וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וועידת האקלים האזורית תמר, ערד וירוחם התכנסה בפעם השנייה

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 19:41

המועצה האזורית תמר אירחה את ועידת האקלים השנייה המשותפת לערד, תמר וירוחם במכון מחקר ים המלח למרגלות מצדה

ועידת האקלים השנייה עם מאות משתתפים שכללו את ראשי הרשויות תמר וערד, אנשי המשרד להגנת הסביבה והיחידה הסביבתית ערד תמר וירוחם, תושבים ותלמידים מהרשויות, נציגי האקדמיה, אנשי תעשיה, חקלאות ותיירות במרחב וחוקרים, לקחו חלק בוועידה שעסקה בהיבטים שונים של קיימות מערכות מזון ומים באזורי קיצון.

במהלך היום הוצגו מחקרים שונים והתקיימו מושבים שעסקו בהשפעת שינויי האקלים בתחומי התעשיה, החקלאות והתיירות: פאנל נציגי התעשיה שעסק בהיערכות התעשיה לשינויי האקלים, מושב החקלאות בו הוצגו המשמעויות של גידול מזון באזורי קיצון ופאנל תיירות שהציג את הצדדים השונים של בזבוז מזון ומים בתעשיית האירוח.

ראשי הרשויות ניסן בן חמו מערד וניר ונגר ראש המועצה האזורית תמר בכנס האקלים. יחצ: תמר, אתר רשמי
ראשי הרשויות ניסן בן חמו מערד וניר ונגר ראש המועצה האזורית תמר בכנס האקלים/אתר רשמי, יחצ: תמר

יצוין כי ועידת האקלים האזורית הראשונה שהייתה יריית הפתיחה התקיימה ב- 5/7/21 בערד ובמהלכה חתמו שלושת ראשי הרשויות על אמנת אקלים אזורית, המחייבת תכנית רשותית ואזורית לתהליכים כגון הפחתת פליטת גזי חממה אשר ידועה כאחת הבעיות הגדולות במשבר האקלים.

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר: "אני שמח שבחרנו לקיים את וועידת האקלים שמארחת מ.א. תמר דווקא כאן במכון המחקר שלאורך השנה פועל וחוקר בתחומי מזון, מים ובכלל תופעות ייחודיות לאזורי קיצון. אנו מורגלים כל השנה בהתמודדות עם האתגרים של חיים באזורי קיצון- בקיץ ארוך ובחורף הרווי בשטפונות וסגירות צירים. העלנו כאן על סדר היום תחומי עיסוק מרכזיים בשגרת המועצה ששומרת לאורך השנה על איזון בין צרכי ההתיישבות, התיירות, התעשיה והחקלאות. זאת לצד איזון בין פיתוח האזור לשימור הסביבה והטבע. אני מאמין שבשת"פ עם ערד וירוחם, בסיוע משרדי הממשלה והגברת המודעות הציבורית נמשיך להוביל את הרשויות בתחום ונכין את הסביבה שלנו למען הדורות הבאים!".

עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד: "אנו בערד רואים חשיבות רבה בהתמודדות עם משבר האקלים. כדי להביא לשינוי תפיסתי ולצמצום הפגיעה בכדור הארץ נדרש שיתוף הפעולה בין רשויות מקומיות לצמצום פליטת גזי החממה וההתמודדות עם מערכות המזון והמים באזורנו באמצעות חינוך הדור הצעיר ושינוי הרגלי הבזבוז והזיהום שלנו. משבר האקלים הוא בעיה עולמית אך אני מאמין שהדרך לתיקון מתחילה אצלנו, מהתושבים ומהמנהיגות בכל רשות מקומית, ואז השינוי יטפס להתמודדות ארצית וממנה לעולמית".

שמעון רוזיליו, מנכ"ל עיריית ירוחם: " תפיסת עולמנו כי יש לאמץ ראיה חברתית המכירה בחשיבות חיזוק כלל התושבים וקהילות פגיעות בפרט, שכן אלו הראשונות להיפגע. המזון והמים, הם התשתית של המבנה החברתי האנושי. לכן קידום מערכות מזון ומים מקיימות הוא הבסיס לביטחון מזון איכותי לכולם ולחוסנה של הקהילה".

איילה אברהמי גובר, מנהלת היחידה הסביבתית תמר ערד וירוחם: "היחידה הסביבתית פועלת במרחב מורכב הכולל תעשייה כבדה ומזהמת, לצד חקלאות, תיירות, שמורות טבע יחודיות ותושבים. כל אלו הם השחקנים במגרש הבית שלנו שנדרשים לשתף פעולה וכולם לשמחתי כאן היום. צו השעה מחייב אותנו לפעול כבר עכשיו והוועידה הינה חלק מתהליך ארוך ומעמיק שבו כל אחד מהשחקנים יידרש לקחת אחריות ולחשוב על דרכי פעולה להתמודדות".

אמיר זלצברג, מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה: "אי אפשר בלי תעשיה, חקלאות ותיירות אבל צריך למצוא דרך ולהשתפר כדי להגיע למינימום פגיעה בסביבה. את השיפור והשינוי הזה אתם ברשויות ובענפי הכלכלה תעשו- זה שלכם. הרשויות צריכות לנהל את האירוע הזה במרחב תוך קיום שיח משתף, מכבד ושקוף. החובה שלנו כמשרד להגנת הסביבה היא לקבוע את הרגולציה כך שכל מפעל בישראל יפעל בעמידה בקריטריונים. לא תמיד המשרד מצליח לקבוע את הקריטריונים הכי מתקדמים. לגבי לסגור מפעל - זה לא תפקידנו כמשרד. תפקידנו לפעול כמשרד כדי לקבוע סטנדרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully