וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר כפר סבא: "לצד החששות בנוגע לממשלה החדשה, עלינו להסתכל על חצי הכוס המלאה"

רפי סער, ראש העיר כפר סבא

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 13:02

מיוחד לוואלה! מקומי, רפי סער ראש העיר כפר סבא: "פחות פוליטיקה, יותר תקציבים: אחרי ייצוב המערכת הפוליטית הממשלה חייבת להתחיל בהקצאת משאבים מסודרת לשלטון המקומי"

לאחר 5 מערכות בחירות קשות, הושגה יציבות פוליטית. כעת זה הזמן לפעול בשטח. אנחנו, ראשי הערים, ממתינים למשאבים ליישום תוכניות ארוכות טווח בדיור, בחינוך ובביטחון האישי, כאלו שישפרו את עתיד ילדינו ויציבו את העיר כפר סבא בפסגת הערים עם איכות החיים הטובה ביותר, גם בשנים הבאות.

השבוע התבשרנו שהעיר כפר סבא דורגה פעם נוספת בפסגת הערים המובילות ברמת שביעות הרצון הגבוה ביותר בישראל ע"פ דו"ח הלמ"ס. בכדי שנוכל להמשיך להוביל באיכות החיים, החינוך והדיור, נהיה חייבים לקבל את המשאבים הנדרשים מהממשלה החדשה, לקידום תוכניות ארוכות טווח בדיור, בחינוך ובביטחון האישי.

בחודש שעבר הצלחנו להעביר בותמ"ל את תוכנית 'קריית הצעירים' בצפון מזרח העיר הכוללת כ-4,000 יחידות דיור. במסגרת התוכנית יוקצו אלפי דירות במחיר מופחת ודירות לשכירות ארוכת טווח למשפחות הצעירות. התוכנית היא רק חלק משורה של מהלכים שאנו מקדמים בתחום הדיור והתחדשות עירונית בצפון מזרח העיר ובשכונות נוספות בעיר. מדובר בניצחון ובצעד משמעותי במאבק ביוקר המחייה ובכדי שהיא תיושם בצורה המהירה והיעילה ביותר, נצטרך לממשלה מתפקדת שתסייע ביישום התוכנית כמה שיותר מהר.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער. צילום - דוברות עיריית כפר סבא, אתר רשמי
ראש עיריית כפר סבא רפי סער/אתר רשמי, צילום - דוברות עיריית כפר סבא

יציבות שלטונית, מחייבת הקצאת משאבים מסודרת לשלטון המקומי

לצד המאבק במחירי הדיור, על הממשלה הבאה לשים דגש רב על מערכת החינוך. בסוף חודש דצמבר אישרנו את תקציב העירייה לשנת 2023, ש-45% ממנו הוקצה לתחום החינוך בעיר ולקידום עתיד ילדי העיר כפר סבא. התקציב הגדול ביותר של עירייה באזור השרון ובין הגבוהים בישראל.

כמו ראשי ערים רבים, אני סבור שכל רשות צריכה להחליט בעצמה על התכנים והתוכניות החינוכיות המקודמות בבתי הספר. בעיר כפר סבא אנו מקדמים חזון חינוכי המבקש לשלב ערכים חברתיים כמו פלורליזם, סובלנות ומעורבות אישית של תלמידי העיר, לצד העמקת החדשנות החינוכית. כך היה וכך זה יישאר בעיר כפר סבא. כעת על הממשלה להכניס את היד לכיס ולתת את הכלים הנדרשים בשביל להוביל תוכנית מסודרת להקטנת מספר התלמידים בכיתות והגדלת שעות הלימוד בתחומי הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים בכדי להדביק את הפער מול מדינות ה-OECD.

חיזוק החוסן הלאומי מתחיל בהגברת הביטחון האישי ברשויות

לצד האתגרים בתחומי הדיור והחינוך, הממשלה החדשה תצטרך לפעול גם לחיזוק החוסן הלאומי ולהגברת המשילות בערי ישראל. בחודש שעבר השקנו בעיר תוכנית אב אסטרטגית לביטחון, הכוללת בין היתר תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ורחפנים ברחבי העיר ובמוסדות ציבור וחינוך, לצד תגבור סיורי הביטחון של השיטור והפיקוח העירוניים. עם הקמת הממשלה החדשה נוכל להגביר את שת"פ עם המשטרה, שתזכה למשאבים רחבים יותר ותוספת בכוח אדם, ובכך להיאבק בפשיעה ובתופעת גניבות הרכבים בעיר.

עלינו לזכור: הציבור הישראלי נאלץ להתמודד עם 5 מערכות בחירות ב-3 וחצי שנים שעלו לו כ-15,000,000,000 שקלים ובהמון מתח ושסעים שסיכנו את החברה ליעדים קצרי טווח שהוקצו מהשלטון המרכזי. כעת הוקמה ממשלה בישראל עם רוב מוצק לגוש הימין. הציבור הישראלי הביע את עמדתו ודרש הכרעה ויציבות שלטונית, כזו שתבוא לידי ביטוי גם ברשויות המקומיות עם תוכנית סדורה בחינוך, בדיור ובנושאים נוספים.

לצד החששות הרבות שקיימים בנוגע לממשלה החדשה, עלינו להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהבין שמדובר בהזדמנות לקידום תוכניות ארוכות טווח לשיפור איכות החיים של התושבים. כאלו שיסייעו לנו להשאיר את העיר כפר סבא בפסגת הערים עם איכות החיים הטובה ביותר, גם בשנים הבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully