי ערים. לקראת הבחירות הקרובות יצאנו לבדוק מי ראשי הערים שנשארים צעירים לנצח

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בחודש אוקטובר 2023. הרי מזמן לא היו בחירות בישראל, הפעם, יילכו תושבי הערים בישראל לבחור את מי שיעמוד בחמש השנים הקרובות בראשות העיר. בישראל, ראש העיר נבחר בבחירות ישירות ופתק נוסף לחברי המועצה.

תופעה מעניינית במגזר המוניציפלי הם ראשי הערים שנמצאים בתפקידם עשרות שנים. השיא הישראלי רשום על שמו של ראש עיריית רמת גן לשעבר אברהם קריניצי ז"ל, שכיהן בתפקיד במשך 44 שנים. אחריו שלמה בוחבוט ראש העיר מעלות־תרשיחא שהפסיד בבחירות אחרי 42 שנות כהונה. אפי דרעי, ראש העיר כפר יונה סיים את תפקידו אחרי 41 שנים וממתין לשימוע הפרקליטות לפני הגשת כתב אישום לעבירות בתחום טוהר המידות.

רשימת 'הלשעברים', שישבו על כסא ראש העיר ולא עזבו גם אחרי שני עשורים היא ארוכה, חלקם נאלצו לוותר על תפקידם בעקבות חקירה פלילית, אחרים פרשו או הודחו בבחירות על ידי כוחות צעירים ורעננים.

ז'קי סבג ראש העיר נהריה הודח אחרי 27 שנים, עדי אלדר מכרמיאל, פרש אחרי קרוב ל-30 שנות שלטון, יוסי שבו מנס ציונה הודיע על פרישה אחרי 25 שנה. מאיר ניצן בראשון לציון גם סיים את תפקידו הציבורי אחרי 25 שנה, פטר וייס ראש מועצת גזר הודח אחרי 25 שנים לראשת המועצה המבטיחה רותם ידלין. צבי גוב ארי ז"ל ראש העיר יבנה, נפטר בגיל 83 אחרי שכיהן ב - 24 השנים האחרונות כראש העיר.

ראשי הערים הוותיקים בישראל. צילומים: יח"צ, אתר רשמי
ראשי הערים הוותיקים בישראל/אתר רשמי, צילומים: יח"צ

אחד המבקרים הבולטים הקוראים להגבלת כהונה, אופיר פז פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א - "שנים ארוכות אני תומך בהגבלת כהונה לראשי רשויות. ראש עיר בעירו חזק יותר מראש הממשלה במדינתו. כדי להגביר את היציבות הפוליטית והמשילות ,הכנסת חוקקה, עבור השלטון המקומי דמוקרטיה עם כללים אחרים, לעומת השלטון המרכזי, בחירות כל 5 שנים. בהצבעה ישירה לראש רשות. כל אלה יצרו ראשי רשויות מאוד עוצמתיים, כמעט לא ניתנים להחלפה בבחירות . השינוי הגדול התחולל עם יצירת מהפיכת התקשורת והרשתות החברתיות. הרשתות איפשרו למועמדים אלטרנטיביים לצבור תמיכה ציבורית רחבה, מבלי להזדקק למשאבים גדולים יחסית. התוצאה היתה שבבחירות האחרונות ב - 2018 כ- 50 אחוז!!! מראשי הרשויות התחלפו! אני מעריך שזו תהיה התוצאה גם בבחירות הקרובות בסוף השנה. לכן תופעת ראשי הרשויות הותיקים שמכהנים במשך ארבע חמש או שש קדנציות תהיה נדירה ביותר, אם בכלל".

מנגד טוענים ראשי הערים שהם נבחרים בדרך ישירה כל חמש שנים וזוכים לאמון הציבור. בנוסף העדר יציבות שלטונית במציאות בה אין ממשלה בישראל כבר כמה שנים, היציבות שמביאים ראשי ערים ותיקים היא קרש ההצלה של הערים בישראל. אחרים טוענים כי תהליכים תכנון בישראל יכולים לקחת גם 15 שנה ולכן הניסיון המצטבר של ראשי הערים המכהנים היא המפתח להצלחה ושגשוג של הערים.

וואלה! מקומי בפרויקט ארצי עם ראשי הערים הכי וותיקים בישראל, מה הם אוהבים, במה הם גאים, מה דעתם על הגבלת כהונה והסכנות בשחיתות ציבורית.

ראשי העיר הכי וותיקים בישראל: יחיאל זוהר ראש העיר נתיבות נמצא 34 שנים בשלטון, פיני בדש ראש מועצת עומר המיתולוגי ב 33 השנים האחרונות, צפוי להודיע על פרישה. גם סימון אלפסי ראש העיר יוקנעם עילית, הודיע על פרישה אחרי 7 קדנציות רצופות.

ברשימת 'הצעירים' נמצאים - רון חולדאי ראש העיר תל אביב יפו, 25 שנים, חיים צורי מקריית מוצקין ומוטי ששון מחולון, רק 30 שנים בראשות העיר, מרים פיירברג-איכר מנתניה, מחזיקה 24 שנים בשלטון.

רון חולדאי, ראש העיר תל אביב - יפו. צילום: גיא יחיאלי, אתר רשמי
רון חולדאי - ראש העיר תל אביב יפו/אתר רשמי, צילום: גיא יחיאלי

נבחר לראשות העיר בשנת 1998 ומאז 25 שנים הוא כבר מוגדר כראש ממשלת תל אביב. מתמודד בבחירות 2023

איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?
"אנחנו נמצאים בתקופה של שינויים דרמטיים, בה אנחנו מצעידים את תל אביב-יפו אל עבר העתיד. עשינו קפיצה ענקית קדימה בכל הנוגע לתנועה ברחבי העיר: הרכבת הקלה, שבילי אופניים, נת"צים, שיפורים בתחבורה הציבורית, הרחבת המדרכות וקידום הליכתיות. בהמשך לזה עשינו שדרוג של כל המרחב הציבורי לסטנדרט מערבי שעומד בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם. לצערי בשנים האלו השלטון המרכזי היה לא יציב בעליל ולא הניח לנו תוכניות ארוכות טווח שנוכל לעבוד איתן. הצלחנו לעשות את כל הדברים האלה בזכות עבודת ניהול קפדנית שסייעה לנו להיות עיר איתנה כלכלית שגובה מהתושב מעט ונותנת הרבה, ועל כך אני גאה מאוד".

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
"מהפכה. מעיר ננטשת לעיר מבוקשת, מעיר פושטת רגל לעיר איתנה כלכלית. במהלך כהונתי תל אביב-יפו הפכה להיות הסטארט-אפ סיטי של הסטרטאפ ניישן. חידשנו כליל את כל מוסדות התרבות, הפכנו ליעד תיירות פופולרי וזכינו באינספור תארים ברחבי העולם".

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
"לטעמי אין צורך בהגבלת כהונה לראשי ערים. אם הצעה כזאת בכל זאת תיושם אני מציע שלא להגביל לפחות מ-15 שנה. לנהל עיר זה דבר שלוקח זמן ללמוד. אני חושב שהגבלת כהונה היא מנגנון שיותר מתאים לתפקיד ראש הממשלה, שמרכז בידיו כוח עצום בעיקר דרך חקיקה ראשית בכנסת".

האם כהונה רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים של שחיתות ציבורית?

"מרבית ראשי הערים שהורשעו בשחיתות הואשמו על מעשים שנעשו בתחילת הדרך שלהם, בקדנציה הראשונה. בדיוק בשביל המקרים האלה הדרג הפוליטי הנבחר חייב שיעמוד לצדו ייעוץ משפטי חזק, ענייני ואיכותי. כשזה לא המצב, שם בדיוק מתחילה השחיתות. לצערי החלשת הייעוץ המשפטי במדינה במסגרת הרפורמה עליה הצהירה הממשלה בהחלט עשויה להגביר את השחיתות בכל הרמות".

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
"בהחלט".

פיני בדש ראש מועצת עומר. צילום: יח"צ, אתר רשמי
פיני בדש - ראש מועצת עומר/אתר רשמי, צילום: יח"צ

הישוב עומר נמצא ליד באר שבע, בשנת 1990 נבחר בדש לראשות המועצה ומאז 7 קדנציות ברצף נחשב ל'שריף של הדרום'. בימים אלו מסכם 33 שנים, ושוקל האם להתמודד בבחירות 2023

איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?
הקדנציה האחרונה פעלתי במלוא המרץ בדיוק כמו בקדנציה הראשונה, אך עם הרבה יותר ניסיון.

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
בתחילת דרכי הכנתי תוכנית ל 20 שנה קדימה אשר יושמה במלואה וכללה: הרחבת הישוב, הקמת פארק היי טק לחוסן הכלכלי של עומר, בניית מערכת חינוך לגיל הרך מגיל תשעה חודשים עד לסיום ביה"ס התיכון, הקמת מכון טיהור עצמאי, הרחבת גבול השיפוט של עומר, הקמת שלושה אולמות ספורט, הקמת אמפי, הקמת בית תרבות, הקמת מעטפת ביטחון ליישוב, בניית אגם עם מסעדות ובתי קפה ומכרז גולף עם מלון וגן אירועים הנמצא עכשיו בעיצומו.

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
נגד, אין תחליף לניסיון, יש לתת לתושבים להחליט מי יהיה ראש הרשות שלהם.

האם כהונת רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?
לא!!! שחיתות תלויה באופי של האדם, אדם מושחת יגנוב גם בקדנציה הראשונה.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
"טרם קיבלתי החלטה"

חיים צורי ראש העיר קריית מוצקין. צילום: יח"צ, אתר רשמי
חיים צורי - ראש העיר קריית ביאליק/אתר רשמי, צילום: יח"צ

נבחר בשנת 1993 ומכהן ברצף עד היום (30 שנה). בימים אלו ממתין להחלטת הפרקליטות האם יוגש נגדו כתב אישום בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הודיע כי מתמודד בבחירות 2023

איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?
קריית מוצקין בתנופת פיתוח אדירה. השנה פתחנו שלוש חטיבות ביניים חדשות בקומפלקס אחד.
במהלך השנים הקמתי כ-50 גני ילדים ומעונות יום, שלושה בתי ספר יסודיים, והשנה אנחנו בונים בית ספר יסודי נוסף. בשנה הקרובה אנו עתידים לחנוך את טיילת הפודטראק בשד' בן גוריון שתכלול משאיות לממכר מזון מהיר, להקים מתחם סקייטפארק לילדים ובני הנוער, לחנוך פארק ענק שישתרע על עשרות דונמים, לבנות בית ספר יסודי נוסף וחטיבה רביעית. עוד היד נטויה.

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
בעשייה, בקידום העיר ובהגשמת החלום שלי לשים את קריית מוצקין על המפה הארצית ולהפוך את מוצקין לפנינת הצפון שאליה ינהרו אנשים מכל קצוות הארץ. על כן, כבר בתחילת כהונתי בניתי את גן החיות, את האמפי פארק והתיאטרון. עם השנים העיר גדלה באופן דרסטי ואנחנו פועלים לפתח את השכונות החדשות ולחדש את השכונות הישנות. כמו כן הזמינות לתושבים היא נר לרגליי וכל תושב מוצקין שרוצה לשוחח איתי, יכול לקבוע איתי פגישה בקלות. לא סתם חיברתי את הסלוגן "כל תושב נחשב".

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
הציבור ורק הציבור הוא זה שיבחר מי יוביל את העיר.

האם כהונת רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?
אין קשר בין שחיתות לאורך כהונה. מי שמושחת יוכל לעשות זאת גם בשנה הראשונה בתפקיד.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
כן. להתמודד - ולנצח.

מרים פיירברג - איכר ראש העיר נתניה. צילום: יח"צ, אתר רשמי
מרים פיירברג-איכר - ראש העיר נתניה/אתר רשמי, צילום: יח"צ

נבחרה בשנת 1999, מכהנת חמש קדנציות. נחשבת אחת הצעירות מראשי הערים הוותיקים, רק 24 שנים בתפקיד, ומביאה איתה ניסיון רב ואנושיות יוצאת דופן. מתמודדת בבחירות 2023

איך את מסכמת את הכהונה החמישית שלך?
לשמחתי בקדנציה האחרונה, אני קוטפת את פירות העשייה של השנים האחרונות. אנו מניחים תשתיות לעוד שכונות חדשות לאחר שהשכונות החדשות שנבנו בקרית השרון, בעיר ימים ובאגמים זכו להיות אבן שואבת לתושבי נתניה והסביבה ונהנים ממוניטין גם ברמה הארצית. כמו כן אנו מקדמים מתחם מגורים ומלונאות חדש. לאחר שנים ארוכות של תכנון, אנו מקדמים הליכים נרחבים של התחדשות עירונית ומניחים תשתיות חדשות בכל מקום שבו הדבר מתבקש. טיילות, גשרים, גנים ציבוריים וגם ריאות ירוקות, מוקמים ומטופחים לטובת איכות חיי התושב. לרווחת התושבים הרחבנו את השירותים שמנהל הרווחה והביטחון החברתי מעניק לתושב. אנו יוצאים להקמת ארנה, שני מגרשי כדורגל, אולמות ספורט בבתי הספר, בריכת שחייה ועוד מתקני ספורט. גם מערכת החינוך שלנו זוכה להישגים, לאור השקעות העירייה בנושא ומשרד החינוך ועוד לא אמרנו את המילה האחרונה ....

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
אין להגביל כהונתו של ראש עיר. ראש העיר בשונה מראש ממשלה נבחר בבחירות אישיות. הציבור הוא זה שמחליט האם ראש העיר צריך להיות מוחלף או לא. מן המפורסמים שכל הקמת פרויקט או מגה פרויקט כמו שכונה חדשה מחייבים תכנון וביצוע ארוכי טווח. עבודה מוניציפלית מחייבת הבנה של צורכי העיר, גיוס ותקצוב יעדים וחתירה לקראתם, תוך איזון תקציבי והסתייעות בתקציבים ממשלתיים. לא ניתן לוותר על ראש עיר המגיע לישוב עם חזון, חולם חלומות ומגשים אותם בזה אחר זה.

האם את מתכוונת להתמודד בבחירות 2023?

בהחלט כן. את תנופת הפיתוח של נתניה ואת הרחבת סל השירותים לתושב אינני מתכוונת לעצור. איך אנו אומרים אצלנו? את המנגינה של נתניה אי אפשר להפסיק...

מוטי ששון, ראש העיר חולון. צילום: יח"צ, אתר רשמי
מוטי ששון - ראש עיריית חולון/אתר רשמי, צילום: יח"צ

נבחר בשנת 1993 לראשות העיר ומכהן זו השנה ה-30 (6 קדנציות). מתמודד בבחירות 2023

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
"קצרה היריעה מלהקיף 30 שנות פעילות. אני גאה במיוחד בעובדה שהצלחתי להפוך את חולון לעיר הילדים של ישראל בזכות חזון והשקעת משאבים אדירים בהקמת מוסדות תרבות וחינוך יחידים מסוגם בארץ ובאירועי תרבות וחינוך למען הילדים. מדובר בתהליך ממושך ורב שנים שנעשה בהתמדה ובמקצועיות. במקביל, שמתי דגש רב על פיתוח אזור התעשייה שהניב תוצאות ונבנו בו מאות אלפי מטרים של בנייני משרדים חדישים, שמאוכלסים ע"י החברות המובילות בארץ. אני שמח שהצלחתי להביא להקמתו של מחלף חולון מזרח, שהיה כה חשוב להסדרת הכניסה לאזור התעשייה ולעיר ממזרח וליציאה מהם. שכונות חדשות ומודרניות נבנו בעיר והביאו לגידול באוכלוסייה בכלל ובמספר הילדים בפרט".


איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?

קדנציה מאתגרת ולא פשוטה משלוש סיבות: הקורונה, חוסר היציבות בשלטון המרכזי והפרויקטים התחבורתיים הגדולים ובמיוחד עבודות הרכבת הקלה. למרות זאת, במהלך קדנציה זו, הצלחתי להביא להתחלת העבודות לבניית גשר ליציאה צפונה ממחלף חולון מזרח, לקיים מגוון של עשרות אירועי פנאי, תרבות ואומנות בעיר, בסבסוד עירוני. לבנות בתי ספר וגני ילדים חדשים, להקים מרכז חינוכי טכנולוגי פורץ דרך ולהביא את תלמידי חולון להישגים גבוהים ולעלייה משמעותית בזכאות לתעודת בגרות במקביל למניעת הנשרה ממערכת החינוך.
נושא חשוב נוסף הוא הסדרת ההתחדשות העירונית בעיר - תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שאושרה עד כה בישראל, שקודמה ע"י עיריית חולון וקיבלה תוקף של ועדות התכנון בישראל. היא כוללת את אזורי המגורים הוותיקים בחולון המהווים 40% משטחה ועשויה להוסיף עד30 אלף יחידות דיור ברחבי העיר במקביל לשיפור איכות החיים, רווחתם ובטיחותם של התושבים והגדלת המרחב הציבורי שיעמוד לרשותם.

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?

במידה שיוחלט על הגבלת מספר קדנציות לראשי ערים, אתמוך בכך רק אם החלטה זו תחול על כלל נבחרי הציבור: החל מראש הממשלה, עבור לשרי הממשלה וכלה בחברי הכנסת. אני אישית סבור, כי אין להגביל את מספר הקדנציות לראשי הערים וכי יש להשאיר את ההחלטה בידי הציבור. יהיו מרוצים - יבחרו שוב, לא יהיו מרוצים - יבחרו במועמד אחר. חשוב לזכור, כי ראשי הערים עומדים לבחירה ישירה ואישית מדי 5 שנים.

האם כהונה רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?

יש יתרון גדול לניסיון ולהבנה מעמיקה של המערכת העירונית והתהליכים שבה, וזה יכול להתקבל רק מוותק. נושא השחיתות הינו אישי והוא קשור לאופי האדם ולחינוך מהבית ולא למספר לשנות כהונה.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?

כן, יש עוד דברים שאני מבקש לקדם ולהשלים עבור העיר ותושביה ויש לי כוח ורצון לעשות זאת. חולון היא העיר שבה נולדתי וגדלתי ומעולם לא עזבתי אותה. אני מאוד אוהב את חולון והיא יקרה לליבי.

סימון אלפסי ראש העיר יוקנעם עילית. צילום: יח"צ, אתר רשמי
סימון אלפסי - ראש העיר יקנעם עילית/אתר רשמי, צילום: יח"צ

נבחר לתפקיד בשנת 1989ויושב על כסא ראש העיר 34 שנים, הביא לפיתוחה של העיר כאחת המובילות בישראל בתחום ההייטק והטכנולוגיה, פורש השנה מתפקידו


איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?

"בסיפוק רב ובהנאה גדולה. זו הייתה קדנציה מאוד פורייה שבה המשכנו להוביל את העיר להישגים רבים ומשמעותיים. במהלך הקדנציה בנינו, ואנו ממשיכים לבנות את השכונה הירוקה המובילה 'שער הגיא', הקמנו וחנכנו מוסדות חינוך, תרבות וספורט, הובלנו פרויקטים במאות מיליוני ₪, דאגנו לשיפוץ ושדרוג השכונות בעיר, הקמנו פארקים , אנחנו מרחיבים את פארק ההיי טק בכ- 140 אלף מ"ר, הגענו לשיא בזכאות לבגרות עם 96.2% זכאות ומקום 4 בקרב ערי ישראל, בנות ובני הנוער שלנו מצטיינים שנה אחר שנה בגיוס לצה"ל ולקצונה ולשירות איכותי.

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
"וואו בסיפוק רב ובגאווה גדולה. 34 שנים של עשייה רבה ורצופה. כשלושה עשורים וחצי של מפעל חיים למען היישוב ותושביו. עבודתי הייתה רבה, קשה ומלאת אתגרים. קיבלתי את יקנעם בשנת 1989 עוד בהיותה מועצה כעיירת פיתוח עם כ- 5000 תושבים, יישוב במשבר כלכלי קשה עם כ-35% אבטלה, הגירה שלילית של 19%, מאות דירות ריקות ובעיקר ייאוש ששלט. יישוב שמחקרים קבעו שיש לסגור אותו או לאחד אותו עם רשויות אחרות. עם גירעון של כ - 500 מיליון ₪. למרות נתוני הפתיחה הקשים ביותר בנינו פה עיר לתפארת. יקנעם היא כבר שנים אחת הערים המתקדמות והמתפתחות ביותר במדינה. מספר התושבים גדל בכ- 600% לכ-28 אלף. יקנעם כיום היא אחת הערים האטרקטיביות והמובילות במדינה.
כיום, יקנעם היא מעצמת היי טק. העיר מדורגת במקום ה - 296 בדירוג אקוסיסטמים טכנולוגיים מובילים. פארקי הייטק בהם כ- 150 חברות וסטרטאפים עם ייצוא שנתי שעומד על כ- 10 מיליארד דולר עם למעלה מ -9000 עובדים ונותני שירות.

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
"ראש עיר נבחר על ידי תושביו אחת לחמש שנים, ורק הם יקבעו מי ינהיג ומי ינהל אותם. אם ירצו להמשיך עם ראש הרשות המכהן יצביעו לו שוב, אם לא, יצביעו לאחרים. כמי שמכהן שבע קדנציות והחליט לפרוש מיוזמתו בתום הקדנציה, אני נגד הגבלת כהונה של ראשי ערים כי אני יודע מהן היתרונות ביציבות שלטונית ובעשייה רצופה. במידה וכן מחליטים על הגבלה אז חובה לאפשר לא פחות משלוש קדנציות ואופציה להיבחר ברביעית עם רוב של 70-75%".

האם כהונת רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?
"השחיתות אינה פונקציה של מספר קדנציות. שחיתות ציבורית יכולה להיות בכל קדנציה, כולל בראשונה. אני מכיר הרבה ראשי ערים שכיהנו ומכהנים שנים רבות ולא הייתה אצלם שום שחיתות. אני כן אתן עצה בעניין: תפקיד ראש העיר הוא שליחות. מי שאוהב כסף ורוצה לעשות כסף, שיפנה לאפיקים אחרים".

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
"לא. בתום הקדנציה ולאחר 7 קדנציות רצופות של עשייה מסביב לשעון בחרתי לפרוש.

אלי ברדה, ראש העיר מגדל העמק. צילום: יח"צ, אתר רשמי
אלי ברדה - ראש העיר מגדל העמק/אתר רשמי, צילום: יח"צ

נבחר לראשות העיר בשנת 1998 מסיים קדנציה חמישית בעיר הצפונית. עדיין לא הכריז באופן רשמי על התמודדות בבחירות 2023

איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?
קדנציה מוצלחת במהלכה זכינו בלמעלה מ-12 פרסים יוקרתיים, שבירת שיא זכאות לבגרות והמשך תנופת הפיתוח והבנייה כחלק מ"הסכם גג" לבניית 6,000 יח"ד, למרות 5 מערכות בחירות במהלך 4 שנים בתוספת "פיקנטריה" של קיפאון בתקופה שבין הבחירות/ממשלות מעבר, אי אישור תקציב מדינה ומגפת ה"קורונה".

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
הרשות מתנהלת באופן מקצועי ואחראי כיאה לרשות הנמצאת בתוכניות "מצוינות ארגונית ו"המראה" המסיימת שנה שישית ברציפות באיזון תקציבי. חוזקה הניהולי והמקצועי של הרשות, תושביה והממצאים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קיבלו ביטוי בעליה של המדד הכלכלי חברתי מאשכול 4 לאשכול 5 והכרה ברשות כ"רשות יציבה" על ידי משרד הפנים.

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
אני תומך ברעיון להגביל את כהונת ראשי הערים ובתנאי שגם כהונתם של ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, סגני ראש עיר וחברי ומועצת העיר יוגבלו בהתאם, במיוחד לאור זאת שראשי ערים נבחרים בבחירה ישירה (שני פתקים) וכל השאר לא בבחירה ישירה.

האם כהונת רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?
השאלה הזו נכונה לגבי כל בעלי התפקידים שמוזכרים שאינם נבחרים בבחירה ישירה.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
"ימים יגידו..."

בני כשריאל, ראש העיר מעלה אדומים. צילום: יח"צ, אתר רשמי
בני כשריאל - ראש עיריית מעלה אדומים/אתר רשמי, צילום: יח"צ

בשנת 1992 נבחר לתפקיד ראש העיר, מכהן בתפקיד מאז ועד היום - במשך 31 שנה.

איך אתה מסכם את הקדנציה האחרונה?
הקדנציה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד, עם התפשטות נגיף הקורונה ועם ארבע מערכות בחירות לכנסת. התמודדנו עם האתגרים בהצלחה, זכינו לשבחים רבים בניהול משבר הקורונה במעלה אדומים והמשכנו בעשייה ובפיתוח העיר לרווחת התושבים. רק בשנה האחרונה נבחרנו להשתתף בתוכנית המראה וזכינו בחמישה כוכבי יופי, בפרס העיר הירוקה, בפרס החינוך, בתחרות גרינטן ובפרס יחידת הנוער המצטיינת בכל הארץ.

איך אתה מסכם את כהונתך לאורך השנים?
מעלה אדומים היא מפעל חיי. בהובלתי, בנינו את העיר מהיסוד, פיתחנו אותה והפכנו אותה לעיר מחוז ומטרופולין אזורי, עיר מטופחת ומפותחת, עם מערכת חינוך מהטובות בארץ, עם מוסדות תרבות ופנאי, עם פארקים ופינות חמד ירוקות ועם איכות חיים גבוהה בכל תחומי החיים. מעלה אדומים היום היא מודל לחיקוי לערים אחרות.

מה דעתך על הגבלת כהונה לראשי ערים?
אני נגד הגבלת הכהונה לראשי רשויות מאחר ואני יודע כי ותק וניסיון הם הבסיס להצלחת ניהול העיר. כראש עיר ותיק צברתי ניסיון רב בעבודה המוניציפאלית ובגיוס תקציבים לטובת העיר הן ממשרדי ממשלה והן מתורמים בארץ בחו"ל, יצרתי קשרים מצוינים עם כל השרים בכל הממשלות ויש לנו דלת פתוחה אצל כל אחד מהם. כראש עיר ותיק ומוערך אני חונך ראשי ערים חדשים ומלווה אותם, ופעמים רבות אני מסייע להם באמצעות הקשרים והניסיון שצברתי. למשרדי הממשלה יש למעלה מ-250 רשויות מקומיות לתקצב, וכדי שדווקא מעלה אדומים תהיה זו שנכנסת לפרויקט כזה או אחר, נדרש הקשר הטוב שלי עם השרים, הניסיון שצברתי והלחץ שאני יודע להפעיל לטובת קידום פרויקטים.

האם כהונת רבת שנים של ראש רשות יכולה להוביל את המערכת העירונית למקרים שחיתות ציבורית?
לא, כהונה רבת שנים היא לא זו שמובילה לשחיתות ציבורית, מה שמוביל אליה זה האדם ואמות המוסר שלו. אדם שאינו פועל משיקולים ערכיים ייפול בשחיתות שלטונית גם לאחר שנה או שנתיים בתפקיד. אין קשר לוותק ולשנים שהוא מכהן. ב"ה אני 31 שנה ראש העיר, ולאורך כל שנות כהונתי אני מקפיד על קלה כחמורה ומנהל את העיר ביושרה, באחריות ובמקצועיות.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות 2023?
באופן עקרוני אני רוצה להתמודד שוב, ואחליט סופית בחודש מרץ. כפי שאמרתי, מעלה אדומים היא מפעל חיי. העיר שלנו, שהייתה יישוב קטן באמצע המדבר, הפכה לעיר מפותחת ועטורת פרסים והישגים בכל תחומי החיים - ויש לי עוד פרויקטים רבים שאני רוצה לפתח עבור העיר והתושבים, כשהמטרה שלי היא להביא את מעלה אדומים לעצמאות כלכלית, ללא תלות במענק האיזון ועם איכות חיים מהטובות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully