וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אריאל: "דורשים מהממשלה אישור לאלפי יחידות בנייה להגדלת העיר"

אלי שבירו ראש העיר אריאל

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 9:06

מיוחד לוואלה! מקומי אלי שבירו, ראש העיר אריאל - "מה שמצופה ממשלת ימין מלא שרואה באזור יהודה ושומרון חלק אינטגרלי מישראל, הכירו באריאל כעיר אוניברסיטאית ובירת השומרון"

חבריי השרים - בירת השומרון מחכה רק לכם!

בימים אלה נכנסת הכנסת ה-25 לתפקידה וממשלה עם שרים חדשים (וותיקים) יוצאת לדרך. ראשית, אני שולח ברכת הצלחה לכל חברי הכנסת, ממני ומתושבי העיר אריאל, כי בשורה התחתונה חשוב לזכור כי הצלחתכם - הצלחתנו!

כתושב אריאל וכמי שעומד בראשה מעל 10 שנים, זכיתי לראות בהתפתחות המואצת של עירי למעמד עיר מחוז. העיר אריאל התפתחה והתעצמה תוך שמירה על צביונה הייחודי המשקף בזעיר אנפין את ישראל כולה: חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים, ותיקים ועולים חדשים - כולם חיים בכפיפה אחת בקהילה צומחת ומתפתחת שעומדת כיום על כ-21,000 תושבים.

לעיר שני עוגנים חברתיים וכלכליים: אזור התעשייה אריאל מערב המהווה אבן שואבת לבכירי התעשיינים בארץ ואוניברסיטת אריאל המהווה את אחד המעסיקים המשמעותיים בעיר וכיום לומדים בה כ17,000 סטודנטים.

אלי שבירו ראש העיר אריאל. צילום אייל מס, אתר רשמי
אלי שבירו ראש העיר אריאל/אתר רשמי, צילום אייל מס

העיר בנויה על כרבע משטחה בלבד. בדרומה שכונה חדשה נמצאת בהליכי בניה מתקדמים, ומערבה אנו מתחילים את עבודות התשתית על שתי שכונות חדשות, שתייצרנה רצף חשוב ומהותי לאזור התעשייה אריאל מערב. זה יפה אך לא מספיק! לעיר עתודות בניה שחובה עלינו לקדמם והדבר תלוי בדבר אחד בלבד - בכם חברי הממשלה היקרים!

אוניברסיטת אריאל התקבעה בשנים האחרונות כמוסד בעל מגוון מרשים של מחלקות, בעלת גידול מרשים במספר הסטודנטים בארץ. בזכות האוניברסיטה, מתקיים בעיר מצב ייחודי שאין שני לו בארץ - מספר התושבים ומספר הסטודנטים הולך ומתקרב זה לזה! הדבר דורש מימוש מהיר של סעיף 44 לקווי היסוד של הממשלה האומר כי "בהמשך להחלטות הממשלה בעניינה של אוניברסיטת אריאל בשומרון (החלטת ממשלה מס' 3579 מיום 2.5.2005 והחלטת ממשלה מס' 5098 מיום 9.9.2012)... הממשלה תפעל לקדם ולבסס את אוניברסיטת אריאל בתחומי המחקר וההוראה ...וקידום החלטת הממשלה להפיכתה של העיר אריאל לעיר אוניברסיטאית", הדבר יביא לשיפור והאצה של לקידום: החינוך, התעסוקה, התרבות ספורט ופנאי, דיור, תשתיות וכמובן שירותי בריאות.

בימים אלה מסתיימת בנייתו של מרכז רפואי אוניברסיטאי, שיעניק שירות הכולל טיפולים אמבולטוריים, בדיקות MRI ו- CT ואשפוזי יום לישראלים ופלשתינאים כאחד. נכון להיום, תושבי אריאל והסביבה הנדרשים לטיפול רפואי מקצועי, מלידה ועד טיפולים מצילי חיים, נאלצים לאבד זמן יקר בנסיעה (ובפקקים) על מנת לקבל טיפול, לצערנו לעיתים הדבר גובה מחיר יקר, לפיכך הפיכת המרכז הרפואי לבית חולים אוניברסיטאי הינה צו השעה!

חשוב גם להעלות את נושא התשתיות התחבורתיות לעיר וממנה. לעיר יש כיום שני צירים מרכזיים בלבד המחברים אותה מצד אחד לאזור תל אביב רבתי (כביש 5) ומצד שני לאזור ירושלים רבתי (כביש 60). כל תושב יו"ש היוצא כיום לכיוון תל אביב רבתי, מכיר היטב את הפקק שלעיתים עשוי להשתרך למרחק של קילומטרים, הנגרם בין היתר גם עקב מחסום שער שומרון, אך גם חוסר הלימה בין גודל הציר לכמות התנועה הנעה עליו. הפתרון נמצא במקום אחד והוא הקמת קו רכבת (כבדה / קלה) שתגיע לעיר אריאל עם תחנות שיתנו מענה לכלל הישובים על ציר 5.

הקמת הרכבת תסייע גם לפתור סוגיות נוספות כגון: מגורי הסטודנטים, חניות עירוניות סביב האוניברסיטה וככלל תאפשר גישה נוחה ובטיחותית לסטודנטים, מחפשי תעסוקה (באריאל וממנה), מטיילים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לצערי קצרה היריעה מלשטוח את הצרכים הנוספים שעולים באופן טבעי מעיר צומחת כמו אריאל, אך אם לסכם את הדברים, מה שמצופה מכם כממשלת ימין מלא שרואה באזור יהודה ושומרון כחלק אינטגרלי מישראל רבתי ומתושביו כאזרחי ישראל שווי זכויות, ומכירה בעיר אריאל כעיר מחוז ובירת השומרון הוא לקדם את הנקודות החשובות:
1. הכרה והכרזה על העיר אריאל כעיר אוניברסיטאית כמתבקש בסעיף 44 לקוי היסוד של הממשלה
2. סיוע בקידום ופיתוח של אזור התעשייה אריאל מערב
3. הכרזה על המרכז הרפואי באוניברסיטת אריאל כבית חולים אוניברסיטאי
4. הקמת קו רכבת (כבדה / קלה) אל העיר אריאל.
5. אישור וקידום היתרי בניה לקידום תכנית האב של העיר אריאל

כך שהדברים בידיים שלכם, אני כולי תקווה שבעוד 4 שנים שתסתיים הקדנציה של הכנסת הנוכחית, בין ההישגים הגדולים שתציגו יהיו הנקודות שהוצגו לעיל.

  • עוד באותו נושא:
  • אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully