וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"40 שנים הימין בשלטון ובינתיים על כל גבעה במשולש ערד-דימונה-ב"ש הוקמה היאחזות בדואית"

עו"ד ניסן בן חמו - ראש עיריית ערד

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 11:06

מיוחד לוואלה! מקומי, ניסן בן חמו ראש העיר ערד, על הממשלה היוצאת והממשלה הנכנסת. "האם הממשלה החדשה תדע לעבור מסיסמאות על משילות למעשים כפי שהתחייבו בקמפיין או שנגלה שכל אלה היו הבטחות ללא כיסוי"

השבוע נפרדנו מממשלה שהייתה טובה למדינת ישראל, לנגב ובפרט לערד. הסיפור ברמה הארצית מוכר לכולנו. לעומת זאת, ברמה העירונית והאזורית מדובר על סיפור שונה לגמרי. הפעם הרגשנו שיש ממשלה שיודעת היכן נמצאת ערד והיכן הנגב בכלל, נוכחנו שהיא שמעה על האתגרים העצומים שלנו והיא ידעה גם להתחיל לפעול על מנת לתת את המענים הדרושים.

כבר בימיה הראשונים לכהונת הממשלה החלו להגיע לערד שרי הממשלה וחברי הכנסת של הקואליציה היוצאת. אחרי שנים של התעלמות השלטון המרכזי מתושבי העיר, פתאום הרגשנו חיבוק, חום ואהבה.
שר התיירות היה אצלנו לחנוכת שביל ישראל לאופניים ולהנחת אבן פינה למלון יוקרה של רשת גדולה.

שרת הכלכלה ביקרה, שר השיכון הגיע לפגישת עבודה, כמוהו גם שר הרווחה, השר לפיתוח הנגב והגליל חנך שני פרויקטים, האחד לקהילה נגישה והשני לעולים חדשים. והייתה אצלנו גם שרת הקליטה והשר לביטחון פנים, והכי חשוב , זכינו לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה לראשונה מזה 25 שנה. ראש הממשלה יאיר לפיד שהגיע אלינו לחתימה על הסכם כלכלי.

ניסן בן חמו ראש העיר ערד בריאיון לליאת רון וניר קיפניס בכנס השלטון המקומי 2022. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
ניסן בן חמו ראש העיר ערד בריאיון לליאת רון וניר קיפניס בכנס השלטון המקומי 2022/אתר רשמי, צילום: רובי קסטרו

הממשלה היוצאת הטביעה חותמה על עתיד העיר

לראשונה מזה שנים רבות, היא העבירה החלטת ממשלה היסטורית לערד וליישובי הנגב המזרחי, תקציב של 400 מיליון ₪ שיתחלק בין כולם. תקציב לתשתיות, לחינוך, לפיתוח תעסוקה. הממשלה הזו ביחד עם הנהלת העיר, קיבלה את כל הסתייגויותיה הקודמות של העירייה, וחתמה איתנו על הסכם פיתוח עירוני בהיקף של מאות מיליוני שקלים, להלן הסכם גג, והדרך היתה סלולה וברורה.

עכשיו נבחרה וקמה ממשלה חדשה

אנחנו לא כועסים. אולי מעט מאוכזבים, אבל אנחנו מכבדים את רצון הבוחרים, כי זאת הדמוקרטיה!
האם הממשלה החדשה תהיה טובה לערד ולנגב? האם היא תדע לשמור על הסטטוס - קוו? האם נוכל להמשיך לשמור על העיר כחילונית, ליברלית ופלורליסטית? כיום, מתגוררים בעיר תושבים ממגזרים שונים, ותיקים, עולים, חילונים, חרדים, יהודים ולא יהודים והעיר רגועה ונעימה היא. כל אחד חי את חייו בשקט ובשלווה. האם נציגי השלטון החדש יציתו אש ומרד, האם תחזורנה מלחמות היהודים? כנראה לאלוהים פתרונים...

ובכלל, האם הממשלה החדשה תעמוד בהבטחותיה לכל תושבי הנגב המזרחי? האם היא תקים בית חולים נוסף בנגב? האם היא תקים שדה תעופה אזרחי בנבטים? 40 שנים הימין בשלטון, ובינתיים על כל גבעה במשולש ערד-דימונה-ב"ש הוקמה היאחזות בדואית. מבצע שומר חומות, בו ערד היתה במצור בגלל התפרעויות של צעירים בדואים, התרחש בשלהי כהונת הימין. אבדה אז המשילות. האם הממשלה החדשה תדע לעבור מסיסמאות על משילות למעשים כפי שהתחייבו שריה בקמפיין? האם היא תדע לבנות מערכת יחסים מכבדת עם הפזורה הבדואית? האם היא תחזיר את תחושת הביטחון לתושבי הנגב, או שנגלה שכל אלה היו הבטחות ללא כיסוי.

אין לי ספק שהצלחת הממשלה תהיה הצלחה עבור כולנו. בינתיים חובת ההוכחה היא עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully