וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ראשי ערים במתקפה נגד הממשלה: "לא ניתן למדינה להפקיע את הסמכות של השלטון המקומי"

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 10:45

במכתב חריף עליו חתומים עשרות ראשי רשויות בישראל, בינהם פורום 15 הערים הגדולות וראשי ערים מטעם הליכוד, רשימת דרישות מראש הממשלה לא לפגוע בשלטון המקומי

חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי/צילום - מש"מ

ראשי הערים בישראל מסמנים לממשלה הנכנסת את קווי הגבול ביחסים בין השלטון המרכזי לרשויות בישראל. במכתב חריף וחריג תוקפים ראשי הרשויות את ההסכמים הקואלציונים שנחתמו עם המפלגות.

חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין ופעיל מרכזי בליכוד: "לא נסכים ליצירת "מסלול ירוק" עוקף רשות מקומית, לטובת הקמת מוסדות חינוך שאינם רשמיים, על חשבון מוסדות החינוך הרשמיים."

מתוך מכתב ראשי הרשויות: "הפקעת הסמכויות ופגיעה בתקציבי החינוך בשלטון המקומי כידוע לכם, החינוך עומד בראש מעייניו של השלטון המקומי והוא בראש סדר העדיפויות של כלל ראשי הרשויות.

עקבנו בדאגה אחר ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו זה לא מכבר, כחלק מגיבוש קווי היסוד של המשלה ה-37, בכל הנוגע לנושאי החינוך. בהסכמים אלו ישנן דרישות הנוגעות לשלטון המקומי - חובות המימון המוטלות על הרשויות המקומיות ופגיעה באוטונומיה הניהולית שלהן - באופן אשר יביא לפגיעה בניהול, בפיקוח ובתקצוב שירותי חינוך לתושבינו באשר הם, דבר לו איננו יכולים להסכים.

הרשויות המקומיות הן "רשויות החינוך המקומיות", שתפקידן לקיים, במשותף עם המדינה, את מוסדות החינוך הרשמיים בתחומיהן, ולספק שירותי חינוך כאמור לתושביהם בגילאי 3 - 18.

אנו מתנגדים נחרצות להרחבת "חוק נהרי", המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות חינוך רשמיים בתחומיהן. חוק נהרי, מלכתחילה סותר את עקרון היסוד של אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים )לרבות רישוי מוסדות פטור( נעשית על ידי המדינה, ועל כן המדינה, היא שצריכה לתקצב מוסדות אלו.

לא נסכים להשתת נטל מימוני עצום זה על הרשויות המקומיות, הנדרשות לממן מתקציביהן השוטפים את שירותי החינוך הרשמיים בתחומיהן. אנו מתנגדים נחרצות להעברת תקציבי גפ"ן הרשותיים )תקציב "הסל הרשותי"( לכל גורם שהוא, זולת הרשות המקומית. תקציב זה מיועד לאפשר לרשות המקומית ליישם את מדיניות החינוך העירונית לכלל תלמידי הרשות, מגיל 3 ועד גיל 18, בפעילויות פורמליות ובלתי פורמליות.

לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת, תוך עקיפת שיקולי הרשות המקומית וראש רשות החינוך המקומית מתוקף חוק, ביצירת המענים המותאמים לתושבי הרשות. אנו מתנגדים לקביעת חובות בינוי למוסדות חינוך שאינם רשמיים, ללא התניית הבינוי באישור הרשות המקומית. כבר היום קיים חסר עצום בכיתות לימוד של מוסדות החינוך הרשמיים, והרשויות המקומיות נדרשות לפתרונות יצירתיים על מנת לספק מבנים בהם יוכלו ללמוד תלמידי החינוך הרשמי.

כבר היום קיים חסר עצום בשטחים חומים לבינוי לצרכי ציבור, והרשויות המקומיות נאלצות לתעדף בינוי לפי הצרכים הדוחקים ביותר ברשות

לא נסכים ליצירת "מסלול ירוק" עוקף רשות מקומית, לטובת הקמת מוסדות חינוך שאינם רשמיים, על חשבון מוסדות החינוך הרשמיים."

לא ניתן למדינה, באמצעות הסכמים, כאלו ואחרים, להפקיע את הסמכות והאחריות של השלטון המקומי כלפיי תושבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully