וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משבר האקלים העולמי - תלמידי 'מחוללי העתיד' של ישראל עם פתרונות מתקני עולם

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 14:19

בבית הספר האזורי ברנקו וייס - הרצוג במועצה אזורית גזר, מתקיימת זו השנה הרביעית תכנית לימוד "מחוללי-עתיד". מדובר בבית הספר הראשון והיחיד בישראל שמוכר ע''י האו''ם

בית הספר ברנקו וייס הרצוג במועצה האזורית גזר מוביל בשנים האחרונות את המקצוע "מחוללי-עתיד" מבוסס על תפיסת הקיימות הרחבה וערכים מובילים כתיקון-עולם ומעורבות חברתית, בהלימה לאתגרי העולם וליעדי הקיימות של האו"ם לעולם בר-קיימא בשנת 2030.

מדובר בבית הספר הראשון והיחיד בישראל שמוכר ע''י האו''ם המקיים את 17 העקרונות של האו''ם לקיימות, חברה וסביבה. ורק לאחרונה צורף לרשת בינלאומית ייחודית "בתי ספר גלובליים", שהקים האו"ם.

"מחוללי-עתיד" של בית ספר ברנקו וייס. באדיבות המצולמים
"מחוללי-עתיד" של בית ספר ברנקו וייס/באדיבות המצולמים

במסגרת התוכנית, האקתון 'יעדי הקיימות' זו השנה הרביעית, התקיים בשבוע האחרון, חגיגה של לילה לבן אשר במהלכו יוזמים צוותי תלמידי "חטיבת מחוללי-עתיד" (תלמידי כיתות ז'-ט') פתרונות לאתגרים אמיתיים של מדינות מתפתחות בכל העולם. 130 תלמידים, כ-20 מנטורים, אנשי הקהילה, צוות מורים נחוש והרבה אדרנלין שהוביל את הלילה.

היוזמות הזוכות בתום לילה של חקר: במקום הראשון- צוות תלמידי שכבת ח', יוזמה לפיתוח בקטריה (BTI) במדינת צ'אד. במקום השני- צוות תלמידי שכבת ח' עם היוזמה למיצוי חומר נגד יתושים מצ'ילי , כפתרון להתמודדות עם מלריה באתיופיה. במקום השלישי- יוזמה פורצת-דרך של תלמידות משכבת ח', פתרון של בינה מלאכותית להתמודדות עם פוגעניות ברשת בדרום אפריקה.

בחודש יוני האחרון שלושה תלמידים מבית הספר הרצוג, טסו לייצג את ישראל ברומא והציגו בארגוני האו"ם את המיזם שבו הם זכו במסגרת התחרות ISDG יעדי הקיימות - ישראל, בחסות קק"ל, משרד החוץ ומשרד החינוך. במסגרת האקטון הראשון שהיה בביה"ס בשנת 2020, פיתחו התלמידים מיזם להפקה של אתאנול, כחומר חיטוי מקנה-סוכר לטובת מדינות מתפתחות באפריקה המתמודדות עם אתגר תמותה של חולים ותינוקות בשל מחסור בחומרי חיטוי.

רותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר בביקור לילה אצל התלמידים. צילום: יחצ גזר, אתר רשמי
רותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר בביקור לילה אצל התלמידים/אתר רשמי, צילום: יחצ גזר

איציק שחר, מנהל בית הספר השש שנתי ברנקו וייס ע"ש הרצוג: "אנחנו מקדמים את תוכנית 'מחוללי עתיד' מזה 4 שנים, כשהאקטון מהווה ארוע שיא שנתי של תוכנית זו . התוכנית נוצרה על מנת לקדם את תשתית הידע של התלמידים בתחום הקיימות במובנה הרחב לצד פיתוח המודעות והתרומה החברתית שלהם. בתוכנית שמים דגש על מיומנויות המאה ה- 21. כך משתלבים להם רעיונות רבים פדגוגיים, חינוכיים וערכיים. האירוע גם מהווה נקודה משמעותית בשיתוף הפעולה בין השחקנים השונים במרחב הבית ספרי : הורים, תלמידים ומורים. אני גאה בצוות החינוכי שלי על הרמת תוכנית למידה ייחודית בכלל ועל הערב הזה בפרט. מבקש להודות בהזדמנות זו גם על המעטפת התומכת בתוכנית של רשת 'ברנקו וייס' ומועצה אזורית גזר."

ראשת מועצה אזורית גזר, רותם ידלין שביקרה בהאקטון במהלך הלילה אמרה: "האקטון מרכז בתוכו את תמצית הקו החינוכי שמובילה מועצה אזורית גזר. חדשנות ומצוינות לצד חמלה ונתינה. למידה לצד ערכים. כשעשרות תלמידי תיכון יושבים לילה שלם ומגבשים רעיונות מחוץ לקופסא כדי להתמודד עם אתגרים סביבתיים בכל העולם הם לומדים על יזמות, על חדשנות, ועל נתינה. זהו אירוע שכולו גאווה לבית הספר ולמועצה אזורית גזר."

שרית מיוחס, רכזת "מחוללי העתיד" : "אקטון יעדי הקיימות, שכבר הפך למסורת בית ספרית שלנו, הוא אירוע שיא של למידה ייחודית ועם דגש על חקר, עבודת צוות ותיקון-עולם. בראיית-עתיד, גם המורים משנים את תפקידם והופכים למנחים ולמנטורים עבור היזמים והיזמיות הצעירים. אנו נפעמים ומתרגשים כל פעם מחדש מהיוזמות של התלמידים שלנו, וגם זו תוצאה של פיתוח אוטונומי של מקצוע לימוד שבבסיסו עומדת תפיסת הקיימות הרחבה."

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully