וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירותי הבריאות בפריפריה זה נושא כאוב במיוחד"

ארקדי פומרנץ - ראש העיר מעלות תרשיחא

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 9:13

מיוחד לוואלה! מקומי, ארקדי פומרנץ - ראש העיר מעלות תרשיחא: "אני פונה לממשלה החדשה להמשיך את המאבק הבלתי מתפשר בעצירת ההגירה השלילית של צעירים בפריפריה שנוטשים בלית ברירה את ערי הפריפריה למרכז הארץ"

בראשית דבריי אבקש להודות לממשלה היוצאת, על השרות הטוב שקיבלנו ממנה כעיר המוגדרת כפריפריה במרחב הארצי. הממשלה היוצאת האזינה בקשב רב לצרכי הפריפריה, שרי הממשלה מכל משרדי הממשלה ערכו אצלנו בעיר ביקורי עבודה תכופים ויחד קידמנו מול כולם תוכניות ותקציבים הנוגעים לפיתוחה וקידומה של העיר.

הסוגיה הראשונה היא חוסר היציבות והמשילות בשלטון. בארבע השנים האחרונות עברנו 5 מערכות בחירות, היעדר תקציב מדינה ,משבר קורונה מתמשך וגם מבצע צבאי - שהיווה בחלקו משבר חברתי - "שומר החומות". המצב הבלתי שגרתי הזה פגע קשות במערך השלטון המקומי וברשויות בארץ. זו בדיוק הסיבה שכאן דרושה עכשיו יותר מתמיד ממשלה יציבה שתוכל לתפקד לאורך זמן, ע"מ שתוכל לספק את הצרכים והדרישות של האזרחים במגוון תחומי החיים.

במהלך המשבר המתמשך, השלטון המקומי הוכיח את רמת החיוניות והתפקוד המצויין שלו, בזמן שלמעשה השלטון המרכזי המשיך לסבול מחוסר יציבות פוליטי.

ארקדי פומרנץ, ראש העיר מעלות תרשיחא. צילום - דוברות מעלות תרשיחא, אתר רשמי
ארקדי פומרנץ, ראש העיר מעלות תרשיחא/אתר רשמי, צילום - דוברות מעלות תרשיחא

אני יודע שעל סדר יומה של הממשלה הנכנסת מונח נושא נטל המחייה, עליית המחירים הרציפה בכל המערכים, הורדת מחירי הדיור ורמת הריבית של בנק ישראל. הנושא הזה מסב דאגה רבה לכולנו ואנו חשים אותו היטב בפריפריה. יש לסגל מדיניות של הורדת מיסים ומתן הטבות ונקודות זיכוי במס לתושבי הפריפריה.

הממשלה החדשה חייבת לשים דגש בנושא מתן הפיתרונות למען הזוגות הצעירים בצפון, לפשט ולקצר תהליכים בועדות לתיכנון ובמיוחד בועדה המחוזית וברשות מקרקעי ישראל, על הממשלה להרחיב את מעגלי התעסוקה, בדגש על יצירת מקורות תעסוקה חדשים ומתן תמריצים להשקעות של יזמים בפריפריה.

סוגייה נוספת היא המאבק הבלתי מתפשר בעצירת ההגירה השלילית של צעירים בפריפריה שנוטשים בלית ברירה את ערי הפריפריה למרכז הארץ. חייבים ליצור מוקדי השכלה נוספים ללימודים גבוהים בפריפריה ומקורות תעסוקה הולמים עם שכר תואם ומספק לצידם. אני מברך על כך שישנו משרד ממשלתי שאמון על נושא הפריפריה וקידומה שפועל כבר מספר שנים. יש לחזק ולהזרים תקציבים נוספים לפעילות החשובה של המשרד.

כעיר השוכנת 9 ק"מ מהגבול, כמובן שאנו נדרשים להתייחס לפן הביטחוני. יש לעשות את כל המאמצים להוציא אל הפועל תוכניות כגון: "תכנית הצפון" ולכלול בתוכה גם העיר מעלות תרשיחא, העלאת רמת המיגון של המקלטים הציבוריים והמקלטים הפרטיים בבניינים משותפים, בניית ממ"דים וכו', זאת לצד המשך ביצוע חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה - תמ"א 38 כולל מוסדות חינוך כמובן ובאופן כללי תמיכה וחיזוק בתקציבים להעלאת רמת המוכנות לשעת חירום ברשויות המקומיות.

נושא שיפור תשתיות התחבורה הינו אקוטי וחשוב לפריפריה. יש להעניק קדימות ועדיפות לפרוייקטים שיחברו את הפריפריה למרכז, כגון: המשך סלילת כביש חוצה ישראל צפונה עד לצומת כברי, המשך חיבור של הפריפריה לרשת המסילות הארצית של הרכבת, המשך השקעות בסלילת כבישים חדשים וריבוד כבישים קיימים.

גם נושא שירותי הבריאות בפריפריה הוא נושא כאוב במיוחד. על הממשלה לחשוב ברצינות על הקמת בתי חולים ומרכזי מיון קדמיים בערים בפריפריה ולהוסיף תקנים וביצוע רכש של ציוד רפואי מתקדם במטרה לצמצם ככל הניתן את הפערים בין הפריפריה למרכז.

נושא ההתחדשות העירונית הוא דבר טוב ומבורך, אך עלינו להמשיך ולתת פיתרונות באמצעות הממשלה ליזמים החפצים לבנות בפריפריה ולבצע פרויקטים של "פינוי בינוי" וכדומה. לאחרונה נעשו כבר מספר צעדים בכיוון זה כגון: מתן העצמאות לרשויות המקומיות למתן הנחה של עד 25% בהיטלי הבניה ליזמים, בכדי לעודד אותם לבנות בפריפריה למרות אי הכדאיות הכלכלית המובהקת לשיש ליזם בפירפריה, בניגוד לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי במרכז הארץ. לסיום אבקש לאחל לממשלה החדשה הצלחה רבה במילוי תפקידה. הצלחתה היא הצלחתנו, היא הצלחת הפריפריה ותושביה

  • עוד באותו נושא:
  • גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully