וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שתקף מינית שוחרר מהכלא ויעבור לקצרין

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 13:39

אחרי שבע וחצי שנים בכלא, שוחרר הרב עזרא שיינברג, מי שהיה ראש ישיבת צפת והורשע בשורת עבירות מין חמורות בנשים. דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין: "אני תומך בהתנגדות תושביי לנוכחותו כאן. טוב יעשה האיש אם יעבור לעיר אחרת"

הפגנת מחאה מחוץ לבית הכלא. צילום - תמר גוטמן, אתר רשמי
הפגנת מחאה מחוץ לבית הכלא/אתר רשמי, צילום - תמר גוטמן

הרב עזרא שיינברג, לשעבר ראש קהילה וישיבה "אורות האר"י" בצפת, שוחרר מכלא מעשיהו אחרי שסיים לרצות עונש מאסר של שבע שנים וחצי. הרב שיינברג צפוי לעבור לביתו החדש בקצרין, שם מתכננים התושבים שורת פעולות מחאה.

אל התושבים מצטרף, דימי אפרצב, ראש המועצה שמכריז: אפעל בכל הכלים החוקיים כנגד כל ניסיון של מתן לגיטימציה למעשיו של עבריין המין שיינברג בעבר, בהווה או בעתיד. אני מאוד לא שבע רצון מהעובדה שעבריין מין הגיע להתגורר בעיר ואני תומך בהתנגדות תושביי לנוכחותו כאן. טוב יעשה האיש אם יעבור לעיר אחרת רחוק ממקומות בהם מעשיו התרחשו והקורבנות יוכלו חלילה בטעות לפגוש אותו.

הרב עזרא שיינברג. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
הרב עזרא שיינברג/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

ביציאה מבית הכלא הפגינו עשרות אנשים נגד המעבר לקצרין. אחת ממובילת המחאה היא מיכל הכהן, מנפגעות עזרא שיינברג, שהתייצבה יחד עם המפגינים במחאה כנגד המעבר של שיינברג לעיר קצרין.

לדבריה "קהילת קצרין צפויה לקבל לתוכה מחר עבריין מין שהצליח לתעתע בנשים ולפגוע בהן תוך שימוש במניפולציות וכריזמה מיוחדת. שיינברג מעולם לא הביע חרטה אמיתית על מעשיו וייתכן בהחלט שראה אותו מקים קהילה חדשה בעיר ומסכן באופן ממשי נשים נוספות שעשויות ליפול ברשתו. כולנו חייבים וחייבות למחות כנגד המעבר של שיינברג ולהצביע על הסכנה מהאיש הזה- על מנת למנוע את הפגיעה הבאה. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות ולמנוע חזרה של עבריין מין מסוכן לקהילה שעשוי לחזור לסורו- כפי שידוע על רוב רובם של עברייני המין שחוזרים בסופו של דבר לפגוע שוב."

ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב מסר: "בטחון ומוגנות תושבי קצרין הם נר לרגליי. אפעל בכל הכלים החוקיים כנגד כל ניסיון של מתן לגיטימציה למעשיו של עבריין המין שיינברג בעבר, בהווה או בעתיד. אולם יש לזכור כי מדינת ישראל היא מדינה חופשית ובקצרין אין וועדת קבלה ולכן חוקית רק בית המשפט יודע להגביל את תנועת האזרחים. אני מאוד לא שבע רצון מהעובדה שעבריין מין הגיע להתגורר בעיר ואני תומך בהתנגדות תושביי לנוכחותו כאן. טוב יעשה האיש אם יעבור לעיר אחרת רחוק ממקומות בהם מעשיו התרחשו והקורבנות יוכלו חלילה בטעות לפגוש אותו.

עוד בוואלה!

עשר ח"כיות בתמיכה בנפגעות הרב שיינברג: "די לקיצורי דרך לאנסים"

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה כנגד עבריין המין הרב עזרא שיינברג בקצרין/צילום - רינה אפלבוים

בשנת 2018 הורשע הרב עזרא שיינברג ראש ישיבת אורות האר"י בצפת בעבירות מין בשמונה נשים במסגרת הסדר טיעון ונשלח לשבע וחצי שנות מאסר בבית הכלא. בשנת 2021 החליטה הפרקליטות לערער על ההחלטה של ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully