וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: הישראלים סומכים יותר על השלטון המקומי

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 14:14

סקר שערך ארגון "תנועה ישראלית" מצביע על כך שמרבית האזרחים מצדדים במתן סמכויות נוספות לרשויות המקומיות.

רוב הישראלים, מכל חלקי החברה, תומכים במתן יותר כוח וסמכויות לרשויות המקומיות. כך עולה מסקר רחב שערך ארגון "תנועה ישראלית" באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.

לפי התוצאות, 70% מאזרחי ישראל רואים ברשות המקומית את הגורם הקשוב יותר לצורכיהם ופועל למענם לעומת השלטון המרכזי. רק 16% הצביעו על הממשלה, והם בעיקר צעירים עד גיל 34, בעלי הכנסה נמוכה ומצביעי מפלגות הקואליציה הנכנסת. גם בקרב אוכלוסיות אלה הרשות המקומית מדורגת ראשונה.

76% מכלל הציבור תומכים בהרחבת סמכויות לרשויות המקומיות, ומדובר ב־83% ממצביעי הממשלה הקודמת, אבל גם ב־70% ממצביעי הממשלה המכהנת.

ישיבת ממשלה, 3 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ישיבת ממשלה, 3 בינואר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי נתנוני הסקר, 65% מכלל ההורים תומכים בהרחבת הסמכויות של הרשויות המקומיות לניהול תוכניות הלימודים. מדובר ב־74% מההורים החילונים וב־75% ממצביעי הממשלה הקודמת, אבל גם ב־61% מההורים המסורתיים ו־48% מהדתיים, וב־55% ממצביעי הממשלה החדשה.

בכל הנוגע לתחבורה ציבורית בשבת - 60% רוצים שכל רשות תחליט בשטחה על הסוגיה, ורק 33% תומכים בכך שהחלטה בעניין תהיה בלעדית של הממשלה. מדובר ב־75% מהחילונים, אבל גם ב־58% מהמסורתים ואפילו 29% מהדתיים.

78% מכלל הציבור טוענים כי התנהלות הממשלה רק מגבירה את המחלוקות והפילוג בעם - 87% ממצביעי גוש השינוי, אבל גם 69% ממצביעי הממשלה הנכנסת. 35% אומרים כי לרשויות המקומיות יש את היכולת להביא ליותר הסכמות בין מגזרים (בעיקר בעלי השכלה והכנסה גבוהות), ורק 16% מצביעים על הכנסת.

נתי בירמן מה־נעים, מנכ"ל תנועה ישראלית, אומר: "הסקר מחזק את התפיסה שלנו שיש להמשיך ולאמץ עוד ממסקנות ועדת דברת (2005) ולהוביל רפורמת ביזור סמכויות במערכת החינוך. באופן הזה, כל רשות מקומית תוכל לקדם תוכנית שמתאימה לאופי האוכלוסייה הגרה בשטחה, ועל הדרך נימנע מכפיית ערכים וליבוי מחלוקות ציבוריות מיותרות".

  • עוד באותו נושא:
  • ממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully