וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר מעלה אדומים: "דורשים אישורים ל- 6000 יחידות דיור, הסתיימה תקופת גנץ, שהקפיא בנייה"

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 12:23

מיוחד לואלה! מקומי, בני כשריאל, ראש העיר מעלה אדומים: "כמו כל ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, גם אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה לתכנן ולבנות את מה שהקפיאו, שכן יש ביקוש רב לדיור במעלה אדומים בפרט וביישובי ביהודה ושומרון בכלל"

בשבוע שעבר נפל דבר בישראל - ממשלה חדשה קמה, ממשלת ימין על מלא. אין זה סוד שאני איש ליכוד התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו. אך סוד גלוי עוד יותר הוא שהנושא החשוב לי ביותר, המעסיק אותי יומם ולילה, הוא קידום העיר שאני עומד בראשה - מעלה אדומים.

כדי לעשות זאת, אני חייב להיאבק על התחדשות העיר והאזור, וכך אני עושה. כחלק ממאבק זה, לא אנוח ולא אשקוט עד שאראה פרויקטים כגון סלילת כבישים ובנייה בשטחים שיש מי שמכנים אותם בטעות "שנויים במחלוקת", אולם הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

יצחק רבין, זכרונו לברכה, היה הראשון שרצה לאחד את הדרך בין מעלה אדומים לירושלים ולהחיל את הריבונות על מעלה אדומים. לכן, הוא גם נתן לנו לבנייה את הקרקע לבניית שכונת מבשרת אדומים, ה ידועה גם כשטחי 1E, בינינו לבין ירושלים.

השני שעשה זאת, עם תוכנית הגושים, היה אריק שרון זכרונו לברכה, שכבר התחיל לתכנן את שני הכבישים שקושרים בין מעלה אדומים לירושלים, לצד תכנון כבישים עוקפי מעלה אדומים עבור הפלסטינים.

לצערנו, שתי התוכניות הללו לא יצאו לפועל.

בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים. צילום: דוברות מעלה אדומים, אתר רשמי
בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים/אתר רשמי, צילום: דוברות מעלה אדומים

גנץ, הקפיא את הבנייה

היום, עם הקמת ממשלת ימין מלא, אין יותר תירוצים. אי אפשר יותר לעשות כפי שעשה שר הביטחון לשעבר גנץ, שהקפיא את הבנייה ואת אישורי התוכניות במשך שנתיים ולמעלה מזה.

כמו כל ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, גם אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה לתכנן ולבנות את מה שהקפיאו, שכן יש ביקוש רב לדיור במעלה אדומים בפרט וביישובי ביהודה ושומרון בכלל.

בנוסף, על הממשלה לקדם גם את נושא התחבורה באזור, עם כבישים הכרחיים הן מבחינה ביטחונית, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה אזרחית, כמו למשל "מרקם החיים", כביש 60 וכבישים נוספים.

כביש "מרקם החיים", למשל, הינו ציר העובר בין מעלה אדומים והכפר הפלסטיני אל-עזריה. מדובר בכביש מרכזי המחבר בין יהודה לשומרון ומשמש לתנועת רכבים פלסטינים. הכביש אינו מסוגל לשאת את היקפי התנועה הקיימים בו ושיפוצו והרחבתו נמצאים בתכנון מפורט של חברת מוריה, בעלות של 19 מיליון שקלים במימון משותף של משרד רה"מ, משרד הביטחון ומשרד התחבורה.

26 אלף תושבים חדשים במעלה אדומים

כעת, עם כניסתה של שרת התחבורה החדשה-ישנה מירי רגב למשרד, ישנה הזדמנות בלתי חוזרת לסיים אותו, על מנת ליצור הפרדה בתנועה בין רכבים ישראלים לרכבים פלסטינים ולשפר לאין ערוך את המצב הביטחוני, כמו גם את הפקקים הבלתי נסבלים שמהם סובלים תושבי האזור בדרך לירושלים וממנה.

חשוב לי להבהיר - אנו לא קופאים על השמרים או מבקשים מאחרים לעשות את עבודתנו במקומנו. במקביל לדרישות מהממשלה אנו מקדמים בעצמנו, ביחד עם הגופים הרלוונטיים, פרויקטים עצומים כגון מחלף יציאה חדש ממעלה אדומים שיתחבר לכביש "עוקף ירושלים" ויאפשר נסיעה עד גוש דן ללא רמזורים - וזו דוגמא אחת מני רבות.

בנוסף, וגם זה רק על קצה המזלג, אנו נמצאים בתנופת אישורי בנייה לשכונות חדשות ובימים אלו מקדמים שורה של תוכניות להתחדשות עירונית שכוללות הקמה של יותר מ-6,000 יחידות דיור במהלך השנים הקרובות.

יחידות אלה יאפשרו מגורים ליותר מ-26 אלף תושבים חדשים, בהשקעה כוללת המוערכת בכ-2.5 מיליארד שקלים ובתכנון הכולל התחשבות גדולה בבנייה ירוקה וסביבתית. רק כדי לסבר את האוזן, הזמן הממוצע לאישור תוכניות ולקבלת היתר בנייה במעלה אדומים הוא שלושה חודשים בלבד, בעוד שהממוצע במדינה הוא שנה ויש מקומות רבים שבהן מדובר בזמן ארוך הרבה יותר.

סוד ההצלחה שלנו טמון בקהילתיות ובחשיבה פורצת דרך, וזה גם מה שאנו מצפים מהממשלה החדשה. כך פילסנו את דרכינו בתחום החינוך של ישראל ואנו מתכוונים לעשות את אותה מהפכה גם בתחום המגורים, התחבורה ומתחמי העבודה. מעלה אדומים כבר אינה תחנה ביניים, היא היעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully